Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 29 mars 2024, 12:39

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Vem skulle ni vilja möta?
InläggPostat: 3 maj 2018, 08:10 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
På Facebook frågade jag också någon gång för längesedan om det fanns någon speciell karaktär från Isfolket man skulle vilja träffa.

Så nu ställer jag frågan här med! Finns det någon alldeles speciell från Isfolket ni skulle vilja ha träffat?
Skulle ni helst viljat träffa en drabbad eller utvald? Eller någon som "vanlig" Isfolks ättling?

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 3 maj 2018, 09:49 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
Alla! jag skulle vilja vara med på demonernas fjäll! :D

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 3 maj 2018, 11:08 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Åh det skulle jag nog också! Den där alldeles speciella natten!!

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 maj 2018, 10:01 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
För inte att tala om alla historier man hade fått höra.. bara tänk tiden står stilla, man blir inte trött, och man kan bara sitta och lyssna och lyssna....ååååååååååå

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 maj 2018, 12:09 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Rexy skrev:
För inte att tala om alla historier man hade fått höra.. bara tänk tiden står stilla, man blir inte trött, och man kan bara sitta och lyssna och lyssna....ååååååååååå



Jaaa! Allt skulle bara vara så intressant! Åhh nu drömmar jag mig nästan bort!

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 maj 2018, 12:16 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
jag drömmer mig redan bort :giggle:

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 maj 2018, 12:24 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
Jeg skulle også veldig gjerne ha vært der den natten (til tross for at jeg ikke liker boken noe særlig ... hadde nok altfor høye forventninger til den som ikke ble innfridd :cry: ). Å få møte alle sammen og sitte og høre på alle historiene ... Å, det hadde vært helt vidunderlig! :D Men jeg ville helst ha møtt ALLE, også de inngiftede og de rammede som ikke er med i Demonenes fjell (bortsett fra Tengel den onde ... GRØSS!).

Ellers ville jeg ha tatt en tur innom Linde-alléen mens Sol, Dag, Liv og Are enda er barn (og Dag fremdeles bor der). Det er en epoke jeg forferdelig gjerne ville ha lest mer om. Eller litt senere, når Tarjei, Cecilie og co. er barn.

En tur til Isfolkets dal hadde også vært en drøm. Spesielt i Tengel den godes barndom, eller etter at han og Silje har giftet seg.

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 maj 2018, 12:35 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
Silje Arngrimsdatter skrev:
Jeg skulle også veldig gjerne ha vært der den natten (til tross for at jeg ikke liker boken noe særlig ... hadde nok altfor høye forventninger til den som ikke ble innfridd :cry: ). Å få møte alle sammen og sitte og høre på alle historiene ... Å, det hadde vært helt vidunderlig! :D Men jeg ville helst ha møtt ALLE, også de inngiftede og de rammede som ikke er med i Demonenes fjell (bortsett fra Tengel den onde ... GRØSS!).

Ellers ville jeg ha tatt en tur innom Linde-alléen mens Sol, Dag, Liv og Are enda er barn (og Dag fremdeles bor der). Det er en epoke jeg forferdelig gjerne ville ha lest mer om. Eller litt senere, når Tarjei, Cecilie og co. er barn.

En tur til Isfolkets dal hadde også vært en drøm. Spesielt i Tengel den godes barndom, eller etter at han og Silje har giftet seg.


Dalen hadde jeg gjerne bodd i.. Silje føler seg innestengt og lengter bort derfra, men jeg tror jeg hadde trivdes utmerket. og så tror jeg at jeg er hakket bedre husmor enn Silje var ;) Jeg kanskje hadde klart meg litt bedre i sånne trange kår med tanke på at jeg KAN lage mat.. jeg KAN lage klær (du vet jo det, Silje A, jeg strikka jo en adventsstrømpe for deg ;) ;) ) osv. Om jeg hadde trivdes med alle i nabolaget er vel kanskje en annen diskusjon, men jeg tror jeg hadde digga Hanna tross at hun regnes som en ond rammet. Jeg kan ikke si jeg så veldig mye til den ondskapen i de bøkene vi fikk møte henne. At hun ikke var en snill, kjærlig og omtenksom dame er jo hevet over en hver tvil, men rent ond? Nei... jeg synes ikke hun fremstår som veldig ond. At hun er farlig tviler jeg ikke på. Man skal nok ikke terge hverken henne eller Grimar. men ond? Jeg vil ikke helt vedkjenne meg det. Helt klart tilhenger av TDO-møkka, og absolutt ikke SNILL... men jeg synes det er en veldig lang strekning mellom snill og rent ond. mange mange gråsoner mellom. Så ja, jeg tror jeg hadde digga Hanna. jeg hadde vært vettskremt for å komme på kant med henne men jeg hadde digga henne.

