Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 11 juni 2026, 15:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 59 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 3 oktober 2005, 09:24 
Grundare
Grundare

Det är en amerikansk serie som går här nu som handlar om en kvinna som ser döda människor, de söker upp henne och sen löser hon gamla rättsfall med hjälp av det. Så när man ser serien så glider det omkring döingar lite här och var. :oops:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 oktober 2005, 01:06 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Är det med Elisha Dushku eller vad hon nu heter? Jobbar hon i ett bårhus? Kan inte minnas vad den serien heter, har aldrig tittat på den men sett reklam.
Finns många serier på engelsk TV just nu om spökjägare. Ett gäng människor som gått in i ett hus som är välkänt för sina spökerier och så har de med ett medium som liksom ska förklara vaqrför spökena finns just där. I Haunted som är Living TV's egna show har de ett medium som heter Derek och som alltid får namn av sina "hjälpare" eller vad han nu kallar dem. Nästan alltid prickar han rätt...
Svårt att veta om det är uppgjort eller inte. Jag tror ju det finns mycket vi inte kan förklara men jag har svårt att lita på TV, särskilt brittisk TV.
Kollar ALDRIG på det själv igen. Gjorde det en gång när vi bodde hos Chris föräldrar och även om hans föräldrar och syster sov på övervåningen och Oisín i vår säng var jag tvungen att sitta uppe med ALLA lampor tända tills Chris kom hem från jobbet halv4 på morgonen... :oops: Sedan sa han att jag inte fick titta på det mer. Jag höll med. Man ser aldrig nåt i kameran men otäck musik och de är så uppskärrade och hör dunsar och.... USCH! Creepy!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 oktober 2005, 10:17 
Grundare
Grundare

Det är Patricia Arquette som har huvudrollen.

:lol: Jag vet hur du menar, musiken är nästan det värsta! En skräckfilm eller liknande utan musiken skulle inte alls vara samma, när jag går runt hemma hör jag nästan musiken dåna i huvudet också när jag är rädd.

Christian kom hem sent en kväll och eftersom vi bor på landet så är det MÖRKT!

Han klev ut ur bilen och skulle gå in i snickarboden och lämnade bildörren öppen så att det skulle lysa lite i alla fall, han skulle hämta nåt. Jag vet inte vad han sysslade med, men på nåt sätt lyckades CD-spelaren sätta igång, och skivan som var innne innehöll filmmusik. Så på högsta volym när han smyger omkring i mörkret kommer temat till Hajen...

Gissa om han blev rädd. :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 oktober 2005, 14:48 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

:lol: :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10 oktober 2005, 01:36 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Förresten... Rop av stumma röster. När Ellen jobbar ensam på hotellet och hör steg... Huuuu!!
Hon klättrar ut genom fönstret och sedan tror man att det bara var några ungdomar som skulle skrämmas och man andas ut... tills man förstår att de kom efter hon klättrat ut... Usch! *tittar mig över axeln*

Kände så igen mig. Jag är också jätteoptimist och hade säkert gett mig på att sova ensam ute i skogen på gammalt hotell (baggis!) för att sedan bli jätterädd när jag väl är där...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 oktober 2005, 16:37 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Även Nathaniel, Ellen och Tova på båten - kom just att tänka på det, med de otäcka stegen. JÄTTEotäckt!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 oktober 2005, 17:43 
Grundare
Grundare

Dom scenerna minns jag knappt. Jag blir mer och mer påmind om att jag borde läsa böckerna på nytt. Ska börja nu faktiskt på riktigt!

Vad handlade scenen på båten om?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 oktober 2005, 18:59 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Minns bara vagt nåt om att de var på en båt och att det spökade på båten. Var båtens sista resa och spöket tog kontakt med Ellen för att hitta en nyckel. Minns bara lösryckta bitar så jag skriver ner dem när jag kommer på dem liksom. Spöket ville ge pengar till sitt hemliga barn eller nåt sånt.
Minns att jag var jättejätterädd när jag läste det. Stora kårar nerför ryggen etc.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 januari 2006, 00:55 
Drabbad
Drabbad
Användarvisningsbild

Tilda skrev:
Korpens vingar tyckte jag var otroligt läskig... När stackars Heike blir instängd i bårhus och otäcka friherrinor om vartannat... Huga!

Jag blev innelåst i min egen vedbod häromdagen...det finns fönster så det är inte ens mörkt och så vitt jag vet har det aldrig varit bårhus :shock: inte heller har jag några övernaturliga gåvor... det var mitt på dagen...och jag lovar jag blev aldrig inlåst i någon bur när jag var barn :wink:
Men i full panik var jag :roll: Tog flera minuter innan jag kom på att jag hade mobilen på mig.... :oops:
Så hur ska det då inte ha varit för Heike.... :cry:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 januari 2006, 01:06 
Gråstensholms Härskare
Gråstensholms Härskare

Det finns "Medium" som är om hon som hjälper DA.
Det finns "Ghost Whisperer" som är om en tjej som hjälper folk att gå vidare med sitt liv (rätta det dom gjort fel/håller dem kvar)
Det fanns "Tru Calling" som var med Eliza Dushku som får återuppleva en "dag" (sedan hon senaste vaknade upp från sömn) efter någon själ har bett dom hjälpa henne att överleva.

Jag tror det är dom som finns/fanns just nu med sådant tema.

Problem, Läs här först: Besvarade frågor.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9 mars 2006, 01:31 
Isfolketguru
Isfolketguru

Det finns få saker som är så sanna som dessa:

Jag läser aldrig Färjkarlen eller Korpens vingar, i mörkret. Vänta nu.. jag menar mitt i natten när fegis-Auri borde ligga sussa iallafall.. :oops:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9 mars 2006, 11:26 
Grundare
Grundare

Färjkarlen är faktiskt riktigt ruskig. Har fått en liten spegelfobi av den. När de tittar i fönstret och den ena mannen inte syns. Det hakade hjärnan upp sig lite på, så jag vågar aldrig titta bortom spegelbilden på personer bakom mig längre. Usch...! :shock:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2006, 06:24 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Jag tyckte också att 'Korpens Vingar' var jätteläskig... men det var för den där varelsens hår! Yaaargh!!! Jag har sett på för många japanska skräckisar och läst för mycket obskyr folklore för att inte hämta blåslampa för minsta lilla hårstrå i handfatet nu... :shock:

Gn.

*meeep*

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 mars 2006, 13:47 
Svartängel
Svartängel

Ush... flygande hår från en död människa, beslutet om att hämnas på det levende, får sin bråda död. men varför har de nästan alltid svart hår, de brukar inte ha ljust änglahår direkt?

men iallafall. Korpens vinga... jag drömde hämska mardrömmar efter att ha läst den boken. om hår som ligger och samlar damm i något hörn, samtidigt som det bidar sin tid...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 mars 2006, 13:59 
Nattlig mara
Nattlig mara
Användarvisningsbild

svart hår är vackrast, och mer skrännande?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 59 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme