Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 06:27

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Mest anonym?
InläggPostat: 13 september 2005, 22:53 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12585
Vem är mest anonym i hela Isfolksserien? Jag röstar på Jon, Ulvhedins och Elisas son. Varför är han med överhuvudtaget? Enbart för att vara ännu en gren på släktträdet?

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 september 2005, 08:52 
Grundare
Grundare

Blev medlem: 4 september 2005, 18:25
Inlägg: 4535
Jag röstar på Tengel III.

Har ingen uppfattning som helst om honom.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 september 2005, 11:21 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12585
Tova skrev:
Jag röstar på Tengel III.

Har ingen uppfattning som helst om honom.


Men han har ändå några repliker tillsammans med gamla Villemo, det är mer än man kan säga om Jon.

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 september 2005, 17:42 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11297
Ort: Svarta Salarna
Tengel III hade dock lite högre förväntningar på sig ... åtminstone från mig när jag läste släktträdet i förskott och tänkte... vad coolt, en till Tengel! :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 december 2005, 02:21 
Gråstensholms Härskare
Gråstensholms Härskare

Blev medlem: 4 december 2005, 17:09
Inlägg: 16430
*petar i tråden*

Jag finner denna rätt intressant. Personligen är jag inne på (som jag nämnt i NIFS tråd) Havgrim och hans släkt. Fast det kanske är mer just bara några böcker..

Men då jag läser denna tråden så måste det nog vara Tengel III, han borde man väl komma ihåg med det namnet, och jag har iiiiinga minnen om en sådan. :oops:

_________________
Nataniel

Problem, Läs här först: Besvarade frågor.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 december 2005, 13:43 
Vår ängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 december 2005, 13:34
Inlägg: 1090
Ort: Falun
jag röstar också på jon..när jag läste Heikes inlägg så tänkte jag"vem sjutton är jon?" jag var tvungen att rota fram böckerna och titta...

_________________
Lever med Dominick i våran stora 1,60 säng


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 december 2005, 14:20 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11297
Ort: Svarta Salarna
Tengel III vinner i alla fall priset över störst besvikelse, man såg hans namn i släktträdet och så tänkte man "wow, här kommer det att hända grejor" ... men icke!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 december 2005, 15:51 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3099
moren til ingela og sølve blir aldri nevnt med navn, der ikke det anonymt så vet ikke jeg:)

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 december 2005, 17:07 
Gråstensholms Härskare
Gråstensholms Härskare

Blev medlem: 4 december 2005, 17:09
Inlägg: 16430
Jon kommer jag ihåg i vart fall. Men i och för sig så är jag duktig på att komma ihåg vissa mer irrelevanta saker, medan jag dräller bort viktigare saker som "dog den och den i slutkampen"..

_________________
Nataniel

Problem, Läs här först: Besvarade frågor.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 december 2005, 15:21 
Shamas like
Shamas like
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 december 2005, 14:13
Inlägg: 6717
Ort: Nybble
hmmm tengel den 3 å Jon låter som två bra kandidater...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 december 2005, 16:01 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 1 december 2005, 16:26
Inlägg: 176
Tengel III. Känns nästan tragiskt att två så starka personligheter fick en så "menlös" son (usch nu var jag elak)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 december 2005, 20:56 
Gråstensholms Härskare
Gråstensholms Härskare

Blev medlem: 4 december 2005, 17:09
Inlägg: 16430
Jag tror det kan vara svårt att hävda sig i en sådan familj..

_________________
Nataniel

Problem, Läs här först: Besvarade frågor.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 december 2005, 23:49 
Vår ängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 december 2005, 13:34
Inlägg: 1090
Ort: Falun
jo.iof...men med ett sådant namn kan man ju inte misslyckas...fast det kunde man tydligen.... :lol:

_________________
Lever med Dominick i våran stora 1,60 säng


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17 januari 2006, 23:20 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12585
Jag har ändrat uppfattning om Jon lite. I Galgdockan nämns han ganska mycket, han är så himla smart och han får undervisa Ingrid eftersom hon inte får gå i skola.

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 januari 2006, 01:57 
Drabbad
Drabbad
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 oktober 2005, 11:41
Inlägg: 465
Susanne skrev:
moren til ingela og sølve blir aldri nevnt med navn, der ikke det anonymt så vet ikke jeg:)


Jag har också undrat över henne...står ju inte ens med på "stamträdet" varför ??


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012