Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 08:05

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 5 december 2010, 17:51 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21482
Ort: Gråstensholm
Marco skrev:
Dan skrev:
Maliana skrev:
Svår fråga! Hmm...

Marco... tror jag...



Marco här med


Marco! :-)


:giggle: :rofl2:

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 5 december 2010, 17:51 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21482
Ort: Gråstensholm
LunaLovegood skrev:
Villemo såklart!! :fondle: :giggle:


Villemo :hdance2: :hdance2: :hdance2:

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 6 december 2010, 13:59 
Horisontblickerska
Horisontblickerska
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 14:55
Inlägg: 8504
Ort: Horisonten
Silje

_________________
http://www.horisontblickerska.blogspot.com/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 6 december 2010, 14:04 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 11 december 2008, 14:04
Inlägg: 1765
... ... ... svårt svårt ... ... ...

Mattias ... eller Cecilie ... eller Ingrid ... eller ... hmmm ....

Mattias tror jag ... jag gillar snälla människor.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 december 2010, 16:16 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 7 december 2010, 15:49
Inlägg: 102
Då får det bli Villemo. Hon berör alltid och har de mest gripande kärlekshistorierna... Helt klart Villemo när jag tänker efter även om det finns många favoriter :)

_________________
Isfolketbloggare på Joddler


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 december 2010, 16:47 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21482
Ort: Gråstensholm
Längtan skrev:
Då får det bli Villemo. Hon berör alltid och har de mest gripande kärlekshistorierna... Helt klart Villemo när jag tänker efter även om det finns många favoriter :)


Bra, Villemo är bäst! :)

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 december 2010, 17:29 
Dalens väktare
Dalens väktare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 8 april 2007, 16:27
Inlägg: 7000
Jag tror att min favorit är Heike... eller Cecilie. Ja, jag säger nog Cecilie förresten :giggle:

_________________
Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 december 2010, 18:35 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 april 2008, 17:12
Inlägg: 5523
Ort: Lite här och där. Fast mest här
Oj, den här var allt annat än enkel. :ponder2:
Cecilie är en person som jag tycker verkar vara underbar. Andra som inte syns så mkt i böckerna (som jag också gillar är Tancred (var det nu så han stavade sitt namn?) Tula.. Tova..
Fast.. Cecilie är nog bäst iaf.

_________________
Que bono?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 8 december 2010, 17:04 
Nattlig mara
Nattlig mara
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 oktober 2005, 09:02
Inlägg: 5595
Ort: Sunnanäng
Sol ofc

Vi är tyvärr rätt lika, jag har hennes dåliga sidor och hennes bra. Det jag saknar är hennes styrka att bära upp sina dåliga sidor och hennes sätt att hämnas, jag är lite för snäll när det gäller handling.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 14 februari 2012, 17:37 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 13 februari 2012, 21:46
Inlägg: 173
Ort: Isfolkets dal
Jag har jättesvårt att välja mellan Tarjei, Ingrid och Tova.
Men får jag bara säga en så blir det Tova :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 14 februari 2012, 19:20 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 13 september 2011, 20:03
Inlägg: 212
Ort: Uppsala
Det första namnet som drog genom skallen var Ulvhedin, så det får bli han!

Vet inte varför jag tycker han är så cool men jag tycker hans förmåga att frysa andra till is, hypnotisera och mana är absolut superhäftiga. Han har i mitt tycke de unikaste gåvorna i hela Isfolker, undantaget Nataniel då kanske men N är ju utvald... jaja jag tycker U är min favorit i alla fall! :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 16 mars 2012, 10:12 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 16 mars 2012, 09:38
Inlägg: 103
Ort: Södertälje
Jag har än så länge bara läst 8 böcker och nyss blivit med i detta forum, så jag vill testa att göra ett inlägg. Den som hittills påverkat mig mest är Mattias. Inte så mycket har skrivits här om honom? Hans värme och kärlek till Hilde strålar ut från boken. Fast jag har mycket kvar att läsa och hittar nog fler. :tkiss:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 16 mars 2012, 16:21 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 8 augusti 2011, 20:53
Inlägg: 54
Alltså, jag får nog ta en icke Isfolking. Jag får säga Kaleb. Jag är nog betuttad i honom :tkiss:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 19 juli 2012, 12:27 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 januari 2006, 03:58
Inlägg: 135
Ort: Gotland
Tarjei~ ♥

_________________
____________________________

http://gottis-chan.livejournal.com


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 19 juli 2012, 16:35 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 19 juli 2012, 16:20
Inlägg: 21
det står mellan are, henning eller tamlin måste man välja blir det nog tamlin gillar honom skarpt


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012