Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 29 mars 2024, 07:33

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 67 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 december 2006, 19:45 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 4 december 2006, 06:20
Inlägg: 70
Ort: Norge
synes synd på TDO der jeg. her hadde han ligget i 700 år i ei kald grotte uten å få seg noe, så kommer kjæresten til Dolg og ødelegger alt rett foran nesa på ham når han endelig var nær! :whip:
:giggle:

_________________
I'd give up my halo for a horn, and the horn for the hat I once had.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 december 2006, 19:54 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Pravus skrev:
synes synd på TDO der jeg. her hadde han ligget i 700 år i ei kald grotte uten å få seg noe, så kommer kjæresten til Dolg og ødelegger alt rett foran nesa på ham når han endelig var nær! :whip:
:giggle:


Haha...ja det var rätt åt honom! :ljump:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: De jag kommer på just nu..
InläggPostat: 6 december 2006, 21:29 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 6 december 2006, 21:24
Inlägg: 80
Ort: Eskilstuna
Tengel och Siljes död, grät as mycket då
Sols död
Ares död
och några scener ur "Den Ensamme" men jag har bara läst till nummer 14 ännu.. så vet inte riktigt :cry:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 december 2006, 22:14 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Det verkar som att silje och tengels död berör de flesta! men det beror nog på att dom är ju liksom stamföräldrarna för hela serien...jag hade tillochmed lite svårt att fortsätta läsa böckerna efter att dom hade gått bort! Kändes inte som det skulle vara samma sak längre..men insåg sen ganska snabbt att det kom massa andra härliga karaktärer att ta till sig! :tkiss:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 december 2006, 22:24 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
det finns så mycket sorligt.. :flower2: :comf:

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 december 2006, 22:26 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Blodshämnd skrev:
det finns så mycket sorligt.. :flower2: :comf:
Ja det gör ju det...men ja tror inte serien skulle vart lika bra om det inte funnits det...för då hade det inte kännts verkligt alls!? :(


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7 december 2006, 21:45 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
varginnan skrev:
Blodshämnd skrev:
det finns så mycket sorligt.. :flower2: :comf:
Ja det gör ju det...men ja tror inte serien skulle vart lika bra om det inte funnits det...för då hade det inte kännts verkligt alls!? :(


nej det hade det nog inte varit... Men man får inte glömma all lycka! det finns minst lika mycket ´lycka som sorj!

:tkiss:

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7 december 2006, 21:47 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Blodshämnd skrev:
varginnan skrev:
Blodshämnd skrev:
det finns så mycket sorligt.. :flower2: :comf:
Ja det gör ju det...men ja tror inte serien skulle vart lika bra om det inte funnits det...för då hade det inte kännts verkligt alls!? :(


nej det hade det nog inte varit... Men man får inte glömma all lycka! det finns minst lika mycket ´lycka som sorj!

:tkiss:

absolut! en lagom blandning med lite övervägande lycklighet är det bästa! Det är det som är så härligt med dessa böcker! Man både skrattar och gråter medans man läser dem! :) :tkiss:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: ömm då jag grät..
InläggPostat: 8 december 2006, 00:08 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 6 december 2006, 21:24
Inlägg: 80
Ort: Eskilstuna
Det var i den boken Silje och Tengel dör.. även lite när Sol dog, Tarjei, Are, Niklar och Imelin, Mattias, Dag och Liv, och Tancred.. men jag är bara i 16 boken än.. men det var mest i dom fallen som jag grät som mest.. :cry: :(


