Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 15:20

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 76 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 3 september 2006, 23:57 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 7 juni 2006, 17:14
Inlägg: 2863
Ort: Stockholm
Are och Henning som två av dvärgarna. :lol:

_________________
Helena
ugglapuggla.blogg.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 september 2006, 01:48 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 september 2005, 20:17
Inlägg: 3288
Ort: Fritsla!
Vanja skrev:
Shama som Hades! (ser alltid Hades framför mig när jag läser om honom)

Perfect!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 september 2006, 01:51 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 september 2005, 20:17
Inlägg: 3288
Ort: Fritsla!
Alv som Peter Pan.

Hmmm... Vilken rolig lek...

Sunniva dy är för mig en klockren Törnrosa.

Sunniva dä som Snövit?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 september 2006, 02:46 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 17 augusti 2006, 16:43
Inlägg: 264
Ort: Svedala
TDO blir väl då alla de elaka karaktärerna tillsammans, såsom häxan i Snövit, styvmodern i Askungen, Scar i Lejonkungen osv.

//Moonwitch


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 september 2006, 18:39 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 juni 2006, 21:56
Inlägg: 1258
Ort: Gotland
Jag tycker att Sölve liknar Eric (prinsen) i Den lilla sjöjungfrun till utseendet. Bara att Sölve har lite (mycket) gulare ögon och är lite mer djävulsk...

_________________
// Saga


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 september 2006, 18:54 
Horisontblickerska
Horisontblickerska
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 14:55
Inlägg: 8504
Ort: Horisonten
Mattias som Bambi.

_________________
http://www.horisontblickerska.blogspot.com/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 september 2006, 18:58 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 7 juli 2006, 23:02
Inlägg: 720
va fyndiga ni är :D , ni kommer på bra mycket mer än mig! haha


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 september 2006, 19:29 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 juni 2006, 21:56
Inlägg: 1258
Ort: Gotland
Tiril skrev:
Mattias som Bambi.


Helt perfekt! Att jag inte kom på det...

_________________
// Saga


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 september 2006, 22:54 
Horisontblickerska
Horisontblickerska
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 14:55
Inlägg: 8504
Ort: Horisonten
Lite bilder.

Bild
Tun-tjii..

Bild
Häxan Hanna

Bild
Finn, Ole och Gro...

Bild
Tengel Den Gode och Tarjei

Bild
Snivel

Bild
Henning kanske?

Bild
Villemo och Tarald.

_________________
http://www.horisontblickerska.blogspot.com/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 september 2006, 00:08 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 3 september 2006, 15:30
Inlägg: 1563
Ort: Ulricehamn
Vanja skrev:
Tengel den Gode som Odjuret som skriker åt Silje när han egentligen tycker om henne. :)


Ja, jo, men Ulvhedin skulle också kunna passa som Odjuret (Blev ju till och med kallad det).

Henning skulle kunna vara Nalle Puh och Mikael Ior kanske?

_________________
'Ye are Blood of my Blood, and Bone of my Bone.
I give ye my Body, that we Two might be One.
I give ye my Spirit, 'til our Life shall be Done.'

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 september 2006, 11:12 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7524
Ort: Delsbo
Och... Jo Henning skulle kunne va Nalle Puh! I så fall blir ju Malin Kengumamma!

Marco? väm blir han..

och den galna pojken till Vinga och Heike, Eskil, han blir TIGERGUTT! Helgalen, hittar på spett och spik hehehe

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 september 2006, 15:50 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 7 juli 2006, 23:02
Inlägg: 720
haha va roligt.
jag kommer inte på nåt nu :O


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 september 2006, 16:38 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 juni 2006, 21:56
Inlägg: 1258
Ort: Gotland
Tengel är väl ungefär likadan som Triton när han är arg? Det tycker jag.

_________________
// Saga


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 september 2006, 16:40 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 7 juli 2006, 23:02
Inlägg: 720
Coolgrim skrev:
Tengel är väl ungefär likadan som Triton när han är arg? Det tycker jag.


det tänkte jag också på ;) när han blir arg på Sol så ser han nog utsådär som triton gör när han blir arg på ariel


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 september 2006, 16:43 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 juni 2006, 21:56
Inlägg: 1258
Ort: Gotland
Precis som jag tänkte... Du är smart, ju! :lol:

_________________
// Saga


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 76 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012