Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 29 mars 2024, 11:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ulvars död
InläggPostat: 22 februari 2009, 04:03 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 22 februari 2009, 03:24
Inlägg: 24
Ort: Ludvika
Jag letade runt i forumet här, men kunde inte hitta något om Ulvars död, vilket jag tycker är en väldigt sorglig scen.. Visserligen håller han Benedikte som gisslan och hotar att skära halsen av henne om han inte får Isfolkets skatt, men ändå! Jag började gråta när jag fick veta att det var Marco som sköt sin egen bror i plikt mot släkten. Håller någon med? :roll:

_________________
BitterSweet Temptation

Vampyrer *Dräggla*

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ulvars död
InläggPostat: 1 april 2009, 17:04 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 15 december 2008, 20:33
Inlägg: 69
Ort: Nykvarn
Det Var någon mer som tyckte att det var en sorgligscen. Minns inte i vilken tråd men det var under sorgliga scener i allafall. Jag tycker att scenen då Tengel tar livet av sig själv och Silje är den sorgligaste. Jag tappade helt lusten att fortsätta läsa, kunde inte förstå hur resten av böckerna skulle vara nått att läsa när huvudpersonerna var borta :shrug: Det tog väl ett par veckor innan jag iddes börja läsa igen, men det var först när Villemo och Dominic samt Heike kom in i bilden som jag tyckte att böckerna blev riktigt bra igen.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ulvars död
InläggPostat: 16 juni 2009, 16:23 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 april 2009, 12:15
Inlägg: 156
Ort: Gråstensholm
jag tycker det är lite sorgligt att när hela den där saken med Ulavar och benedikte som gisslan är slut så det första benedikte säger är "Far? Är jag ful?" trots att hon var nära att bli dödad så var det ändå Ulvars ord som berörde henne mest!

_________________
smile...it confuses people


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ulvars död
InläggPostat: 22 juni 2009, 18:00 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 11 maj 2008, 16:25
Inlägg: 180
Tja... Okej det är synd om Ulvar. Jag tror det var Dominic som sa det eller Villemo: Han kanske ingen ängel, men det var nog inte hans fel, det...

Någonting med att ens uppförande inte bara har med en själv att göra, utan även omgivningen. Är man elak själv blir det inte bättre av att omgivningen hatar en, eller hur?

_________________
Jag gillar demoner men vill inte träffa någon.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012