Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 15:45

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nye bøker! :-)
InläggPostat: 18 april 2014, 21:01 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
Det ser ut til at Margit ikke er ferdig som forfatter likevel. :D I en artikkel i påskenummeret av Her og Nå står det at hun nylig har levert fra seg manuskriptet til roman nr. 182. Det må vel bety at vi i alle fall har et par nye bøker i vente fra hennes hånd. :hdance2:

Kanskje hun satser på å nå 200 bøker? ;) Ifølge samme artikkel har visst Snåsamannen spådd at hun skal bli 102 år.

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Nye bøker! :-)
InläggPostat: 20 april 2014, 09:25 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 6 september 2005, 09:54
Inlägg: 1644
Go Margit! Så otroligt coolt! Vore fantastiskt om hon klarar 200!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Nye bøker! :-)
InläggPostat: 20 april 2014, 10:07 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
I gårsdagens VG var det fire sider om og med Margit. :tkiss:

Hennes bok nr. 182 heter De uskyldige. Der "har hun diktet opp en fiskelandsby i Skåne på 1930-tallet." Boken skal handle om familiehemmeligheter. Og en barndomsopplevelse, en kjøretur i en rød Ford Tudor i 1931, er med, men jeg antar at boken ellers er fiksjon.

Hun har også planer om to andre bøker som skal hete Mannen fra Valdres og Svarta sagor. :) Jeg tror ikke Margit kommer til å sette bort skrivemaskinen med det første. Så lenge helsen holder, kommer hun nok til å fortsette å skrive.

Avslutningsvis sier hun: "Og så gleder jeg meg til de neste 12 årene. Snåsamannen har sagt at han skal komme i min 102 årsdag. Han er to år yngre enn meg – jeg kaller ham lillegutt." :giggle:

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Nye bøker! :-)
InläggPostat: 6 oktober 2014, 11:41 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
De uskyldige antas å komme i salg 27. oktober, altså om tre uker. Les mer her: http://www.haugenbok.no/Skjoennlitteratur/Romaner/De-uskyldige/I9788251677851.

Kan nesten ikke vente! ;)

Bild

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Nye bøker! :-)
InläggPostat: 26 mars 2015, 17:31 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 oktober 2006, 20:01
Inlägg: 1433
Ort: Vetlanda
Silje Arngrimsdatter skrev:
I gårsdagens VG var det fire sider om og med Margit. :tkiss:

Hennes bok nr. 182 heter De uskyldige. Der "har hun diktet opp en fiskelandsby i Skåne på 1930-tallet." Boken skal handle om familiehemmeligheter. Og en barndomsopplevelse, en kjøretur i en rød Ford Tudor i 1931, er med, men jeg antar at boken ellers er fiksjon.

Hun har også planer om to andre bøker som skal hete Mannen fra Valdres og Svarta sagor. :) Jeg tror ikke Margit kommer til å sette bort skrivemaskinen med det første. Så lenge helsen holder, kommer hun nok til å fortsette å skrive.

Avslutningsvis sier hun: "Og så gleder jeg meg til de neste 12 årene. Snåsamannen har sagt at han skal komme i min 102 årsdag. Han er to år yngre enn meg – jeg kaller ham lillegutt." :giggle:


Hört/läst något mer om Mannen fra Valdres och Svarta sagor. Jag kan inte hitta något nämnt någonstans om dem på svenska.

_________________
-|- The Power of Imagination makes us infinite -|-


Blogg om Isfolket och Margit Sandemo


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Nye bøker! :-)
InläggPostat: 23 april 2015, 23:44 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
Jeg har dessverre ikke hørt noe mer om de to titlene. Er innom forlagets nettsider innimellom, og det står ingenting der foreløpig. Derimot fant jeg denne artikkelen fra Oppland Arbeiderblad 9. april 2015: http://www.schibstedforlag.no/Global/Norske%20romanserier/Omtaler/2015/Margit%20Sandemo%20-%20Oppland%20arbeiderblad%20-%2009042015.pdf. Det skal lages en utstilling om Margits liv og forfatterskap. Høres ganske interessant ut.

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012