Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 12:37

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 137 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 27 september 2006, 22:51 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 4 februari 2006, 22:52
Inlägg: 1003
Ort: Gävle
Dan skrev:
Sol funkar, men hon har inte svartänglarnas övernaturliga skönhet, därför får hon nöja sig med tredjeplatsen :-)

Om de gjorde dopingtest skulle hon vinna :-)


fniss :twisted:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 november 2006, 00:51 
Drabbad
Drabbad

Blev medlem: 18 oktober 2006, 21:04
Inlägg: 332
Ort: De svarta salarna
Villemo, tycker jag iaf. :P

_________________
From heaven...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 november 2006, 15:25 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 oktober 2006, 20:01
Inlägg: 1433
Ort: Vetlanda
Vad är det ni går efter för o avgöra vem som är snyggast?

Hur de beskrivs i böckerna?

Hur omslagen visar upp dem?

eller hur man själv tycker utifrån de båda övre och fantasi?

Själv tycker jag att jag inte riktigt kan avgöra..

Går man efter hur de beskrivs i böckerna ska det väl va Christa som är snyggast.

Omslag, säger jag Sol.

Och båda dera så säger jag Sol igen.. hon har enligt mig alltid varit den vackraste i Isfolket.

_________________
-|- The Power of Imagination makes us infinite -|-


Blogg om Isfolket och Margit Sandemo


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 november 2006, 16:00 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11297
Ort: Svarta Salarna
Jag har bara gått efter själva texten i böckerna, det är det enda Margit står för (hon gillar inte omslagen, särksilt inte bok 45)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 november 2006, 16:05 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 oktober 2006, 20:01
Inlägg: 1433
Ort: Vetlanda
ok.. då vet jag det!

Har ju redan sagt va jag tycker så.. :whistle:

_________________
-|- The Power of Imagination makes us infinite -|-


Blogg om Isfolket och Margit Sandemo


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 november 2006, 18:36 
Dalens väktare
Dalens väktare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 7 september 2006, 03:55
Inlägg: 8247
Då är det väl Christa då...men nog tycker jag att Sol verkar ha varit något alldeles speciellt!

_________________
"It's not having what you want. It's wanting what you've got"


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 november 2006, 20:46 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21482
Ort: Gråstensholm
Jag tycker (i allfall efter böckernas beskrivning) Sol, Villemo och Ingrid....

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 november 2006, 21:27 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 oktober 2006, 20:24
Inlägg: 24
Har inte läst hela denna tråd, men Vinga beskrivs väl också som eteriskt vacker och älvlik. Fast jag kanske minns fel...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 december 2006, 02:58 
Dalens väktare
Dalens väktare

Blev medlem: 6 september 2006, 18:08
Inlägg: 7272
Ort: Space
I böckerna: Ingrid, fantastiskt, suggestivt vacker.
Omslag: utan tvekan Sol, :shock: Guuud, tänk att få vara så där vacker-SLURP!!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 december 2006, 03:17 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 27 november 2006, 17:35
Inlägg: 33
Ort: Stockholm
Äsch! I mina ögon (snarare tankar) är de flesta isfolkskvinnor vackra! Eller för att dra till med något fint: Vi är alla vackra :tkiss:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 december 2006, 19:19 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21482
Ort: Gråstensholm
Sarah skrev:
Äsch! I mina ögon (snarare tankar) är de flesta isfolkskvinnor vackra! Eller för att dra till med något fint: Vi är alla vackra :tkiss:


det måste jag hålla med dig om :tkiss:

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 december 2006, 00:20 
Drabbad
Drabbad

Blev medlem: 18 oktober 2006, 21:04
Inlägg: 332
Ort: De svarta salarna
Sarah skrev:
Äsch! I mina ögon (snarare tankar) är de flesta isfolkskvinnor vackra! Eller för att dra till med något fint: Vi är alla vackra :tkiss:


Absolut. Jag har nog föreställt mig alla flickor i Isfolket som vackra... även Yrja och sånna som beskrivs som tvärtom. Men det är vl så det ska vara!? Alla är ju vackra någon gång.. :lshower:

_________________
From heaven...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 december 2006, 20:28 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 13 september 2006, 23:41
Inlägg: 143
Ort: Skogås - Stockholm
Sol är vackrast, sol har en enastående charm och skön humor :3
Och hon är med nästan hela tiden, försvarar dom hon älskar med sitt liv med mera...
Ingen knäcker sol!
(Ni måste läsa vidare i häxmästaren och ljusets rike om ni inte gjort det, för annars missar ni något ;D)

Sol är helt klart sexigast :3


Fast alla är ju vackra ändå på sitt sätt som ni säger ^-^

_________________
Glädje. Lycka. Bara ord?
Eller är det fragment av en människas dunkla sinne i ett förvirrat liv?
//SagaMinuo


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7 december 2006, 21:37 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Sarah skrev:
Äsch! I mina ögon (snarare tankar) är de flesta isfolkskvinnor vackra! Eller för att dra till med något fint: Vi är alla vackra :tkiss:
Gillar folk me ditt sätt att tänka och kan bara hålla med! Äkta skönhet kommer innifrån! :tkiss:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8 december 2006, 17:42 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Dan skrev:
Jag har bara gått efter själva texten i böckerna, det är det enda Margit står för (hon gillar inte omslagen, särksilt inte bok 45)


Aha...det visste inte jag...vem är det som har gjort omslagen? Trodde Margit hade godkänt dom??? :shrug:


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 137 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012