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ömm då jag grät..
InläggPostat: 8 december 2006, 14:38 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Villemo<3 skrev:
Det var i den boken Silje och Tengel dör.. även lite när Sol dog, Tarjei, Are, Niklar och Imelin, Mattias, Dag och Liv, och Tancred.. men jag är bara i 16 boken än.. men det var mest i dom fallen som jag grät som mest.. :cry: :(
oj...du har mkt spännande kvar att läsa! åhhh är nästa lite avundsjuk på dig som är ovetande om vad som kommer att hända :) :giggle: :tkiss:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: ooh.
InläggPostat: 9 december 2006, 15:01 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 6 december 2006, 21:24
Inlägg: 80
Ort: Eskilstuna
Jag läste nyss ut 16, Galagdockan..
Mina favoritkaraktärer har alltid varit Villemo och Dominic, och så dör dom.. Men deras död är lite romantisk, det där att dominic tar hennes han och säger: "Men nu är vi tillsammans igen, log han" jag började störtböla! och kunde inte sluta.. Gråter bara jag tänker på de..
Jag tyckte även Sols, Siljes, tengels, Mattias, Kaleb, Dags, Livs, Are, Tarjeis och många flers död var sorliga! Karaktärerna har ju fasnat i en nu, sen försvinner dom, dem som man har börjat gillat och förstå, som Silje, hon var med från början och skaoade de hela, sen dör hon lyckligt samman med den hon älskar, och de sista hon säger är typ "Oh, Tengel, jag är så lycklig". Jag älskar dom här böckerna, det är väl typ därför jag gråter? :( :cry: :flower2:

_________________
// Malin <3


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ooh.
InläggPostat: 9 december 2006, 16:16 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Villemo<3 skrev:
Jag läste nyss ut 16, Galagdockan..
Mina favoritkaraktärer har alltid varit Villemo och Dominic, och så dör dom.. Men deras död är lite romantisk, det där att dominic tar hennes han och säger: "Men nu är vi tillsammans igen, log han" jag började störtböla! och kunde inte sluta.. Gråter bara jag tänker på de..
Jag tyckte även Sols, Siljes, tengels, Mattias, Kaleb, Dags, Livs, Are, Tarjeis och många flers död var sorliga! Karaktärerna har ju fasnat i en nu, sen försvinner dom, dem som man har börjat gillat och förstå, som Silje, hon var med från början och skaoade de hela, sen dör hon lyckligt samman med den hon älskar, och de sista hon säger är typ "Oh, Tengel, jag är så lycklig". Jag älskar dom här böckerna, det är väl typ därför jag gråter? :( :cry: :flower2:
Jag grät oxå floder när Domenic och Villemo dog! :cry:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 28 december 2006, 14:57 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 maj 2006, 20:52
Inlägg: 2986
Ort: Far far away
När Ian nästan dör så blir jag lite gråtmild, men väldigt lycklig när svartänglarna får liv i honom igen. GO BLACK ANGELS GO


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 december 2006, 01:06 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
varginnan skrev:
Blodshämnd skrev:
varginnan skrev:
Blodshämnd skrev:
det finns så mycket sorligt.. :flower2: :comf:
Ja det gör ju det...men ja tror inte serien skulle vart lika bra om det inte funnits det...för då hade det inte kännts verkligt alls!? :(


nej det hade det nog inte varit... Men man får inte glömma all lycka! det finns minst lika mycket ´lycka som sorj!

:tkiss:

absolut! en lagom blandning med lite övervägande lycklighet är det bästa! Det är det som är så härligt med dessa böcker! Man både skrattar och gråter medans man läser dem! :) :tkiss:


Ja Det är därför man bara älskar dom! :D:D

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: ooh,
InläggPostat: 30 december 2006, 20:00 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 6 december 2006, 21:24
Inlägg: 80
Ort: Eskilstuna
Jag har gråtit så mycket under tiden jag har läst böckerna, och jag är ju inte riktigt klar än..
Men;
Silje&Tengels död, Villems och Dominics, Sols, Ares, Tarjeis, Mattias, Tardals, michael, när Cecilie förlorar sin Alexander, och att hon lever endam.. och jag börja verkligen gråta för Heike, för det Sölve gjorde mot honom, och sen satt jag och darva åt honom i dödsstunden ^^ :) haha ! ^^, Det är ock så i många kärleks stunder jag gråter, t.ex När Yrja får Tardal och när Villemo och Dominic ändtligen får varandra.. *Glädjetårar* :cry: :roll:


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 67 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012