Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 29 mars 2024, 00:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 28 oktober 2007, 21:48 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Hei forhekset.

Masse velkommen til oss. Presenter deg gjerne i presentasjonsforumet, sånn at vi blir mer kjent med deg :)


Jeg for min del synes Silje virker vakker, mest pga hennes styrke:)

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 28 oktober 2007, 22:28 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Blev medlem: 28 oktober 2007, 09:08
Inlägg: 38
Ort: Göteborg
Enligt Margit är det ju Christa som är den vackraste kvinnan av dem alla med sitt super-DNA. Men jag har aldrig "sett" henne som sådan när jag läst böckerna. Mer vanlig liksom.
Margit är suverän på att få personligheterna att påverka hur man tycker om de olika personernas utseende. Se Tengel som ett exempel. Alla ryggar undan och tycker att han är vidrig, medan jag ser honom som otroligt attraktiv pga den personlighet och pondus han har.

Men nu svamlar jag. Det var kvinnor det handlade om.
Jag tycker att Sol är den som vinner denna skönhetstävling med sin trolska vildhet.

_________________
* Marco 4ever *


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 november 2007, 14:42 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 28 maj 2007, 12:26
Inlägg: 3769
Ort: Norrland
Bara en bimening nu så här som jag kom på! Nataniel ska ju vara jätte kanske vacker är fel ord men det förklara gansa bra, men man ser honom som vanlig lixom. Det samma känner jag för Ellen att dom är vanliga lixom!

_________________
We fly instinctively


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 13 juli 2009, 14:33 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 11 maj 2008, 16:25
Inlägg: 180
Onödig tråd! Sol är vackrast!

_________________
Jag gillar demoner men vill inte träffa någon.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 12 januari 2010, 17:00 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 april 2009, 12:15
Inlägg: 156
Ort: Gråstensholm
Är det bara jag men är inte alla tjejer som är med i isfolket så där övernaturligt vackra, förutom dem drabbade då och Yrja och Charlotte Meiden, kan inte komma på någon mer som inte har beskrivits med vacker/ tilldragande/ snygg...Känns nästan lite irriterande när man tänker på det :pfft:

_________________
smile...it confuses people


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 5 februari 2010, 07:25 
Sagan om isfolket graphic novels
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 maj 2006, 17:16
Inlägg: 276
Det här är enkelt... Det finns otroligt många vackra tjejer i Isfolket, men det finns bara en som är vackrast.
Hon är en ren knockout!
SOL!!!!!

_________________
http://www.goodgirlart.net


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 10 mars 2010, 15:27 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 11 maj 2008, 16:25
Inlägg: 180
Jag tycker Sol. Om en kvinna är tyst och blyg blir hon eterisk och vacker på det sättet, men tar kvinnan plats och VET att hon är vacker då ser man en annan sorts skönhet. Vad jag menar är att skönhet kommer från hur man uppfattar personen.

_________________
Jag gillar demoner men vill inte träffa någon.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 31 maj 2010, 17:27 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 24 maj 2010, 21:50
Inlägg: 3
Jag tycker också att det blir lite tråkigt när i princip alla "viktiga" kvinnor är så himla gudomligt vackra hela tiden.

Och nej, alla människor är inte "vackra på sitt sätt", så det har inte med det att göra. Visst, någon man håller kär blir vacker. Men ytterst få människor är otroligt vackra i nästan ALLA människors ögon, de flesta är medelmåttiga. Förutom hos Isfolkets kvinnor där var och varannan är en otrolig skönhet som alla i deras omgivning reagerar på.

Samma sak med männen, de är urstarka och urmanliga och osar sexualitet men har ändå vemod i ögonen och så vidare...

Visst, jag avgudar dessa böcker, men man måste erkänna att Margit favoriserar sina karaktärer lite :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 juni 2010, 17:03 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Jag hävdar återigen att Margit verkligen inte faller i den fällan. Tjejerna i isfolket är inte speciellt vackra, utom just Christa och Vanja och de är supermodeller pga sitt svartängelblod. Sol ser bra ut, men de andra har alla små skönhetsfel och är verkligen inte perfekta flickbokshjältar. Margit är djupare än så.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 juni 2010, 18:12 
Ängel med dolda horn och svarta vingar
Ängel med dolda horn och svarta vingar

Blev medlem: 3 februari 2007, 05:38
Inlägg: 9553
Ort: Demonernas Fjäll
Jag håller med dig, de enda som jag ser framför mig vara snygga på ett klassiskt sätt är också christa och vanja. Några av de mer obetydliga ingifta kan jag också se framför mig vara det, men då att de är mer klassiskt sött sätt. De häxor som beskrivs som vackra och sexiga, de tänker jag mig inte alls som "felfria", speciellt inte i ansiktet. Ingrid, Tula, Sol tex, i mitt huvud har dom alla nån "ful" sak i ansiktet som framhäver det som verkligen är vackert på dom. Ett aningen stort näsben på sol? Lite för markerat kindben eller kanske tunna läppar på ingrid? En något högre panna på tula? osv. något som framhäver deras övriga skönhet, så att de ser mer "vilda" ut, och i kombination med ett par ögon som man bara kan drunkna i (i min fantasi så har dom alla otroliga ögon)+ snyggt hår+någon annan detalj i ansiktet som är av väldigt tilltalande, ja....jag kan tänka mig att deras skönhet blir mer sympatisk och mer framhävande än hos tex christa och co.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 5 juli 2010, 22:22 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 29 maj 2010, 13:32
Inlägg: 95
Ort: Hos Sol
Sol är min favorit, på en skala 1-10 är hon 1234567889999990,5678997654321 liksom. ;)
Men än har jag inte läst om Christa.

:asincere:

_________________
Live your one and only life to the fullest...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 6 juli 2010, 21:56 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 24 juni 2010, 18:44
Inlägg: 296
Christa beskrevs väl som den vackraste av dem alla? Och på omslaget var hon ju vacker :tkiss:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 19 juli 2010, 11:38 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 29 maj 2010, 13:32
Inlägg: 95
Ort: Hos Sol
Min hjärna har svårt att få in den faktan, men det är väl bara att vänta ;)

:asincere:

_________________
Live your one and only life to the fullest...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 3 oktober 2010, 16:33 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 3 oktober 2010, 16:19
Inlägg: 20
Ort: Isfolkets dal
Jag tycker att Villemo är det snyggaste :)

_________________
//Villemo Lind :mrgreen:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 3 oktober 2010, 16:33 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 3 oktober 2010, 16:19
Inlägg: 20
Ort: Isfolkets dal
Sollemo skrev:
Min hjärna har svårt att få in den faktan, men det är väl bara att vänta ;)

:asincere:


min med!

_________________
//Villemo Lind :mrgreen:


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012