Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 10:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tyska utgåvan
InläggPostat: 20 mars 2023, 06:28 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 mars 2023, 06:06
Inlägg: 29
Hej, splitterny medlem här. Har lyssnat några avsnitt av podden och gjorde själv en omläsning på Isfolket nyligen. Blir Häxmästaren och Ljusets rike också vad det lider: är på 12e boken i Häxmästaren just nu.
I alla fall, har lyssnat lite på podden, upptäckte att den fanns i slutet av min Isfolket-läsning och jag tänker att jag ska nog lyssna igenom från början. Operation Binge inledd. Men jag har lyssnat på de två första Häxmästar-avsnitten och lite av Vila i frid Margit-avsnittet där det nämns att hon inte var så nöjd med det tyska omslaget av Legenden om Marco. Har försökt googla men inte hittat det, vet någon vad den tyska titeln är?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tyska utgåvan
InläggPostat: 8 augusti 2023, 00:14 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 27 oktober 2007, 14:15
Inlägg: 78
Jag har försökt leta, men kan inte se att det finns en tysk översättning av hela serien, bara de nio första böckerna? Jag har Trollbunden på tyska, och den har samma omslag som de nordiska böckerna har.
Jag är själv mycket, mycket missnöjd med det nordiska omslaget! Karln i polotröja är väl inte det minsta lik den Marco som har målats upp som så underskön?!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tyska utgåvan
InläggPostat: 18 augusti 2023, 10:33 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 mars 2023, 06:06
Inlägg: 29
Skumt om de gjorde omslaget färdigt för bok 45 om inte fler än 9 släppts. Vet du om de håller på att släppas?

Men håller med, mannen på omslaget är inte Marco. Han har för det första inte svart hår, för det andra ser han ut som en pappa i nån 80-talsungdomsserie. För nån som ska se ut att vara i typ 20-årsåldern så ser han ju inte ens ung ut.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tyska utgåvan
InläggPostat: 19 augusti 2023, 21:41 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 27 oktober 2007, 14:15
Inlägg: 78
Syntium skrev:
Skumt om de gjorde omslaget färdigt för bok 45 om inte fler än 9 släppts. Vet du om de håller på att släppas?

Men håller med, mannen på omslaget är inte Marco. Han har för det första inte svart hår, för det andra ser han ut som en pappa i nån 80-talsungdomsserie. För nån som ska se ut att vara i typ 20-årsåldern så ser han ju inte ens ung ut.


Ha ha, ja! Och de där polisongerna var inte att leka med!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012