Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 09:03

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 augusti 2007, 14:01 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 16 augusti 2007, 10:30
Inlägg: 97
Borde väl egentligen kolla om detta redan påpekats, men i någon av böckerna refererar man till Jens, när det handlar om Jesper. Pinsamt; skulle ju ha skrivit ner detta när jag höll på med sagda bok, men jag kände inte till detta forum då. :oops:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 17 januari 2009, 16:38 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 februari 2007, 02:17
Inlägg: 1621
Ort: Hagfors.
En sak jag stört mig på är att det alltid skrivs om att Are och Metas tre söner var ett rekord. Men Cecilie då? Hon får iof missfall. Men det borde ändå räknas som ett. Sen får hon ju tvillingar. Så borde inte hennes tre barn också vara ett rekord?

_________________
"Oh hidy ho officer, we've had a doozy of a day. There we were minding our own business, just doing chores around the house, when kids started killing themselves all over my property."


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 17 januari 2009, 19:27 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Det har jag faktiskt aldrig tänkt på!

Men det borde det ju göra! Eller kanske inte, hon fick ju aldrig barnet. Jag menar det blev ju inte en av isfolket om man säger så.

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 16 oktober 2011, 22:52 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 13 september 2011, 20:03
Inlägg: 212
Ort: Uppsala
Då måste man ju tänka över vad som sen kommer fram i Demonernas fjäll. Där berättas ju att flera av de tidigare, äldre medlemmarna av Isfolket, före Tengel den Gode, också fick tre barn. T ex fick ju Halvard 3 barn, och även Hanna hade 2 syskon.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 17 oktober 2011, 10:45 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 september 2005, 20:17
Inlägg: 3288
Ort: Fritsla!
Sheer Beauty skrev:
Då måste man ju tänka över vad som sen kommer fram i Demonernas fjäll. Där berättas ju att flera av de tidigare, äldre medlemmarna av Isfolket, före Tengel den Gode, också fick tre barn. T ex fick ju Halvard 3 barn, och även Hanna hade 2 syskon.

Jo iofs, men de kunde ju inte de på Lindallén veta något om eftersom det hände på en helt annan plats och 200 år tidigare (typ)?

Däremot håller jag med DarkSideMoon lite i det hon skrev. Gabriella skulle egentligen ha credit för sina 3 barn... Fast det kanske är något vi kan tycka och inget hon skulle vilja bli påmind om.

_________________
Jag vaknar av att en vårvind vänder bladen
Solen står som ett rakblad på fasaden
Mitt emot mitt öppna fönster
Och ingen annan syns till...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 22 januari 2018, 14:26 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 20 november 2017, 13:35
Inlägg: 96
Når jeg leste serien første gang på 80-tallet så pleide jeg å rette opp feil I BØKENE :lol: Var vel noe feil i slektstreet en gang tror jeg, og så pleide jeg å rette når det var feil navn, stedsnavn osv. samt mine egne teorier og tilføyninger om sagn, myter og trolldomsformler/giftplanter :tkiss: Jeg lånte bort den orginale samlingen min av isfolkbøker på tidlig 2000-tall og fikk de aldri i retur så den som endte opp med de har noen veldig redigerte bøker :giggle:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 februari 2018, 00:07 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12582
Nattskygge skrev:
Når jeg leste serien første gang på 80-tallet så pleide jeg å rette opp feil I BØKENE :lol: Var vel noe feil i slektstreet en gang tror jeg, og så pleide jeg å rette når det var feil navn, stedsnavn osv. samt mine egne teorier og tilføyninger om sagn, myter og trolldomsformler/giftplanter :tkiss: Jeg lånte bort den orginale samlingen min av isfolkbøker på tidlig 2000-tall og fikk de aldri i retur så den som endte opp med de har noen veldig redigerte bøker :giggle:

:giggle: :giggle:

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012