Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 12:51

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 991 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 13 maj 2013, 14:18 
Svartängel
Svartängel

Jag är inne på mitt andra varv och läser Spökslottet :)

InläggPostat: 13 maj 2013, 20:20 
Gråfolk
Gråfolk

Är också inne på mitt andra varv och läste alldeles precis ut nr. 38, Små män kastar långa skuggor.

InläggPostat: 19 maj 2013, 06:15 
Isfolketguru
Isfolketguru

Läser just nu bok nummer 40, Fångad av tiden! :)

InläggPostat: 19 maj 2013, 08:56 
Nyföding
Nyföding
Användarvisningsbild

Jag läser tredje boken nu. Oh, jag glömde alla personer! Men storyn ser jag som för första gången. Det är jättefint! =)
Jag vilja ha läsa första boken på svenska, men jag hittar bara en bok från "Legeng om Ljusets Rike" serie. Och jag tror att den är intressant också. :roll:

InläggPostat: 19 maj 2013, 17:55 
Trollkunnig
Trollkunnig

Läser om Satans fotspår för miljonte gången. Kan inte upphöra att fascineras av den store, vilde Ulvhedin och hans bisarra och starka krafter. Villemo, Dominic och Niklas har just ridit ut på sin färd med Elisa som muntert sällskap och handläggare av praktiska ting.

InläggPostat: 10 juli 2013, 15:15 
Utvald
Utvald

Jag läser "Trollbunden" och "Lucifers Kärlek". Hur kan en av de sorgligaste böckerna ha så mycket humor i sig, varför är den så lättläst? Jag har visserligen inte kommit dit ännu men...

InläggPostat: 27 juli 2013, 17:32 
Drabbad
Drabbad
Användarvisningsbild

Är nu på näst sista boken, "Det Svarta Vattnet".
Jag vet nu va som hänt med Tiili, och nej fy vilken hemskt sak, i 700 år dessutom :shock: :(
Dock tycker jag att Nataniel är så tråkig i denna boken pågrund av sin kärlek till Ellen :pfft:

InläggPostat: 27 juli 2013, 22:44 
Isfolketguru
Isfolketguru

Åå glömska jag! Har ännu en gång glömt att skriva vilken bok jag är på! :oops:

Jag läste ut den sista boken den 20 Juni och har sedan dess läst 10 stycken andra böcker. 9 av dem är från Sandemo-serien.
Vill bara säga att jag bara älskar Sagan om Isfolket. Även om slutet av det hela var, ja bara konstigt. Men jag gillade även det! Nu ska jag bara ha tag i Häxmästaren! Ljusets rike har jag redan! :tkiss:

InläggPostat: 29 augusti 2013, 19:47 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Är på mitt första varv och har precist läst ut "Den onda dagen" oh, grämelse! Nu måste jag vänta en månad till för att få läsa 45:an... :cry:

Annars har jag läst vissa böcker, t.ex. Avgrunden, Feber i Blodet och Ängel med Dolda Horn, minst 10 gånger. :adhiding:

InläggPostat: 29 augusti 2013, 21:38 
Trollkunnig
Trollkunnig

igår klämde jag Galgdockan. Den handlar också bitvis om min favoriiiit Ulvhedin så jag läste delarna där han är med, med förtjusning. När han fryser Ingrid till is, och när han hypnotiserar henne lugn då hon får cellskräck... oh härliga scener! Men den finaste är nog när han väntar utanför Lindallén på Alv, och ser framför sig forna tider på Lindallén...

Sedan blir man glad när det kommer fram att han börjar använda skatten till sjukvård och att han har kraften i händerna, som medfött hos så många av de drabbade i Isfolket. Men jag medger att jag aldrig har fattat om han har LÄKANDE händer, eller bara blir duktig med att använda medlen, ungefär som Sol, när hon hjälpte TDG med hans sjukbesök.

InläggPostat: 8 september 2013, 20:55 
Drabbad
Drabbad
Användarvisningsbild

Har läst häxjakten idag! Fick ett akut sug av att läsa nån av de tidigare böckerna ;)

having Everything."♥

InläggPostat: 8 september 2013, 21:11 
Svartängel
Svartängel

Jag kunde inte ta med mig alla mina isfolket-böcker på tåget, så de är kvar hemma i Boden. Men fick i alla fall med mig 3: Trollbunden, Dödssynden och Bakom fasaden :) Får ta och läsa dom någon dag...

InläggPostat: 9 september 2013, 13:49 
Trollkunnig
Trollkunnig

Plöjer Vinterstorm just nu. Villemo är för tokig... hon är verkligen jobbig, skrikig, spontan, virrig, idealistisk och argsint, men hon vinner ändå på något sätt... Måste skratta åt henne när hon frågar Eldar om han haft många flickor, och han skryter till det: Ja, det kan du tro! och Villemo: Å fy fy, då kan du klara dig själv! Jag vill ha en man som är kysk och bara min!

Haha... 1600-tal va... *L*

InläggPostat: 14 september 2013, 09:50 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Holder på med Vinden fra øst. Vendel er en god gutt! Tross alle vanskeligheter og triste hendelser, klarer han stort sett å holde motet oppe. Godt at han får sin Anna-Greta til slutt! :)

InläggPostat: 14 september 2013, 16:44 
Trollkunnig
Trollkunnig

Började på Synden har lång svans, nr 27, igår. Skrattar åt Christers besatthet i att han tror att han är en drabbad och hans försök att trolla. Och alla dråpliga scener. Bortsett från mordhistorien, är det faktiskt en ganska kul bok :) Men det där med rymdvarelserna som meddelar sig via hunden - nej man vrider sig... urk.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 991 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme