Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 10:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 3 april 2007, 23:57 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 3 april 2007, 00:41
Inlägg: 124
Ort: Borås
Tova skrev:
Hjälp, tänk om hon med teknikhjälp dyker upp här och läser mina analyser, då kommer hon hata mig för all framtid. *gulp*

Jag kanske borde bli snällare... men jag älskar ju böckerna, jag gör ju det. Och det är ett så känt fakta att man nästan tar det som givet att den delen förstår alla så nu fokuserar jag på kritiken. *skäms*

Lite snällare ska jag bli, kanske... :oops:



Mmmm jag älskar också böckerna och det är ju faktiskt bara när man letar efter fel som man hittar dom iaf när det gäller Margit, inte sant ;)

_________________
Carpe Diem! Fånga dagen!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 april 2007, 00:00 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 3 april 2007, 00:41
Inlägg: 124
Ort: Borås
Heike skrev:
Hon bor väl fortfarande i Sverige? Undrar om hon inte till och med bor här i Skåne :ponder2:


Jo hon flyttade till Skåne från Valdres för nått tag sedan och bor med sin dotter Tove där.Vet inte vart det var vid något ställe som började på s tror jag iaf =P

_________________
Carpe Diem! Fånga dagen!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 april 2007, 21:46 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
HannaSol skrev:
Hej och hå nu ska ni få höra. ..
Mitt under bokmässo stressen i Göteborg, så springer jag omkring som en vettvillig på mitt jobb som frukostvärdinna på Gothia Towers.
Tallrikarna behövs fyllas på och frukostmaten börjar ta slut på buffén.
När jag är på väg in i köket med händerna fulla av utbytna bleck så stannar jag som förstelnad. Måste ha sett dölöjlig ut när resten av personalen rusade runt som dårar på en racing bana.
Margit satt lugnt och helt oberoende av tomultet runt om och disskuterade något med en man.
Vit som ett lik rusar jag in, lämnar blecken och går med försökt stadig gång fram till hennes bord. Så gott som viskar fram : kan jag ta era tallrikar..
Jag får ett stort leende hon säger javisst. Hon har försås lagt märke till idioten till frukost värdinna som stirrat på henne i minst en kvart.
Jag går helt salig in med tallriken=)
Kanske inte det mest ingående mötet, men lite måste man väl få skryta. heheh
Nån som har snackat med henne?
Kram


Så häftigt :D
Nej jag har inte pratat med henne.

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 april 2007, 21:58 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 10 juni 2006, 13:51
Inlägg: 1949
Ort: Östersund
Åh, jag vill också träffa Margit! :tkiss: Det hade varit en av de bästa stunderna i mitt liv! :-D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 oktober 2008, 10:42 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 28 april 2008, 18:49
Inlägg: 9
Ort: laholm
träffade henne nu förra lördagen då hon var på bokmässan i GBG. Hon var väldigt vänlig och signerad 5 isfolketböcker som jag köpte och hennes senaste Yrsa.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 6 oktober 2008, 19:22 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 oktober 2007, 14:05
Inlägg: 154
Ort: Lund
Margit bor, och har bott ett tag, i Simrishamn- området:)

Jag träffade henne för två och ett halvt år sen och intervjuade henne, det var en helt underbar upplevelse och jag var nervös som jag vet inte vad. Ibland när vi kör omkring vid kusten där hon bor kikar jag upp mot hennes hus och längtar tillbaka... :asincere:

_________________
Behandla andra som du själv vill bli behandlad- Den Gyllene Regeln

http://lovlilett.blogg.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 30 januari 2018, 18:36 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 20 november 2017, 13:35
Inlägg: 96
På 80 og tidlig 90-tallet pleide jeg å snakke med Margit på telefon, utrolig nok var hun veldig hyggelig og svarte på all spørsmål. Har lært i ettertid at det etterhvert ble en del fans som ringte og at hun fikk privat nummer. Det er ikke mye jeg husker av samtalene men det var vel mest om overnaturlige evner og om mine favoritter i Isfolket, som f.eks. Sol. Hun lærte meg også om å se aura og hjelpere, samt de stengene hun selv brukte for å finne hjelpere. Husker at det var godt å snakke med noen som hadde svar på mine opplevelser osv - til tross for at det på den tiden var veldig trendy med alt som var overnaturlig så ble man møtt med skepsis og en god dose hån.

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 31 januari 2018, 10:20 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Tyvärr inte, men vilken dröm! Skulle vilja skriva till henne, men det verkar lönlöst! :shrug:

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 17 april 2018, 18:34 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Ja, to ganger!

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012