Blodshämnd skrev:
(...) men jag tycker inte att Heidi är tillräckligt vacker för att spela Sol, inte för att Heidi inte är vacker men det är bara så att Sol ska vara SÅ vacker, om ni förstår vad jag menar?

Jeg forstår hva du mener, og er til dels enig. Men nå har jeg sett henne som Sol tre år på rad, og hun blir bare bedre og bedre. Om ikke utseendet (dvs. ansiktet) stemmer 100 %, så har hun i alle fall den rette personligheten. Gnistrende, energisk, meget levende og veldig sjarmerende. Hun har uansett blitt min Sol!
LunaLovegood skrev:
Jag hoppas att dom kommer prata på norska/svenska/danska och gärna att dom "föråldrar" språket lite för att få den rätta känslan.
Som i Arn filmerna tex så pratar dom ju stockholmska...hallå!!!??? Filmerna utspelar sig under 1100 talet, då vill man ha lite gammelsvenska tack!! Blev helt fel när dom pratar modern svenska ju...men filmerna är ju bra ändå, men det hade verkligen förstärkt filmerna mer om dom pratat gammelsvenska. Tycker jag iaf

Jeg håper også at de vil prate norsk, svensk og dansk, men helst ikke for gammelmodig, da kan de jo like godt prate islandsk!

Likevel, språket bør ikke være for moderne heller... (Har irritert meg mer enn én gang over Margits (eller kanskje heller oversetterens) bruk av ordet 'voldsomt' i tide og utide (og andre lignende ord).)
Hadde vært morsomt om Silje, Tengel, Sol osv. hadde pratet trønder, og at alle andre også hadde pratet passende dialekter og språk (slovensk for Heike for eksempel).