Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 15:38

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 28 september 2005, 19:33 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
...om någon av föreningarna, speciellt nu när vi har blivit 30+ användare här :-)

Men vi får vänta ytterligare, antar jag


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 oktober 2005, 14:04 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 4 oktober 2005, 13:56
Inlägg: 108
Hejsan allihop!

Jag är ny i forumet men inte ny i isfolkets värld och jag kan hålla med föregående talare, Dan, alltså:) Det är dags att något händer för längesen och vi är fler dom försökt få tag på ordföranden i Sviff för att få till ett avslut på den föreningen eller verkligen få den att starta igen,men det är svårt att få nåt svar.
Det fanns en tanke i den nuvarande styrelsen om hur Sviff skulle kunna leva vidare och det har också tagits beslut om hur detta skulle informeras till medlemmarna men informationen verkar ha stannat nånstans på vägen.
Fast om du eller nån annan hotar att ta ifrån Silje hennes pensel och låsa in hennes honungskakor och kasta bort nyckeln så kanske hon vaknar till igen :D

Ha det bra och jag tror att det kan finnas mycket kul kvar att göra om föreningen får liv igen, eller om det bildas en ny med samma inriktning som Sviff hade från början[/i]


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 oktober 2005, 18:06 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Hej där, min vän! Välkommen!

Vilka sitter i styrelsen idag egentligen? Vem är ordförande?

Det lät på Jenny som att ni skulle kunna ta befälet och göra precis vad ni vill.

Berätta om planen för att föreningen skulle leva vidare! *Nyfiken*


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 oktober 2005, 22:13 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 4 oktober 2005, 13:56
Inlägg: 108
Hahaha, jag vet inte om jag får berätta:)
Styrelsen består av 4 personer Jenny Wallin (ordförande), Ingela Stern(sekreterare), Camilla Bihrling (kassör) och Jenny Sandman (Medlemsansvarig).
Vi har tillsammans sagt att vi vill att föreningen ska fortsätta och om jag har fattat det rätt (observera att det som jag nu skriver är så som jag fattat det) så bestämde vi att vi skulle försöka få föreningen tillbaka till det som den var från början, en kompisförening utan så mycket regler och paragrafer och där alla är välkomna och lika mycket värda (låter väl isfolkst och bra eller hur :)
Jag vet inte riktigt varför saker och ting har stannat av. Jag kan bara svara för egen del att i mitt fall så har min egen hälsa och framtid fått prioriteras ett tag, men bollen för att få allt att rulla igång ligger hos Silje så vi får väl vänta på att hon ska putta igång den så den börjar rulla igen.

Vore kul om det kom igång nåt igen vi hade ju lajvideér som är alldeles för bra för att kastas bort.........
Vaddå blev du nyfiken igen???:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 oktober 2005, 01:20 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 september 2005, 20:17
Inlägg: 3288
Ort: Fritsla!
Kan man få vara med på distans...?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 oktober 2005, 05:28 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Distansmedlemskap har alltid uppmuntrats, så det är garanterat lugnt.

Jag håller med dig, Halkatla. Kompisförening, inte så mycket formaliteter, inga världshandböcker som aldrig kommer ut, inga lajvförbud, minimalt med regler etc....en ombootning helt enkelt!

Kan vi skrota Andemorien också? :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 oktober 2005, 11:32 
Nyföding
Nyföding
Användarvisningsbild

Blev medlem: 6 september 2005, 13:56
Inlägg: 4
Ort: Stockholm
Varför kan vi inte locka igång flertalet medlemmar med en spännande isfolksfest? Häxa eller inte häxa? Äta god mat knytis medeltidstaffel? Dricka hallonsaft (utan häxpulver i!) Spela spel (kommer ni ihåg tärningspelet 10.000? Så roligt vi hade det! Chiickeen!). Eller bara en ursäkt för att träffas? Ta med foton böcker isfolket icke isfolket så att man kan få en start att börja på nosa komma igång och spinna på planer på vad vi ska göra med sviff eller bara umgås? Det är bara att bestämma tid och plats hemma hos någon närboende (iaf för oss i sthlmstrakten).
Föreningen har legat på is alldeles för länge, dags att bryta denna isförtrollning, låt vårfloden från isfolkets dal flöda!

