Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 13:36

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Tomt..
InläggPostat: 20 mars 2006, 18:36 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 mars 2006, 03:38
Inlägg: 187
Ort: Märsta //Sthlm Norrort
Engla skrev:
Har för ca en timme sen satt tillbaka den sista boken i bokhyllan...Nu känns det bara tomt.. Har "levt" med Isfolket sen i somras och nu plötsligt är det slut.. lessamt..
Har älskat att läsa böckerna, det har varit skratt, nagelbitning och tårar. Fast mest tror jag att jag grät när Tengel den gode och Silje ligger i sin säng och lämnar jordelivet..det var så fint..
Undrar vad jag ska läsa nu..finns det något som toppar den känsla jag har haft när jag läst om Isfolket..tror inte det..


Hej och Välkommen Engla. På detta forum får du tröst och inte bara sorgligheter :whistle:

Men håller med att när Tengel och Silje blir andar då hade jag tårar i ögonen :cry:

_________________
Bast = egyptisk gudinna som tar hand om alla hemlösa katter och alla som bryr sig om dessa hemlösa katter.
//Carina som önskar jag hade den makt Bast hade för att hjälpa alla katter som far illa 8)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 mars 2006, 20:10 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 6 september 2005, 09:54
Inlägg: 1644
*Tröstkramar*

Jag minns saknaden som det var igår! Men det finns en liten tröst i att läsa Häxmästaren och Ljusets Rike


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 maj 2006, 04:07 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 maj 2006, 20:52
Inlägg: 2986
Ort: Far far away
Jag kände mig oxå väldigt tom efter sista boken, jag levde ju med dom, kände smärta,sorg,glädje med dom. Drömde om dom. Jag vlle så gärna leva "med" dom, på allas tid....lever i fel århundrade...fast ändå inte... :ponder2:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 maj 2006, 23:00 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 maj 2006, 20:52
Inlägg: 2986
Ort: Far far away
Jag blev så glad när jag läste Häxmästaren och Isfolkets andar dök upp. Jag blev verkligen helt ställd.... Så jätte kul! Och Ljusets Rike va ju oxå super bra..... :ljump:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 29 maj 2006, 23:35 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 28 mars 2006, 01:13
Inlägg: 157
Ort: Bodø, Norge
Nataniel skrev:
Därav mitt skäl att inte läsa det på x antal år. Så min, umm, fjärde igenomläsning blir som ny igen. :D


Jeg gjør som deg, Nataniel :) Jeg går og piner meg selv i 3-4 år før jeg får lov å lese dem på nytt. Skal også begynne på den 4. runden men det blir ikke enda... Gleder meg allerede!!

I sommer er det Lysete rike som står for tur :hdance2: Det har jeg bare lest EN gang, så det blir spennende!!!!

_________________
Susanne Villemo
~Get busy living, or get busy dying...~


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 maj 2006, 00:12 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 maj 2006, 16:16
Inlägg: 137
Ort: Lund
Sorgligt...Slut...

Men forumet finns ju! Och alla hennes andra böcker!
(Tror inte riktigt på det där själv, men man måste ju se något positivt) :flower2:

_________________
Johanna

Ensamhet är bättre när du inte är ensam...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19 augusti 2006, 00:06 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 18 augusti 2006, 19:40
Inlägg: 14
Ort: kalmar
jag blev inte ledsen direkt över det där med Nataniel, jag hade aldrig riktigt fått någon "kontakt" med honom. :ponder2:


Men att böckerna tog slut gjorde mej så ledsen så jag grät för et istället, som många andra. :cry:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 augusti 2006, 20:14 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 30 juni 2006, 01:14
Inlägg: 1037
Ort: Mariefred
Inte så jobbigt längre.. Hehe, jag läste ut serien för en vecka sen och nu håller jag på med ettan igen så nu har det ju just börjat :P :roll: Låångt kvar tills slutet nu :D

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 augusti 2006, 20:30 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 7 juni 2006, 17:14
Inlägg: 2863
Ort: Stockholm
Håller verkligen med alla som säger att det känns tomt... Det kommer aldrig bli samma sak att läsa om böckerna, när spänningen och förvåningen/överaskningen inte infinner sig. Visst, självklart kommer jag inte ihåg allt, men jag är ganska övertygad om att börjar jag läsa en viss bok igen kommer polletten (svårt ord :P) trilla ner ganska fort, och då blir det ju inte att den älskade "bita på naglarna-känslan" infinner sig. Blä, vill tillbaka till Demonernas Fjäll...

_________________
Helena
ugglapuggla.blogg.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 21:35 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Heike skrev:
Just den scenen berörde mig inte så mycket, men att böckerna tog slut var hemskt. Jag kände mig ganska tom då.
håller med om det...man har lixom levt med dom ett bra tag och dom ingick i ens vardag!
Kändes jätte konstig att börja läsa en annan bok efteråt!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17 september 2007, 17:56 
Ängel med dolda horn och svarta vingar
Ängel med dolda horn och svarta vingar

Blev medlem: 3 februari 2007, 05:38
Inlägg: 9553
Ort: Demonernas Fjäll
den scenen har faktiskt aldrig fastnat i mitt huvud... konstigt kanske :ponder2:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 februari 2008, 01:27 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 4 februari 2008, 00:19
Inlägg: 1
Ort: Skara
Nu vet jag vad alla pratar om när man läst ut alla böckerna.. Känns tomt och man längtar bara tillbaka till Isfolket och deras liv..
Men ja måste få säga att jag har tre speciellt snyftar scener som ja aldrig kommer glömma...
Först som många andra också tycker ser jag.. är när Tengel den gode och Silje dör... Vackrare slut på livet kan väl ingen få..
Andra är nästan hela boken "Lucifers Kärlek"... jag bara gråt och gråt från det att hon får reda på vem han är och att hon inte får vara med honom till slutet när lille Henning kommer hem ensam med två små nyfödda tvillingar...
Sen är det i näst sista boken när dispyten mellan Lucifer och ärkeängeln Mikael är slut och alla går mot porten i gläntan för att för sista gången försvinna... Då paserar dom Gabriel som sitter på vägen dit...
Det kändes för mig som ett defenitivt slut på allt... Hela sagan var verkligen slut och tårarna bara strömmade... :cry:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 maj 2008, 15:58 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 11 maj 2008, 16:25
Inlägg: 180
Tina_ skrev:
jag blev inte ledsen direkt över det där med Nataniel, jag hade aldrig riktigt fått någon "kontakt" med honom. :ponder2:


Men att böckerna tog slut gjorde mej så ledsen så jag grät för et istället, som många andra. :cry:


Vad i... fasiken! Ingen kontakt! JAG fick kontakt med honom! Fast... jag har också väldigt mycket inlevelse...

_________________
Jag gillar demoner men vill inte träffa någon.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012