Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 07:50

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 7 april 2008, 13:30 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 september 2006, 17:48
Inlägg: 25
Ort: Mora
Själv har jag svårt att läsa Korpens vingar eftersom den är så läskig. När jag läste den första gången så fick jag lov att läsa ut hela boken fastän klockan blev runt 02 på natten :tired: innan jag var klar, jag fick lov att se hur den slutade innan jag kunde slappna av.
Fånigt va :giggle:

_________________
"Man ska vara med människor som GER energi inte TAR energi annars får man soppatorsk i själen..."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7 april 2008, 13:40 
Dalens väktare
Dalens väktare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 7 september 2006, 03:55
Inlägg: 8247
första gången jag läste tyckte jag nog att satans fotspår och drakens tänder var läskiga :lol:

_________________
"It's not having what you want. It's wanting what you've got"


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7 april 2008, 13:48 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 september 2006, 17:48
Inlägg: 25
Ort: Mora
Glömde skriva...
Andra omgången jag läste böckerna så hoppade jag över Korpens vingar, jag vet hur rädd jag blev första gången :giggle:

_________________
"Man ska vara med människor som GER energi inte TAR energi annars får man soppatorsk i själen..."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7 april 2008, 20:56 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 februari 2008, 18:46
Inlägg: 1070
Jag tycker alltid att dom här läskiga böckerna är jätteotäcka när jag läser dom, men så här efteråt när jag tänker tillbaks på dom tycker jag inte att de var så läskiga i alla fall...
Kvinnan vid stranden, den med träskmonstret, har varit den som har varit svårast att släppa eftersom det ligger ett träsk precis där jag går till bussen....
Annars var nog "Färjkarlen" läskigast. Det kan i o för sig bero på att jag satt själv inne (vi är sju i familjen så det är inte särskilt vanligt) och det var knäpptyst i hela huset (vilket inte heller är särskilt vanligt). men i alla fall, precis när det börjar bli riktigt spännande så ringer telefonen. Jag flög tre meter upp i luften :oops: det är väl ända gången man blir rädd för telefonen... :giggle:
Oj, vad mycket det blev på en gång.. jag hoppas att ni fattar nåt av det i alla fall :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7 april 2008, 21:10 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12585
Korpens vingar är otäck!

Jag måste väl motvilligt erkänna att jag är rätt skraj varje gång jag läser Bödelns dotter också. När Hilde går genom den mörka skogen och varulven förföljer henne är jag riktigt rädd... trots att jag vet att det bara är hunden!

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7 april 2008, 21:54 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 5 augusti 2007, 02:02
Inlägg: 11
ja gud! i bödelns dotter får iaf jag rysningar längst hela ryggen. usch det känns typ verkligen som att det är en själv som går där i skogen!

_________________
ty sorgen har nattsvarta rosor


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8 april 2008, 06:30 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21482
Ort: Gråstensholm
Nej... jag tror nog aldrig jag blivit rädd och läsa böckern. :ponder2:

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8 april 2008, 12:46 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 mars 2008, 17:03
Inlägg: 40
Ort: Alingsås
Nej, jag har heller aldrig blivit rädd när jag har läst böckerna. Spännande är de, men inte otäcka.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8 april 2008, 13:49 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 8 januari 2008, 21:02
Inlägg: 4698
Ort: Göteborg
Jag håller med, jag har inte heller blivit rädd av böckerna. :)

_________________
Jag; Varför har jag alltid så kalla fötter?
Pappa; Kalla fötter, varmt hjärta
THE BLOGG


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 april 2008, 19:34 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 oktober 2007, 14:05
Inlägg: 154
Ort: Lund
Både jag och min mamma, med 13 års mellanrum, blev helt klart rädda när vi läste Våroffer. När jag skulle sova om natten inbillade jag mig att gråfolket skulle hälsa på mig, eller att om jag öppnade ögonen så skulle en av dem stå där=)

_________________
Behandla andra som du själv vill bli behandlad- Den Gyllene Regeln

http://lovlilett.blogg.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 april 2008, 22:46 
Nummerkampens mästare
Nummerkampens mästare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 september 2007, 19:19
Inlägg: 2461
Ja... historien om Bödelns Dotter är ju lite läskig... och när lilla Mattias är barnarbetare i gruvan... den känns så verklig att jag ryser när jag läser den!
Men jag har nog aldrig blivit rädd när jag läst någon av böckerna... bara sporrad att läsa vidare :lol:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 april 2008, 10:59 
Dalens väktare
Dalens väktare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 8 april 2007, 16:27
Inlägg: 7000
Jag kommer ihåg att när jag läste böckerna första gången tyckte jag att Färjkarlen var lite läskig :giggle:

_________________
Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 april 2008, 02:27 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 april 2008, 17:12
Inlägg: 5523
Ort: Lite här och där. Fast mest här
Färgkarlen *huuuuu* (kalla kårar)
Korpens vingar! *jättehuuuu* (håret reser sig i nacken)

_________________
Que bono?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 april 2008, 15:12 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 9 mars 2008, 18:07
Inlägg: 245
Ort: Demonernas fjäll
Jag tycker många böcker är spännande, men inte direkt läskiga

_________________
Det finns en blomma vit som snö
kan ej vissna kan ej dö
dess namn känner du nog igen
trofast vänskap heter den.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 april 2008, 19:34 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 25 februari 2008, 16:58
Inlägg: 92
Den enda boken jag har tyckt är läskig är korpens vingar och det var efter att jag fick veta att hela byn var en spökby. Allt blev så äckligt då. Annars har böckerna bara varit spännande.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012