Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 29 mars 2024, 07:07

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 23 augusti 2013, 20:50 
Trollkunnig
Trollkunnig
Användarvisningsbild

Blev medlem: 2 januari 2013, 18:10
Inlägg: 242
Hon ser inte riktigt ut som min Sol, men jag tycker hon är nära :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 25 augusti 2013, 00:09 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Silje Arngrimsdatter skrev:
Så koselig at du likte det jeg skrev. Kommer nok tilbake med litt mer etter hvert som minnene kommer tilbake. :)

Det er mulig noen av bøkene kom i Norsk Ukeblad også. Jeg vet bare at Trollbundet og deler av Heksejakten ble utgitt i Hjemmet; førstnevnte startet som føljetong rundt juletider i 1981. Jeg har noen få av kapitlene fra denne utgivelsen, og avataren min er et utsnitt fra Inge Drachmanns illustrasjon til kapittelet da Silje går på julebesøk til Tengel mens hun ennå bor på Benedikts gård. :tkiss:

Legenden om Marco kom etter hva jeg minnes som roman i Allers. En litt merkelig bok å ha som føljetong, synes nå jeg, men det er mulig den var litt omarbeidet. Illustrasjonene der var så stygge at de ikke kunne friste noen til å lese.



Det er mulig det var i allers eller norsk ukeblad. Jeg er født i 1983 og var ganske ung da jeg leste disse, husker dermed ikke veldig nøye lenger. Det var før jeg var ti, for da fordypa jeg meg i selve sagaen. :)

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 31 augusti 2013, 14:40 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 7 september 2012, 17:55
Inlägg: 26
Hon är lite Sol. Men enligt Margit själv så lyckades vi att pricka in Sol Angelica på pricken i vår tecknade serieversion av Isfolket i Nattskatta (Avgrunden)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 31 augusti 2013, 14:46 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
mona husac skrev:
Hon är lite Sol. Men enligt Margit själv så lyckades vi att pricka in Sol Angelica på pricken i vår tecknade serieversion av Isfolket i Nattskatta (Avgrunden)


Sandemo sa også at Heidi var veldig hennes Sol. :)

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 31 augusti 2013, 14:50 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Den nærmeste kilden jeg finner nå er denne, men jeg mener å ha lest andre steder, at Sandemo " godkjente" henne som Sol?

Forfatter Margit Sandemo er svært fornøyd med at «Drømmerollen»-vinner Heidi Ruud Ellingsen skal spille hovedrollen i teaterversjonen av romanserien «Sagaen om Isfolket». Foto: Vidar Ruud, ANB

http://www.rb.no/underholdning/article3145629.ece

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 31 augusti 2013, 15:12 
Sagan om isfolket graphic novels
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 maj 2006, 17:16
Inlägg: 276
Villemo Kalebsdotter skrev:
mona husac skrev:
Hon är lite Sol. Men enligt Margit själv så lyckades vi att pricka in Sol Angelica på pricken i vår tecknade serieversion av Isfolket i Nattskatta (Avgrunden)


Sandemo sa også at Heidi var veldig hennes Sol. :)



Det är ju givetvis mycket lättare att pricka Sol som tecknad figur än att hitta någon som är på pricken lik henne i verklighet ;)

_________________
http://www.goodgirlart.net


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 31 augusti 2013, 15:13 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Ray Husac skrev:
Villemo Kalebsdotter skrev:
mona husac skrev:
Hon är lite Sol. Men enligt Margit själv så lyckades vi att pricka in Sol Angelica på pricken i vår tecknade serieversion av Isfolket i Nattskatta (Avgrunden)


Sandemo sa også at Heidi var veldig hennes Sol. :)



Det är ju givetvis mycket lättare att pricka Sol som tecknad figur än att hitta någon som är på pricken lik henne i verklighet ;)


Ja, det er sant. Nå har jeg ikke sett tegningene av Sol da, men som sagt tilsvarer Heidi veldig sånn jeg har forestilt meg henne som leser. :)

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 september 2013, 08:46 
Sagan om isfolket graphic novels
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 maj 2006, 17:16
Inlägg: 276
Omslaget till Nattskygge ( Avgrunden)
Här har vi Sol Angelica i fokus samt några andra karaktärewr som är med i boken:)
Hej svejs
Ray Husac

Bild

_________________
http://www.goodgirlart.net


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 september 2013, 11:07 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Det er absolutt tøff tegning, men hun er ikke helt min Sol. Hun er for mørk i håret, da Sol for meg har mer naturlig brunsort hår. Men de er så klart flott utført. :)

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 september 2013, 11:43 
Sagan om isfolket graphic novels
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 maj 2006, 17:16
Inlägg: 276
Alla har sin egen bild av karaktärerna och det är alltid svårt att göra alla nöjda, vi gick efter den bild vi hade, samt förlagets och Margits.
Vi får hoppas att du finner nöje i att läsa boken ändå, jag blev riktigt nöjd med den :)
Hej svejs

Ray

_________________
http://www.goodgirlart.net


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 september 2013, 12:04 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
Flott, Ray!! :) Atter en gang virkelig imponert av tegningene dine! Veldig bra Sol, selv om hun også i mitt hode har mer brunsvart hår, men som du sier er det vanskelig å gjøre alle til lags. Trolig finnes det like mange bilder av de ulike karakterene som det finnes antall mennesker som har lest bøkene. :giggle:

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 september 2013, 12:08 
Sagan om isfolket graphic novels
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 maj 2006, 17:16
Inlägg: 276
Jättekul att ni gillade bilden, det glädjer mig :).
Ja men visst är det så. Målet var att komma så nära Margits vision, det var den jag var ute efter. Det var omöjligt att göra alla nöjda. Man får se det här som den tecknade versionen. Så är det alltid med bok serier, jag brukar återkomma till de svarta ryttarna i sagan om ringen. Peter Jacksons ryttare stämmer inte med min bild, men det gör Ralph Bakshis tecknade version. Men det kan jag leva med ringen filmerna är ruggigt bra :)

_________________
http://www.goodgirlart.net


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 september 2013, 12:40 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
Ja, Margits versjon er jo den som virkelig teller. :) Det som er litt vanskelig når en leser bøkene, er at det ser ut til at hun har litt problemer med å bestemme seg for hvordan personene egentlig ser ut, for visse bytter jo både hår- og øyefarge opptil flere ganger. :giggle:

Jeg liker også Ringenes Herre-trilogien. :) Men jeg har ikke lest bøkene, så jeg kan ikke si noe om hvordan filmene stemmer overens med dem. Og jeg har heller ikke sett den tegnede versjonen du nevner.

Men uansett, fortsett med det strålende arbeidet du gjør! :)

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 september 2013, 12:59 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Nei, det er ikke lett å være alle til lags. Jeg elsker både bøkene og filmene, med tanke på ringenes herre. Dog ser jeg det som to ulike medier og dermed aksepterer jeg at det blir annerledes enn jeg så for meg da jeg leste. Det blir litt sånn med tegneserie, kontra bok også. Jeg vet ikke om jeg kan lese den? Har ikke noen av de mediene som kreves, ser jeg? Kommer den i trykket utgave også?

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 september 2013, 13:21 
Sagan om isfolket graphic novels
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 maj 2006, 17:16
Inlägg: 276
Jag hoppas verkligen det, men jag kan inte ge något bra svar där då jag inte vet mer själv. Jag hoppas det första dom skall ösa är att den går att läsa på android och andra plattformar också, det skall gå på PC men jag har inte lyckats.
Jag skall prata med förlaget imorgon och höra om dom kan ge lite information om det.

_________________
http://www.goodgirlart.net


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012