Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 21:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: 24 november 2011, 13:59 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 30 augusti 2011, 18:06
Inlägg: 628
Ort: Wonderful River Canyon
Tack, Galgdockan.

Blodshämnd, det kom inte jag alls ihåg. Jag kommer bara ihåg det härliga med honom, det osjälviska.

Galgdockan har rätt, lju/stenar/prydnader på ett heligt altare är helt upp till den personen som skapar det.

Jag har inte läst Häxmästaren eller Ljusets rike, för mig slutar Isfolkshistorien efter "Är det någon därute?".

Är det galet? Jag menar, jag missar ju ingenting. Eller gör jag det? "Skulle vara bra för min Isfolkshistoria". Äsch, så värst intresserad är jag inte.

_________________
Svartänglar är medkännande väsen.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 24 november 2011, 14:09 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Jag kanske borde ta och läsa om de sista böckerna, jag har bara läst de 7 sista på raken en gång (för fem år sedan) så det är inte alls säkert att jag minns det rätt.

Själva Isfolkets historia med att kämpa med den onde stamfadern tar slut med Isfolket men vill man läsa/veta vad som händer efter det så ska man läsa de andra delarna av serien också. Vissa av Isfolket är med i Häxmästaren och i Ljusetsrike möts Häxmästarfamiljen med den nu levande (1995) Isfolketfamiljen. :). Så Isfolket i sig är en saga men vill man ha det lilla extra och verkligen veta vad som hände sen så tycker jag att man borde läsa Ljusetsrike. :).

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 24 november 2011, 14:28 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 30 augusti 2011, 18:06
Inlägg: 628
Ort: Wonderful River Canyon
Nej tack.

Jag har lätt att få ångest med nya böcker (Eller böcker i allmänhet). Känns jättejobbigt att ge mig in i en enorm serie igen, med all oro och stress det innebär.

Men om jag tänker bort det, kanske det borde vore roligt och läsa. Jag undrar över Nya Atlantis och hur Sol fick sin kärlek.

Jag har läst själva handlingsbeskrivningen på boken om Sols kärlek, och den lät kusligt lik Sagas och förfädernas situation i Finnmarkerna, tycker ni inte det?

OFF TOPIC!! OFF TOPIC!!!

_________________
Svartänglar är medkännande väsen.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 22 januari 2018, 14:37 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 20 november 2017, 13:35
Inlägg: 96
Alle har jo kirke i dag - Warhol's "15 minutes of fame" har strekt seg enda litt lengre :lol:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 februari 2018, 21:05 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 30 augusti 2011, 18:06
Inlägg: 628
Ort: Wonderful River Canyon
Tack för att ni svarade på denna gamla tråden.

_________________
Svartänglar är medkännande väsen.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012