Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 14:31

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 160 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 september 2006, 16:13 
Dalens väktare
Dalens väktare

Blev medlem: 6 september 2006, 18:08
Inlägg: 7272
Ort: Space
Angellena Angel kan bara säga, vi är nog många som delar sorgen, men samhället vill inte att vi pratar om den, varför förstår de inte att det gör fruktansvärt ont i själen att få missfall också, det lämnar ett tomrum som inte går att fylla. Jag blev hemskickad från lasarettet med en karta Panodil, och ett "ring om det behövs" Va?? Folk är inte kloka....


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 september 2006, 16:37 
Trollkunnig
Trollkunnig
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 juli 2006, 01:58
Inlägg: 200
Ort: Stockholm - Salem
Cecilie skrev:
Vi är nog många som delar sorgen, men samhället vill inte att vi pratar om den...


Nej, jag har märkt det nu, hade ingen aning om hur vanligt det var förrän det drabbade mig själv. I mitt fall var det dock en sen abort (en så kallad mini-förlossning) - som hade blivit ett missfall om jag inte gjort den...

Jag är glad för att jag är en person som kan prata om sådant öppet med vem som helst! Hoppas verkligen det inte är någon här som tar illa vid sig av detta inlägg - vet hur känslomässigt jobbigt det är!!!

Fast nu har vi visst blivit lite väl :ot: ;)

_________________
//Angellena

Tänk om vi alla uppfattar färger olika, dvs så att "mitt" blått är "ditt" rött...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 september 2006, 18:12 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 13 september 2006, 23:41
Inlägg: 143
Ort: Skogås - Stockholm
Sorgligt och jobbigt...=(
Jag hoppas att jag slipper missfall när jag blir äldre =/
Man kan alltid hoppas :)


Haha xD jo, nu spårade det ut lite...men inte så mycket O_o

_________________
Glädje. Lycka. Bara ord?
Eller är det fragment av en människas dunkla sinne i ett förvirrat liv?
//SagaMinuo


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 september 2006, 14:05 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 17 augusti 2006, 16:43
Inlägg: 264
Ort: Svedala
Cecilie och Angellena Angel :comf: Jag har också varit där :cry:

//Moonwitch


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 september 2006, 20:01 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 7 juli 2006, 23:02
Inlägg: 720
Min syster Tova är döpt efter Tova, haha. Hos såg ut som ett trasselsudd, ett sött trasselsudd dock. hon hade svart ruffsit hår, därdför fick hon heta tova ;)

Själv ska jag döpa mina barn om jag får några till Hanna, Sol, Sunniva, Dominic. fina


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 oktober 2006, 01:17 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 28 oktober 2006, 16:57
Inlägg: 94
När dottern föddes så hade vi Liv och Saga på tapeten, men hon var ingetdera-sonen har ett danskt namn, dock inget isfolketnamn vad jag vet...
Nästa barn får gärna heta Vendel, Villemo eller Liv, ja vi får se ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 oktober 2006, 03:11 
Utvald
Utvald
Användarvisningsbild

Blev medlem: 9 september 2006, 02:33
Inlägg: 653
marsvinet. (lucifer) :)

_________________
never underesteminate a banana`s evil mind Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 31 oktober 2006, 18:53 
Trollkunnig
Trollkunnig
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 juli 2006, 01:58
Inlägg: 200
Ort: Stockholm - Salem
:ponder2: Två små norska prinsessor har ju lite isfolksklingade namn... Tänkte på kusinerna Ingrid Alexadra och Maud Angelica...

_________________
//Angellena

Tänk om vi alla uppfattar färger olika, dvs så att "mitt" blått är "ditt" rött...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 31 oktober 2006, 21:03 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 28 oktober 2006, 16:57
Inlägg: 94
a-angel sant! tycker att det är lite likt och har också tänkt på det-fast dubbelnamn är väl rätt vanliga i vårt vackra västliga grannland... :ponder2:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 31 oktober 2006, 21:17 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 oktober 2006, 21:29
Inlägg: 1733
Ort: Arlöv
Hm, jag känner en Tova och en Sigrid, men det är nog snarare sammanträffanden...

Fast jag har alltid älskat namnet Alexander och efter "Den Ensamme" Mikael, så om jag får några söner så kommer de namnen ligga nära till hands, sen får pappan säga vad han vill! :lol:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1 november 2006, 13:36 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 oktober 2006, 20:01
Inlägg: 1433
Ort: Vetlanda
Jag är jätte inne på att om jag får en son i framtiden så vill jag att han ska heta Lucifer.
1. För att namnet är coolt.
2. För att retas med min farmor som är lite för mycket troende enligt mig.

Hittills har jag bara döpt två katter till det.

Hade världens chans o påverka min killes brorsdotters namn till ett isfolks namn.. men de bestämde sig igår för att hon ska heta Emelie.. Själv tyckte jag att Irmelin hade passat henne.

_________________
-|- The Power of Imagination makes us infinite -|-


Blogg om Isfolket och Margit Sandemo


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1 november 2006, 18:26 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3099
Angellena Angel skrev:
:ponder2: Två små norska prinsessor har ju lite isfolksklingade namn... Tänkte på kusinerna Ingrid Alexadra och Maud Angelica...


Ingrid er fordi det er et gammelt navn i den eldre kongrerekken, men Angelica derimot.. Hmm.. Kanskje noen leser # ler#

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1 november 2006, 18:34 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 30 december 2005, 00:25
Inlägg: 4788
ja ingrid är det många som heter.. min farmor bland annat ;)

en vän till mig väntar barn nu.. hon är i 8 månaden och om det blir en tjej ska hon heta vanja och om det blir en kille ska han heta imre


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 november 2006, 19:36 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21482
Ort: Gråstensholm
Tesan81 skrev:
Jag döpte min dotter till Villemo :tkiss: , någon mer som är döpt efter Isfolket? :)


Jag har också tnät döpt min dotter till Villemo (men om flera år än är jag för ung) och mina söner till Villeman och Dominic...
Helst vill jag ha tvillingar som ska heta Villemo och Villeman.. :giggle: :tkiss:

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1 november 2006, 20:56 
Drabbad
Drabbad

Blev medlem: 11 augusti 2006, 04:28
Inlägg: 352
Ort: Östersund
Jag själv heter ju Angelica, 3 av mina 4 äldre syskon har också namn som finns i Isfolks böckerna; Thomas, Annette och Micael.

Och jag brukar döpa kaninerna till isfolksnamn; Nataniel, Ellen, Sol, Saga, Christoffer, Charlotte, Cornelia, Dag, Liv, Eskil, Vinga, Vanja, Irmelin, Dorothea, Dida.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 160 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012