Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 12:59

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 29 september 2007, 18:00 
Dalens väktare
Dalens väktare

Blev medlem: 7 februari 2006, 10:12
Inlägg: 8186
nej nej, det finns de som har större, din fungerar som den är, var mest ett inlägg, det är lättare för de som har modem att ladda den lilla bilden=)

_________________
Can evil be stopped in time for tea?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 29 september 2007, 18:01 
Dalens väktare
Dalens väktare

Blev medlem: 7 februari 2006, 10:12
Inlägg: 8186
slut på :ot:

_________________
Can evil be stopped in time for tea?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 oktober 2007, 10:25 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 26 september 2007, 14:07
Inlägg: 30
Ort: Falun
Heike skrev:
EldarSvartskogenismylife skrev:
En annan liten småmiss är när Malin kommer till den stackars lilla Henning och ska hjälpa honom med Sagas tvillingar. Hon säger, två gånger tror jag tillochmed, att de är släktingar men på så långt håll så att man måste gå tillbaks ända till Tengel den Godes tid.
Men det är fel, båda har ju Paladinbod i sig, don't they? Båda kommer väl från Tancred om jag inte missminner mig helt?
Har ni också tänkt på det, eller är det bara jag som är så fäst vid släktträdet så att jag kan sitta framför det i timmar? :)


Visst är det en miss, men den är med i bok nr 30, inte i nr 29 :) Den är med i den här tråden: http://shailina.se/Isfolket/viewtopic.php?t=26

Guldstjärna för att du hittade den ändå ;)


Woops, sorry, my mistake! :flower2:

_________________
Tvåa i RM i gbg!
Gymnos Mixed-16 I loveyou <3


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 maj 2008, 14:39 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 11 maj 2008, 16:25
Inlägg: 180
Jag tror inte man ska vara så noga med missar i böckerna.

_________________
Jag gillar demoner men vill inte träffa någon.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 28 november 2021, 22:21 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 3 oktober 2021, 11:09
Inlägg: 6
Viljar og Belinda skal besøke Jolin som bor på vestlandet. Men i bok 26 eller 27 står det at han har gifta seg med ei odelsjente i Gråstensholm sogn og flytta til hennes gård? For en player Jolin er..

Jeg reagerer også på at Viljar venter på ei melkerampe mens Saga er inne i huset og kjemper mot det grå folket. Melkerampe, til bruk for hva? Meieriene var ikke kommet skikkelig i gang ennå, så hvem skulle evt hente melkespann fra Lindealleen? Og hvorfor?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 8 augusti 2023, 00:22 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 27 oktober 2007, 14:15
Inlägg: 78
Viljar og Belinda skal besøke Jolin som bor på vestlandet. Men i bok 26 eller 27 står det at han har gifta seg med ei odelsjente i Gråstensholm sogn og flytta til hennes gård?

Det står att Jolin har flyttat tillbaka till Vestlandet. Det kan ju ha gått illa med hustruns gård.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 8 augusti 2023, 00:28 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 27 oktober 2007, 14:15
Inlägg: 78
En av de största missarna i hela storyn är väl att förfäderna tror att Saga är så ytlig att hon kommer falla för "den vackraste mannen de kan finna" att sända i hennes väg.
Det är också märkligt att de är så himla rädda för att hon ska få ihop det med Lucifer. Man kan väl ganska lugnt säga att hon inte skulle kunnat klara sitt eget uppdrag på Gråstensholm utan att ha väntat hans barn? Vad hade hon annars för särskild kraft som utvald? Ingen, verkade det som. De som försvann gjorde det antingen för att hon höll alrunan i nyllet på dem, eller för att de var rädda för Lucifers närvaro i henne. Hon hade ingen hjälp av någon förfäder. Alltså borde lika gärna Viljar kunnat ha gått upp med alrunan och sagt "schas".
Och... hur bra skulle Isfolket ha klarat sig i slutstriden, om de inte haft Lucifer och hela hans arsenal bakom sig?! Förfäderna borde snarast ha jublat över att han lade ögonen på Saga!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012