Sagan om Isfolket
http://shailina.se/Isfolket/

Roliga kommentarer
http://shailina.se/Isfolket/viewtopic.php?f=6&t=3631
Sida 1 av 4

Författare:  Tilda [ 12 april 2007, 01:33 ]
Inläggsrubrik:  Roliga kommentarer

Jag tror vi haft en sådan här tråd förr men jag KAN inte hitta den så ni übermoderatorer kanske kan flytta den isf...
Läste en riktigt kul i Blodshämnd...

När Jesper och Lars finner Skaktavl (hur i h-e uttalar men det namnet???) ute på hygget...

Sid 167:
Citat:
Han ropade mot hygget: -I Jesu Kristi namn, om du vill oss något ont, vänd tillbaka dit du kommer ifrån!
-Bra sagt, Larws, mumlade Jesper. -I Jesu namn, dra åt helvete!


Det är ju helt underbart!!

Författare:  Gracie [ 12 april 2007, 02:15 ]
Inläggsrubrik: 

:rofl2: Jag bara älskar klas, jesper och hela den lilla släkten... De är helt underbara! :lol:

Författare:  Tilda [ 12 april 2007, 02:21 ]
Inläggsrubrik: 

Miss Gracie skrev:
:rofl2: Jag bara älskar klas, jesper och hela den lilla släkten... De är helt underbara! :lol:

Det finns nog fler kul saker de sa... Har du någon personlig favorit...?

Författare:  Blodshämnd [ 12 april 2007, 02:25 ]
Inläggsrubrik: 

:giggle:

Författare:  Gracie [ 12 april 2007, 02:46 ]
Inläggsrubrik: 

Tilda skrev:
Miss Gracie skrev:
:rofl2: Jag bara älskar klas, jesper och hela den lilla släkten... De är helt underbara! :lol:

Det finns nog fler kul saker de sa... Har du någon personlig favorit...?

Kommer inte på någon just nu... Men de uttrycker sig alltid så roligt att nästan allt de säger är kul! :lol:

Författare:  Annie_Dog [ 13 april 2007, 18:26 ]
Inläggsrubrik: 

Jesper är ju för bra!! :rofl2:

Den bästa repliken är när han och Brand är på hemväg från kriget och Jesper får en liten herdestund med en piga på vägen och när han sedan skall förklara för Brand hur bra det var.. "Det var bättre än.. klappgröt!" eller vad det nu var han sa, så oemotståndligt!

:rofl2:

Författare:  Draca [ 13 april 2007, 20:40 ]
Inläggsrubrik: 

Ja, den släkten är helt underbar! :-D I sin tröghet och snällhet, ojsan, bojsan!

Författare:  Nattdemon [ 13 april 2007, 21:41 ]
Inläggsrubrik: 

:rofl2: :rofl2: :rofl2:

Ja, jösses!!! Elisa var ju ett strå vassare än sina förfäder, det måste man ju säga. Men konkurrensen var ju inte fruktansvärt hård direkt. :lol:

Författare:  Blodshämnd [ 14 april 2007, 00:50 ]
Inläggsrubrik: 

Draca skrev:
Ja, den släkten är helt underbar! :-D I sin tröghet och snällhet, ojsan, bojsan!


ja :) :giggle:

Författare:  Tilda [ 14 april 2007, 02:02 ]
Inläggsrubrik: 

Annie_Dog skrev:
Jesper är ju för bra!! :rofl2:

Den bästa repliken är när han och Brand är på hemväg från kriget och Jesper får en liten herdestund med en piga på vägen och när han sedan skall förklara för Brand hur bra det var.. "Det var bättre än.. klappgröt!" eller vad det nu var han sa, så oemotståndligt!

:rofl2:

Klappgröt... :rofl2: :rofl2: Sammetsgröt vill jag minnas att det var...

Författare:  Rexy [ 14 april 2007, 13:04 ]
Inläggsrubrik: 

fløyelsgrøt på norska iaf, och fløyel är sammet på svenska :)
Smörgröt kallas även gröten några ställen i norge för att den blir gjort av hvetemjöl, smöl och lite mjölk samt en nypa salt :) men den är mjukare enn sammet enligt mig, den är som siden! :D
Off topic kanske men bara litegrann ;)

Författare:  Ronja [ 17 april 2007, 22:41 ]
Inläggsrubrik: 

mums med klappgröt!

Författare:  Tiril [ 17 april 2007, 23:24 ]
Inläggsrubrik: 

Den här tråden finns ju men men..

viewtopic.php?t=73

Författare:  Annie_Dog [ 18 april 2007, 00:37 ]
Inläggsrubrik: 

Tilda skrev:
Annie_Dog skrev:
Jesper är ju för bra!! :rofl2:

Den bästa repliken är när han och Brand är på hemväg från kriget och Jesper får en liten herdestund med en piga på vägen och när han sedan skall förklara för Brand hur bra det var.. "Det var bättre än.. klappgröt!" eller vad det nu var han sa, så oemotståndligt!

:rofl2:

Klappgröt... :rofl2: :rofl2: Sammetsgröt vill jag minnas att det var...


Jo det var det säkert, minns ju inte citatet på rak arm.. :P

Författare:  Tilda [ 18 april 2007, 03:19 ]
Inläggsrubrik: 

Tiril skrev:
Den här tråden finns ju men men..

viewtopic.php?t=73

Kikade på det men tyckte detta var lite annorlunda...

Sida 1 av 4 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/