Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 06:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: E-böckerna är borta
InläggPostat: 15 mars 2025, 07:24 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Loggade precis in på Adlibris för att ladda ner de Sandemoböcker jag köpt men varenda en var borta. Samma för de jag köpt på Bokus. De finns inte att köpa på nytt så jag gissar att det är Storytel som sätter stängsel runt och ska ha exklusivitet.
Jag hade laddat ner allt jag köpt men genom diverse hårddiskkrascher så har jag dom inte kvar. Har skrivit till Adlibris och frågat. Finns inga e-böcker alls att köpa.

Vet inte om detta är tillåtet att fråga om men jag vill aldrig i livet stötta Storytel nu, om det är dom som ligger bakom, så finns det någon vänlig själ som skulle vilja skicka mig e-boksfilerna till de tre serierna?

Inläggsrubrik: Re: E-böckerna är borta
InläggPostat: 18 mars 2025, 09:22 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Alla de svenska e-böckerna har "utgått ur sortimentet". De norska finns dock kvar. Vet någon vilket förlag som är ansvarig i Sverige? Är det Bladkompaniet eller Schibstedt? Google är helt fantasiskt värdelöst nu för tiden.

InläggPostat: 18 mars 2025, 11:23 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Jeg vet ikke hvilket forlag som er ansvarlig i Sverige, men i Norge er det Bladkompaniet, som for noen år siden ble solgt til Vigmostad & Bjørke og gjenoppsto under sitt gamle navn.

Se mer her: https://bladkompaniet.no/contributors/se10553-margit-sandemo.

Her er en e-post-adresse til dem: post@bladkompaniet.no. De kan sikkert svare bedre angående Sverige enn jeg kan. Du kan eventuelt prøve å ringe dem på +4755388800.

InläggPostat: 18 mars 2025, 11:42 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Silje Arngrimsdatter skrev:
Jeg vet ikke hvilket forlag som er ansvarlig i Sverige, men i Norge er det Bladkompaniet, som for noen år siden ble solgt til Vigmostad & Bjørke og gjenoppsto under sitt gamle navn.

Se mer her: https://bladkompaniet.no/contributors/se10553-margit-sandemo.

Her er en e-post-adresse til dem: post@bladkompaniet.no. De kan sikkert svare bedre angående Sverige enn jeg kan. Du kan eventuelt prøve å ringe dem på +4755388800.

Tack så mycket! Ska pröva att maila dom.

InläggPostat: 22 mars 2025, 14:26 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Inget svar från Bladkompaniet, än så länge i alla fall. Boknöje gav väl ut pocketböckerna i Sverige men hittar inget på deras sida om Sandemo.
Adlibris har e-böcker på norska. Storytel och Nextory verkar ha e-böcker och ljudböcker men jag tänker inte skaffa abbonnemang för att kolla.

InläggPostat: 6 maj 2025, 16:20 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Lång historia kort: Det är numera Vigmostad & Bjørke som har rättigheterna till åtminstone e-boksversionerna men "de är inte redo med filerna än" så de kanske håller på att ta bort n-orden. Låter i alla fall som att de är på väg tillbaka.

InläggPostat: 10 maj 2025, 09:23 
Gudom
Gudom

Kommer muligens nye utgaver av papirbøkene også i Norge? Ettersom Nationaltheatret setter opp en forestilling basert på hele Sagaen om Isfolket i høst :)

For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)

InläggPostat: 10 maj 2025, 11:46 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Det vet jag tyvärr inget om men det hade ju varit nåt! Men framförallt hade jag velat ha självbiografin Livsglädje som e-bok

InläggPostat: 11 maj 2025, 23:16 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Villemo Kalebsdotter skrev:
Kommer muligens nye utgaver av papirbøkene også i Norge? Ettersom Nationaltheatret setter opp en forestilling basert på hele Sagaen om Isfolket i høst :)

Skal du dit, Villemo? :) Jeg har sikret meg billett, men tviler litt på om jeg kommer til å like forestillingen ettersom de skal slå sammen karakterer, bytte kjønn på enkelte karakterer og bruker ordet 'satanistisk' i omtalen av den. Lurer på hva Margit ville synes om alt dette. :ponder2:

Men det hadde vært veldig bra om det kom nye papirbøker! Liker bedre å lese på papir enn på skjerm siden jeg er veldig glad i å sitte ute og lese.

InläggPostat: 12 maj 2025, 19:32 
Gudom
Gudom

Silje Arngrimsdatter skrev:
Villemo Kalebsdotter skrev:

Skal du dit, Villemo? :) Jeg har sikret meg billett, men tviler litt på om jeg kommer til å like forestillingen ettersom de skal slå sammen karakterer, bytte kjønn på enkelte karakterer og bruker ordet 'satanistisk' i omtalen av den. Lurer på hva Margit ville synes om alt dette. :ponder2:

Men det hadde vært veldig bra om det kom nye papirbøker! Liker bedre å lese på papir enn på skjerm siden jeg er veldig glad i å sitte ute og lese.

Jeg skal dessverre ikke det, Silje, så du får oppdatere meg. Jeg fikk med meg Isfolk- teater i Valdres :)

Usikker på om jeg tenker det er i orden å bytte kjønn og slå sammen roller, men det må de kanskje feks i Cecilie og Alexanders tilfelle? Helbredelse av homofile er jo ikke ryddig, eller solidarisk.

Ja, nye papirbøker er fint. Jeg leser bare papirbøker. :)

For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme