Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 10:29

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 april 2006, 08:27 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Säg bara till! :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 april 2006, 14:34 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
I will:)

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 april 2006, 14:44 
Horisontblickerska
Horisontblickerska
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 14:55
Inlägg: 8504
Ort: Horisonten
Jag hänger på!! Jag vill se isfolkets dal. Om jag så ska gå vilse där uppe...... :hdance2:

_________________
http://www.horisontblickerska.blogspot.com/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 april 2006, 15:01 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Hehe..Du er hjertelig velkommen:)

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 april 2006, 01:05 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 5 december 2005, 15:40
Inlägg: 690
Ort: Ljusets rike
I dag var jag i Isfolks-land! :D Tog en liten road trip med min far, vi brukar göra så varje påsk. Den här gongen körde vi til Dovrefjäll, där Silje & co gick över för att komma til Lind-allén. :) (Fast det visste ju inte farsan) Passerade Vårstigen, den fruktade, som Silje i eftertid målade en tapet av. Roligt att se det på riktigt. :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: .
InläggPostat: 15 april 2006, 01:08 
av Isfolket
av Isfolket
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 april 2006, 23:41
Inlägg: 101
Ort: Västernorrland
Jag stod framför Domen i Trondheim en gång, snacka om att tankarna flög iväg :-) Jag ville bara ut och utforska vidare.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 april 2006, 01:13 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 5 december 2005, 15:40
Inlägg: 690
Ort: Ljusets rike
Domen är bättre på innsidan. Rätt läskig, men underbar. Villemo Kalebsdotter och jag var der förra sommaren. Tror hon tyckte om det. :) Det går ju en historia om en spök-munk som huserar där, men jag har aldrig sett honom. (Trots flertalliga forsök)

En i nifs säger att hon tror Isfolkets dal finns i närheten av hennes hem, fast hon har inte varit der uppe. :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 april 2006, 01:15 
av Isfolket
av Isfolket
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 april 2006, 23:41
Inlägg: 101
Ort: Västernorrland
Indra skrev:
Domen är bättre på innsidan. Rätt läskig, men underbar. Villemo Kalebsdotter och jag var der förra sommaren. Tror hon tyckte om det. :) Det går ju en historia om en spök-munk som huserar där, men jag har aldrig sett honom. (Trots flertalliga forsök)

En i nifs säger att hon tror Isfolkets dal finns i närheten av hennes hem, fast hon har inte varit der uppe. :)


Det var tyvärr stängt då, men dessa ansikten som var på var ju otroliga :-)

Skulle du kunna låta bli att gå dit om du trodde du bodde nära? Jag hade nog gjort ett besök snarast *s*


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 april 2006, 01:17 
Horisontblickerska
Horisontblickerska
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 14:55
Inlägg: 8504
Ort: Horisonten
Vill också se!! Ska åka dit nu.... :roll:

_________________
http://www.horisontblickerska.blogspot.com/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 april 2006, 01:24 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 5 december 2005, 15:40
Inlägg: 690
Ort: Ljusets rike
Camilla skrev:
Skulle du kunna låta bli att gå dit om du trodde du bodde nära? Jag hade nog gjort ett besök snarast *s*


Det var nog en bra bit att gå, tror jag. Kanske jag borde undersöka lite. ;) Det är inte så långt från mitt hus heller. En timme, kanske. Hon bor lika brevid, fast inte så nära at man går dit på fem minuter. Vi har talat om en expedition upp dit. :)

Jag undrar lite på exakt vart avrättningsstället Margit skriver om befann sig. Det finns två gamla avrättningsplatser i Trondheim - den ena på Munkholmen, en liten ö i fjorden. (Där kan det knappast vara...) Den andra på Byneset, en bra bit utanför stan. Gick Silje verkligen så långt? Jag tror Margit fann upp den av bekvemmlighetsskäl. ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 april 2006, 01:42 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Indra skrev:
Domen är bättre på innsidan. Rätt läskig, men underbar. Villemo Kalebsdotter och jag var der förra sommaren. Tror hon tyckte om det. :) Det går ju en historia om en spök-munk som huserar där, men jag har aldrig sett honom. (Trots flertalliga forsök)

En i nifs säger att hon tror Isfolkets dal finns i närheten av hennes hem, fast hon har inte varit der uppe. :)



Jaaaaaaaaaa.. Det var fantastisk. Jeg må nok gjeste deg igjen min kjæreste Indra og da må vi se krypten :)

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19 april 2006, 16:29 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2006, 21:42
Inlägg: 5229
Ort: Mount Marilyn
Till sommaren har jag och Joakim (som just nu är igång med Längtan) bestämt resa till Brösarp och Tollarp.. på häxjakt! :D Och jag tänker hela tiden att jag måste på slottjakt i Mörby, men inväntar lite varmare dagar så man har råd att gå bort sig utan att frysa ihjäl..:P

_________________
It's mine! ---> https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=28276


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 april 2006, 17:33 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 21 april 2006, 17:24
Inlägg: 4
Jag är uppvuxen kring Askersund och Tiveden. Det var nästan läskigt hur Margit beskrev mina hemtrakter utan att varit där innan. Som att det faktiskt har funnits ett tukthus i Askersund(om jag kommer ihåg rätt så var det Alexanders Far som hamnade där....). :twisted:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 april 2006, 18:36 
Shamas like
Shamas like
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 december 2005, 14:13
Inlägg: 6717
Ort: Nybble
ååå tiveden så grymt vackert vill gärna åka dit igen..

_________________
// Maddis

Kärlek är grunden för allt....
__________________________
http://chosenangels.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 24 april 2006, 13:43 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 21 april 2006, 17:24
Inlägg: 4
Det är helt underbart där. Finns ingen annan skog som är så trollsk och mystisk. Jag saknar det ännu mer nu när jag bor i London.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012