Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 19 mars 2024, 05:19

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
InläggPostat: 7 december 2010, 17:03 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 24 juni 2010, 18:44
Inlägg: 296
Satt uppe halva natten i lördags och läste Häxmästarens borg.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 december 2010, 18:26 
Dalens väktare
Dalens väktare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 8 april 2007, 16:27
Inlägg: 7000
Bokmalen skrev:
Satt uppe halva natten i lördags och läste Häxmästarens borg.

Den jag jag inte läst. Var den bra? Eller det kanske är en dum fråga eftersom du satt uppe halva natten och läste den! :lol:

_________________
Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 december 2010, 18:42 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 7 december 2010, 15:49
Inlägg: 102
Häxmästarens borg är toppen tycker jag, spännande från början till slut. En av favoriterna i Sandemoserien helt klart även om det finns många om budet...

_________________
Isfolketbloggare på Joddler


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 10 december 2010, 23:07 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 24 juni 2010, 18:44
Inlägg: 296
Häxmästarens borg är en av mina favoriter. :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 24 april 2012, 15:37 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 januari 2006, 03:58
Inlägg: 135
Ort: Gotland
Min favorit är absolut De Vita Stenarna. Kan läsa den om och om och om igen. :D

_________________
____________________________

http://gottis-chan.livejournal.com


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 2 april 2016, 01:30 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 22 november 2015, 23:37
Inlägg: 9
Bumpar denna tråd, för nu satt jag och funderade och var tvungen att skriva en egen topp-5-lista...

1. De vita stenarna - Den klart obehagligaste av alla böcker i Sandemoserien. Tryckande stämning, nåt ångestfullt vilande över den isolerade bygden (den ger mig Eldafjordsvibbar), ett centralt mysterium och upplösning som - GAH. Kalla kårar. ISKALLA. Och samtidigt något finstämt och skört och halvfilosofiskt om stadens (modernitetens) hårdhet och stress och press, och längtan till något annat som tydliggörs i och för både Ylva och Siri. Jag tycker mycket om dem båda.

2. Över alla gränser - En toppen spännings- och kärleksroman. En grymt sympatisk protagonist, en väldigt spännande handling och ett kärleksintresse att dö för (Scott Hollinger 4-ever <3).

3. Liljegårdens hemlighet - kanske den i Sandemoserien jag läst flest gånger. Det är något så himla trevligt över den här berättelsen, jag vet inte vad det är. En gåta, mysterier i både nutid och dåtid, en surprise-makeover, ruskiga bad buys och ha! Precis den Vän jag ville ha.

4. De tre friarna - Också på min topplista över läskigaste Sandemoböcker. Det är något med det förlorade minnet och sedan reaktionen på myrorna som får det att krypa av rädsla i mig. Väldigt effektivt skrivet. Och listan. Vad är det med listor? Gah. Vidare.

5. Stjärntecknet - inte lika självklar som de andra på listan, men när jag ögnade igenom titlarna i Sandemoserien kunde jag inte låta bli att le när jag såg denna. Stjärntecknet är bara så himla mysig. Annabella är fantastiskt söt, och Marcus likaså. Beskrivningen av all matlagning gör mig alltid hungrig.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re:
InläggPostat: 11 oktober 2020, 16:30 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 27 mars 2016, 10:14
Inlägg: 16
Sol skrev:
tornet i fjärran diggade jag



Min favorit också! Nu var det dock mer än 10 år sen som jag började läsa Sandemo-serien, men Tornet i fjärran och Barn av ensamheten minns jag bäst (var nog dom jag läste först.... :whistle: )

Få hålla tummarna att alla vill att Anna och Dan ska podda om Sandemo-serien också, så man får en ordentlig anledning att gå igenom och analysera dessa med.
SNART BÖRJAR LJUSETS RIKE, WOOP WOOP!!

_________________
När man tänker för mycket kan man ibland skapa problem som inte fanns där från början


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012