Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 29 mars 2024, 11:27

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 8 februari 2019, 15:03 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 20 november 2017, 13:35
Inlägg: 96
Hei, hei - Vårt forums trollpacka her. Etter litt frem og tilbake har jeg kommet frem til at kanskje vi skal ha en tråd der vi kan få litt klarhet i hva Isfolkets skatt besto av - Sol's kjære knytte som hun arvet av Hanna, skatten som ble nedarvet fra Dida og Targenor osv.
Etter over 35 års lang forkjærlighet til trolldom, urter, giftige planter, sopper og allskens ritualer har jeg tilegnet meg masser av kunnskap om trollerier
og etter å ha hørt på podden og lest på forumet samt Facebook så er det jo tydelig masse interesse for temaet så jeg håper alle våger å spørre om det er noe dere lurer på - jeg eier ikke skam så pøs på :tkiss:

Slik jeg ser det for meg så kan jo alle stille spørsmål, ellers blir jeg å dele bilder og forklare litt om de forskjellige urtene og gjenstandene jeg har i min samling som har vært en del av Isfolkets saga, som f.eks. Alrunen, urtene brukt i flygesalven, gand/seid og diverse skumle ritualer.
Først tenkte jeg at, huff, dette bør vi kanskje ha en aldersgrense på, men..dette er jo Isfolket, har noen havnet her så er de allerede langt ute på..tja..isen. Pun free of charge :adseesaw:


Jeg skal prøve å oppdatere tråden når jeg har tid men min første post skal handle om neveresker -- Slike esker som ble brukt til å oppbevare pulver og salver i Isfolkets skatt. Ellers ble jo never også brukt til å skrive ned en del av oppskriftene i skatten men jeg har ikke tenkt å bruke never til å skrive noe som helst på da det er så utdatert at det gjør direkte vondt å forsøke :pfft:

Here goes:

Finn never, husk ikke alle er ivrige på at du sanker never samt det er bra å gjøre research på forhånd. Dette er ikke enkelt og du skader treet om du ikke gjør det riktig !

Bild

Bild

Legg i bløtt med en gang, bruk snarest..ellers blir det et grusomt prosjekt. Never bli hardt og krøller seg lett. Veldig kjapt !

Bild

Del opp i passe størrelse...

Bild

Lim i kanten rundt og bruk klesklype til å holde sammen til det er tørt

Bild

Skjær ut bunn og lokk

Bild

VOILA ! :cheers:

Bild

Nuh..på tide å bruke MASSE lim på innsiden om du skal bruke esken til salve ellers flyter salven ut og knyttet ditt flyver til heksesabbat på Blåkulla..kanskje :shock:
Deretter dekorere etter ønske *dd*

Bild

Til neste gang - Fly forsiktig :asincere:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 10 februari 2019, 21:10 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Intressant! Har aldrig riktigt fokuserat på Sols trolldom eftersom hon aldrig var en av mina favoriter i början -- men det är intressant att läsa om det nu!

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 11 februari 2019, 12:55 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 20 november 2017, 13:35
Inlägg: 96
Malou av isfolket skrev:
Intressant! Har aldrig riktigt fokuserat på Sols trolldom eftersom hon aldrig var en av mina favoriter i början -- men det är intressant att läsa om det nu!


Jeg tror mange tenker på Sol når de hører "Isfolkets skatt" men den har jo opphav helt tilbake til Tengel Den Onde's tid og gikk i arv og ble mer spennende som tiden gikk. Den er basert på mye myter, mer enn mange tror, enn den er historisk korrekt. Hekser som vi forestiller oss er oppfunnet av prester og ikke av hekser..synd men sant :ponder2:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012