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 maj 2018, 13:47 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
Rexy, ja, den adventsstrømpen er SÅ fin!!! :tkiss: :tkiss: :D

Og helt enig med deg om Hanna. Jeg ser henne heller ikke som ond. Definitivt ikke snill, ikke omtenksom, vennlig og varmhjertet, men likevel ikke OND med store bokstaver. Ja, hun er tilhenger av Tengel den onde (og dermed på feil side) og har nok begått en og annen grusom handling i sitt liv, men jeg synes hun fremstår mer som en ensom, utstøtt, utspekulert gammel kone enn som en tyrann i de bøkene hun er med i.

I likhet med deg tror jeg nok jeg også kunne ha trivdes ganske bra i dalen (det er mitt favorittsted i hele serien). Jeg liker meg i naturen, og er fascinert av storslagne landskap og vekslende årstider. Jeg er også atskillig mer praktisk anlagt enn Silje (selv om jeg er omtrent like glad i vanlig husarbeid som hun er ;) ). Om jeg hadde digga Hanna (og Grimar og Vega) er et annet spørsmål. Jo, kanskje, men jeg ville nok vært litt redd for dem også, og hadde definitivt ikke gjort noe som kunne ergret dem.

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 maj 2018, 15:52 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Oh ja, både Lindallen eller dalen, vad som skulle fungerra perfekt med Isfolks ättlingarna :tkiss:

Om jag dock bara fått välja en så skulle det nog få bli Tarjei. För han har alltid varit min älskling :giggle:

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 5 maj 2018, 11:37 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 21 oktober 2012, 00:48
Inlägg: 2439
Helt enig med er om er bild av Hanna...

Skulle också vilja besöka Lindallén när Silje och Tengel lever där och barnen är yngre. Känns som en mysig tid då de äntligen fått lite ro. Annars skulle jag gärna träffa Mikael.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 5 maj 2018, 13:47 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Bakom Fasaden skrev:
Helt enig med er om er bild av Hanna...

Skulle också vilja besöka Lindallén när Silje och Tengel lever där och barnen är yngre. Känns som en mysig tid då de äntligen fått lite ro. Annars skulle jag gärna träffa Mikael.



Ja, Lindallén skulle nog vara underbart att få besöka!

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 maj 2018, 15:28 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
Jeg tror jeg kunne ha hatt noen interessante samtaler og diskusjoner med Tarjei, og det hadde vært koselig å møte Mikael (og mange, mange andre), men skulle jeg ha valgt å møte én, og bare én, måtte det nok ha blitt Tengel den gode. Han føles som selve urkraften i Isfolket. Det er ham vi først blir kjent med, og hans personlighet lyser sterkere enn alle andres.

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 maj 2018, 15:42 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Silje Arngrimsdatter skrev:
Jeg tror jeg kunne ha hatt noen interessante samtaler og diskusjoner med Tarjei, og det hadde vært koselig å møte Mikael (og mange, mange andre), men skulle jeg ha valgt å møte én, og bare én, måtte det nok ha blitt Tengel den gode. Han føles som selve urkraften i Isfolket. Det er ham vi først blir kjent med, og hans personlighet lyser sterkere enn alle andres.


Ja, i det stora hela skulle jag som sagt vilja möta Tareji. Men det hade inte varit dåligt att få möta fina Michael heller :tkiss:

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 12 juni 2018, 07:38 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 20 november 2017, 13:35
Inlägg: 96
Teller det å velge en singel demon *skip* *eyebrows* :lol: Ellers velger jeg Sol, herlige Sol (før Lysets Rike..*kremt*) :lshower:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012