MVH

Katerine Av Isfolket - Hoppfull.

dan skrev:
Distansmedlemskap har alltid uppmuntrats, så det är garanterat lugnt.

Jag håller med dig, Halkatla. Kompisförening, inte så mycket formaliteter, inga världshandböcker som aldrig kommer ut, inga lajvförbud, minimalt med regler etc....en ombootning helt enkelt!

Kan vi skrota Andemorien också? :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 oktober 2005, 21:28 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Ja, Katerine! Strålande idé! Vill! Vill!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 6 oktober 2005, 19:43 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 4 oktober 2005, 13:56
Inlägg: 108
Hejsan allihop!
Som sagt vara med på distans går jättebra bara vi får se dig NÅN GÅNG:) Kanske en fest med eller utan -fast då blir det ju inget kul- häxor vore en jättebra idé. Jag kommer gärna men har inte själv tid att dra igång nåt nu eftersom jag just ska börja arbetsträna.
Kontakta gärna Silje med denna idé, Katrine, eftersom bollen att fortsätta Sviff ligger hos henne nu kanske detta kan vara nåt honnappar på ( rulla in den i en honungskaka först så går det nog bra:))

Kram Halkatla


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 oktober 2005, 20:00 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 september 2005, 20:17
Inlägg: 3288
Ort: Fritsla!
Jag vill också gå på fest juh... :( Kan ni planera en ett år före så jag kan planera in ett besök i Sverige och i Stockholmstrakten. Vet att Chris gärna vill åka till Stockholm igen när det inte är snö upp till knäna och vi måste dra en 4-mån bäse i irländsk vagn som ABSOLUT inte kan ta mer än 1 cm snö... Tungt det!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 oktober 2005, 20:04 
Grundare
Grundare

Blev medlem: 4 september 2005, 18:25
Inlägg: 4535
Jag hoppar i alla fall. :D Nöjer mig med forumet. Det är klarföreningslivat för min del, har blivit lite mycket sånt. Ingen tid över längre.

Men ni kommer säkert få jättekul ändå. :wink:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 oktober 2005, 03:38 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 30 oktober 2005, 01:49
Inlägg: 127
Ort: Gävle
Jamen va f-n (bortse från det sista ordet, jag svär aldrig :), varför måste hela föreningens vara eller icke vara ligga hos Silje?? Jag vet att det var hon som skulle göra ett utskick till alla Sviffs nuvarande (5? 2?) medlemmar, men finns det egentligen något som säger att vi inte kan ta saken i egna händer? På senaste årsmötet har jag för mig att det inte kom tillräckligt många medlemmar för att besluta något, men intentionen var att försöka återgå till ursprunget lite mer (med mindre administration och mer som en kompisförening), jag fattade det precis som du, Halkatla!

För bara några dagar sedan var jag väldigt inställd på att vara med och lägga ned Sviff, men efter att ha pratat med Halkatla och sedan hittat detta forum har jag liksom blivit mer entusiastisk och tycker nog att det vore väl lite enklare att blåsa liv i Sviff än att starta något helt nytt?

Håller med Katerine om att det vore väl en bra början att bara träffas utan krav, bara för att vi vill. Jag tycker att vi skulle kunna ha en liten träff i alla fall och gärna snart. Antingen hemma hos någon strategiskt placerad människa, eller hyra en liten lokal kanske? Nån som har något förslag? Gården vi var på under årsfesten/årsmötet 2003 var jättemysig! Vinsta Gård tror jag den hette och var inte jättedyr. Vad tycker ni?

Skall ringa Silje så fort jag kommer ihåg det och klockan inte är mitt i natten, lovar!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 3 november 2005, 01:04 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 6 september 2005, 09:54
Inlägg: 1644
Vinsta gård är jättebra! Och jag håller med dig i princip allt du skriver. Silje är det inget fel på, men hon är inte SVIFF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 november 2005, 17:48 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 september 2005, 20:17
Inlägg: 3288
Ort: Fritsla!
Vart ligger Vinsta gård?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 november 2005, 18:28 
Drabbad
Drabbad
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 oktober 2005, 11:41
Inlägg: 465
Förlåt en okunnig men vad är det för förening ni pratar om, och vad gör ni i den förutom att festa???


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012