Sagan om Isfolket
http://shailina.se/Isfolket/

Animerar Trollbunden
http://shailina.se/Isfolket/viewtopic.php?f=6&t=8658
Sida 1 av 1

Författare:  Amanda Vinga [ 26 december 2025, 09:17 ]
Inläggsrubrik:  Animerar Trollbunden

Hej!

Ville bara berätta att jag har påbörjat en liten fan-animation av "Trollbunden". Jag tänker mig att jag vill göra ett par korta episoder
som täcker händelserna i första boken, när Silje och Tengel träffas och startar sitt liv tillsammans.

Jag har hört av mig till rättighetsinnehavarna för att fråga om det är okej med dem att jag lägger upp min animation offentligt när den är färdig.
I nuläget väntar jag på svar, så vi får se vad de säger!

Uppdatering! I nuläget verkar svaret vara nej, tyvärr. :(

Författare:  Dan [ 17 februari 2026, 13:16 ]
Inläggsrubrik:  Re: Animerar Trollbunden

Amanda Vinga skrev:
Hej!

Ville bara berätta att jag har påbörjat en liten fan-animation av "Trollbunden". Jag tänker mig att jag vill göra ett par korta episoder
som täcker händelserna i första boken, när Silje och Tengel träffas och startar sitt liv tillsammans.

Jag har hört av mig till rättighetsinnehavarna för att fråga om det är okej med dem att jag lägger upp min animation offentligt när den är färdig.
I nuläget väntar jag på svar, så vi får se vad de säger!

Uppdatering! I nuläget verkar svaret vara nej, tyvärr. :(


Är det offentligt om du lägger upp den på ett slutet forum?

Jag skulle väldigt gärna vilja se den

Författare:  Villemo Kalebsdotter [ 20 februari 2026, 18:28 ]
Inläggsrubrik:  Re: Animerar Trollbunden

Dan skrev:
Amanda Vinga skrev:
Hej!

Ville bara berätta att jag har påbörjat en liten fan-animation av "Trollbunden". Jag tänker mig att jag vill göra ett par korta episoder
som täcker händelserna i första boken, när Silje och Tengel träffas och startar sitt liv tillsammans.

Jag har hört av mig till rättighetsinnehavarna för att fråga om det är okej med dem att jag lägger upp min animation offentligt när den är färdig.
I nuläget väntar jag på svar, så vi får se vad de säger!

Uppdatering! I nuläget verkar svaret vara nej, tyvärr. :(


Är det offentligt om du lägger upp den på ett slutet forum?

Jag skulle väldigt gärna vilja se den



Ja, det er det dessverre.

Författare:  Amanda Vinga [ 25 februari 2026, 14:15 ]
Inläggsrubrik:  Re: Animerar Trollbunden

Ja det anses nog som offentligt om jag lägger upp den här tyvärr :/ Men! Efter lite mer efterfrågningar så fick jag till svar att de kan överväga att låta mig
lägga upp animationen offentligt när Isfolket har haft premiär. De kunde dock inte säga vart i processen de var med en filmatisering, så jag vet inte när jag kan ta upp frågan med dem igen. Men jag kommer göra ett nytt försök när den tiden kommer!

Författare:  Villemo Kalebsdotter [ 26 februari 2026, 14:14 ]
Inläggsrubrik:  Re: Animerar Trollbunden

Garun Danielsdottir begynte å jobbe med filmatiseringen i 2010, men så ble det stille. Spennende om det er henne, eller andre.

Författare:  Amanda Vinga [ 4 maj 2026, 13:43 ]
Inläggsrubrik:  Re: Animerar Trollbunden

Efter att ha lyssnat på podden om Isfolksteatern är det nu klart varför min animation inte blev godkänd.
Den saknar såklart mer GLITTER...ehrm ja.... Ge mig några veckor så ska jag lösa det här :rofl2:

Sida 1 av 1 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/