Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 16:43

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 160 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16 november 2006, 06:46 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 16 november 2006, 06:39
Inlägg: 1
Ort: Jönköping
Min mamma är ett fan av serien och därav döpte hon mig till Jennie Villemo. Jag har själv läst serien (är på nr 44 nu) och jag måste säga att det är det bästa jag läst!
Jag tycker att Lucifer är så himla fint, dock inte så passande i dagens vardag med det namnet - så jag tänker definitivt döpa min framtida svarta katt till Lucifer:) Har också många isfolksnamn som namnförslág till mina framtida barn :lol:
När jag inte läst böckerna, utan bara hette Villemo utan att veta vart det kom ifrån tyckte jag inte om namnet alls - men efter att ha läst om henne är jag jättestolt över att bära hennes namn!

_________________
Jennie Villemo


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16 november 2006, 19:44 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Om jag får en dotter så kommer jag att döpa henne till Villemo. Det bestämde jag första gången jag läste böckerna. Vill gärna ha ett isfolksnamn om jag får en som men har inte kommit på nått bra ännu.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 november 2006, 01:23 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 20 november 2006, 01:22
Inlägg: 19
Ehhh... jag har en kanin som heter Frostens Dotter... :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 november 2006, 15:16 
Drabbad
Drabbad

Blev medlem: 18 oktober 2006, 21:04
Inlägg: 332
Ort: De svarta salarna
Min kompis heter Hanna Sol :).. sj ska jag döpa mina barn till Villemo och Nataniel... de namnen är så fina :flower2:

_________________
From heaven...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 01:06 
Drabbad
Drabbad

Blev medlem: 18 juni 2006, 22:08
Inlägg: 361
Ort: härnösand
det finns väll antagligen ganska många som heter Liv, Jonatan, Malin osv fast dom är nog inte döpta efter isfolket :roll:

_________________
min singnatur är....hm..eeh...ihh..jag glömde bort det


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 28 november 2006, 20:08 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 26 november 2006, 23:40
Inlägg: 2
Ort: Linköping
Jag vill att mina barn ska heta Liv, Vendela, Ilona och Gabriel. Vendela är ju kvinnliga versionen av Vendel, måste räknas. Fick det ifrån Isfolket. Och Liv och Gabriel är också därifrån


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 28 november 2006, 20:30 
Dalens väktare
Dalens väktare

Blev medlem: 6 september 2006, 18:08
Inlägg: 7272
Ort: Space
Ilona är underbart vackert Lix, det heter min mormor... :tkiss:
Och välkommen hit förresten!!! :tkiss: :tkiss: :tkiss: :tkiss: :tkiss:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 28 november 2006, 20:52 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Ilona var ett jättevackert namn! Men kommer det från isfolket?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 28 november 2006, 21:03 
Dalens väktare
Dalens väktare

Blev medlem: 6 september 2006, 18:08
Inlägg: 7272
Ort: Space
Nope, är finskt, tror jag. :ponder2:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 28 november 2006, 21:04 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Cecilie skrev:
Nope, är finskt, tror jag. :ponder2:



Okej! :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 28 november 2006, 21:12 
Dalens väktare
Dalens väktare

Blev medlem: 6 september 2006, 18:08
Inlägg: 7272
Ort: Space
Slog upp det är Ungerskt, betyder: Vacker/Skinande ljus.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 29 november 2006, 01:04 
Drabbad
Drabbad

Blev medlem: 18 oktober 2006, 21:04
Inlägg: 332
Ort: De svarta salarna
Lix skrev:
Jag vill att mina barn ska heta Liv, Vendela, Ilona och Gabriel. Vendela är ju kvinnliga versionen av Vendel, måste räknas. Fick det ifrån Isfolket. Och Liv och Gabriel är också därifrån


Jag har också alltid älskat Vendela.. mina barn ska heta Nataniel och Villemo Vendela :) :tkiss:

_________________
From heaven...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 29 november 2006, 21:26 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 27 november 2006, 04:52
Inlägg: 1
Jag har alltid gillat Dominic väldigt mycket så de ska min son heta. Men de är svårt för alla namnen är så underbara!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 november 2006, 16:14 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 27 november 2006, 17:35
Inlägg: 33
Ort: Stockholm
Jag skulle lätt vilja döpa min dotter till Saga, men det skulle kännas fånigt med tanke på att jag själv heter Sarah... (Önskar jag själv hette Saga istället) :) Men jag skulle definitivt vilja döpa min dotter till Villemo! Men först ska man ju "bli vuxen", träffa en man osv, sen ska ju han också samtycka så man får väl se. Blir det en pojke tycker jag Imre är ett himla läckert namn, han kan ju alltid heta Marco i mellannamn också! ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1 december 2006, 12:45 
Drabbad
Drabbad

Blev medlem: 18 oktober 2006, 21:04
Inlägg: 332
Ort: De svarta salarna
Eldsjäl skrev:
Jag har alltid gillat Dominic väldigt mycket så de ska min son heta. Men de är svårt för alla namnen är så underbara!


Ja.. du har rätt, det finns otroligt fina namn i Isfolket :D..

_________________
From heaven...


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 160 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012