*Halkatla* skrev:
I sista boken av Sagan om Isfolket skrev Margit att en tv serie/filmdet varit på gång förut och att skådespelarna redan var utplockade men att det rann ut i sanden... jag är oerhört nyfiken på vilka skådisar det var som var valda och väldigt nyfiken på vilka dom har på G nu
Någon som vet???
Jeg leste et eller annet sted at de hadde tenkt å bruke Helge Jordal som Tengel og Liv Ullmann som Silje. Jordal tror jeg hadde fungert, hvis han hadde lagt fra seg bergensdialekten sin, men Ullmann hadde bare vært totalt feil som Silje. Nesten glad for at det ikke ble noe av.
Jeg vet ikke noe om hvilke skuespillere de har i tankene nå, men jeg snakket med Heidi Ruud Ellingsen (Sol i
Sol av Isfolket)

på fredag, og spurte om hun visste om de hadde tenkt å bruke norske skuespillere denne gangen (det er jo islendinger som står bak). Hun visste ikke, men sa at hun håpet da det, og at det virket som et spennende prosjekt. For min egen del hadde jeg gjerne sett henne spille Sol i TV-serien også, og ønsker å se Paul-Ottar Haga som Tengel og Evy Kasseth Røsten som Silje (
men med riktig hårfarge

). Disse to var dessverre ikke med i spelet i år, men det er visst mulig de kommer tilbake senere.
Jeg håper inderlig det blir noe av denne TV-serien. 4-5 episoder per bok skulle vel bli bra.

Dama som står bak er stor Isfolket-fan selv, og det høres ut som de har tenkt å spille inn på autentiske steder.

Hvis de bare klarer å plukke ut de riktige skuespillerne til de forskjellige rollene, tror jeg dette blir strålende!!

Det høres også ut som at Margit har stor tro på prosjektet.