Okej här kommer mina kommentarer, bahaha! xDDDDD
Först vill jag bara säga att dom här framsidorna var jätte vackra. Speciellt MILJÖN! Sen vill jag påpeka att anledningen till att jag ofta påpekar hur vissa av kvinnorna ser östeurpeiska ut, är för att jag tycker det är jätte charmigt! jag menar hur cool är inte det att man på ett sett kan se att de är polska, framsidorna! sen vill jag dock påpeka att jag håller fast vid mina ryska (?) framsidor som nummer ett! *kramar dom* precis som de svenska, och de nya danska så tycker jag att de här är lite väl...hollywood aktiga, för malplacerat ibland, för snygga (tex. villemo naken i vattnet. ett annat exempel är tula med nakna bröst på den svenska versionen) ah ni förstår. för mycket harlekin! *kramar min avatar* måste säga att nummer 19 är min favorit också XD trollunge!

för er som undrar så är detta NYA framsidor, gjorde och kom ut 2008 i mars där borta. I samma veva som de nya danska antar jag (betyder detta att de norska och svenska också kommer få nya snart??? *hoppas* Innan dessa kom ut så hade de samma framsidor som oss. alla hennes andra böcker där borta i polen har också samma framsidor som oss. så nu vet ni det. ska kolla upp hur det ligger till med de jag postade först i dne här tråden, de ryska/ungerska/whatever de är ifrån.
tilli: jag har varit som en liten dektetiv där ute i cybervärlden!

envis som fan! det är inte lätt heller när man inte kan språket och inte vet vad det är man ska söka på....seriöst förtjänar inte jag en speciell titel som är eran egan shipper??!!!!
Trollbunden

oh vackra silje, me like! *host*öst*host* vill ha hennes cape också!
men vänta ska det där föreställa tengel? vafan har han på sig? ska han på maskerad? eller är det ett kink?
Häxjakten

samma silje bild....är det husen i isfolkets dal som brinner därbak tro
Avgrunden

rödhårig sol??? whyyyy? och vad gör hon? *host*modemedvetensminkadvackerpetitryska*host*
Längtan

oh vad söt yrja var....men självfallet för söt dock för att vara fula yrja. östeuropeisk kvinna!
hon liknar nån?
kan det vara mig tro???
iallafall....fin bild, fin yrja, fin klänning, gillar inte att han ser ut som en sliskig italienare från långt håll dock
Dödssynden

alltså, det är säkert bara jag som är för snuskig för mitt eget bästa.....men var det bara jag som tänkte på att kanonen är lite fallos aktig???
och med tanke på vad boken tar upp för ämnen finner jag detta mycket lustigt.
Det onda arvet

vem? var? varför blond? whyyyyyyyyyyy??
Spösklottet

där är dne igen, spökslottet med fullmånen! *gömmer mig under filt och dricker varm choklad*
Bödelns dotter

YAY för hennes hår! tummen ner för den fina klänningen dock! inte passande för en bödels dotter! men väldigt fin bild....och ja gillar håret. svenska flicka sockerdricka!
Den ensamme

bahahaha mikael i lila fjäder hatt och senapsgul creaktion med spetskrage från dolce and gabbana. du behöver styling tips från alexander, mikael!!!
Vinterstorm

Blodshämnd

Jag älskar den här bilden på villemo.....hennes hår!
Feber i blodet

baby girl got back, yo! Shake that money maker villemo! lite för likt den svenska framsidan, lite för "snygg" för min smak dock...men ja menar....snygg bild! snygg ass!
Satans fotspår

kolla mamma! *pekar* Ulvedins fotspår!
Den siste riddaren

Vinden från öster

vendel ute på äventyr
Galgdockan

alltså seriöst....försöker att inte stirra på den nutida klädseln ingrid har på sig och hennes alruna. bläddrar snabbt förbi*
Dödens trädgård

wth??? vilka är det och varför spatserar dom som herrskapsfolk i en trädgård?
Bakom fasaden

Drakens tänder

Alltså jag älskar den här framsidan! Lilla fula trollunge Heike for fuck sake! xDDDDD så jävla bra!
Korpens vingar

onda Korpar, spring!
Furstinnans slott.....precis så som jag hade tänkt mig det
Vargtimmen

gunilla!
Demonen och jungfrun

en till östeuropeisk kvinna! xD rätt ansikte på vinga, enligt mig, fel hår dock. och kolla på heike! först var jag typ av denna åsikt "men giud vad fånigt" men nu efter att ha tittat en stund...och faktiskt tänkt efter hur margit beskriver honom....han är ju mycket bättre än på andra framsidor iallafall! han ser liksom inte ut som en människa, och är inte snygg.... *bra* jag hade iallafall blivit skraj om ja hade sett honom ute på stan 
Våroffer

*vet inte var jag ska kolla, på lilla spröda eteriska vinga, den vackra miljön bakom henne eller the epic house i bakgrunden* Gråstensholm??!!! :0 jag vet att gråstensholm faktiskt inte var av sten (eller hur det nu var...dumma margit som luras) men det där är MITT gråstensholm!!! xD
Djupt i jorden

skolfröken anna maria spatserar bland blommor
Ängel med dolda horn

*stirrar på luggen* öst hår!
Huset i eldafjord

så vill jag bo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Synden har lång svans

oooh va fiiiint, får samma mysiga känsla som med en av de ryska framsidorna, när de var i den transylvanska byn
*får en impuls att dricka glögg*:P
Is och eld

Lucifers kärlek

haha so wrong. Pudel!saga och...*pekar på lucifers hår och kläder, fnissar*
Människadjuret

människadjuret, spring!
mmmm~~ solen bakom skogen...
Färgkarlen

obligatorisk blixt! gillar sånt
spööööööööööööööööök
Hunger

sjuka marit är ute och spatserar i ett vinter landskap?
Nattens demon

bahaha jag är sån sucker för sånna miljöer....och kläderna vanja har på sig är ju pure smex! jag vill också ha en sån outfit! xD
Kvinnan på stranden

jätte fin natur, jätte fin klänning, jätte sött hus i bakgrunden...men vem ska det föreställa...knappast mali eller petra
Vandring i mörkret

aaaaaaawwww vetle och vandraren! så sööött! OTP for fuck sake! xD så jävla bra bild~
Trollmåne

christa och lindelou
Stad i skräck

oooh vilken fin norsk naturbild!
Små män kastar långa skuggor

koncentrationslägret?
Rop av stumma röster

ännu en östeuropeiska
en blond ellen?
Fångad av tiden

Demonernas fjäll

så jävla cool! kolla in ansiktet i berget! 
Lugnet före stormen

vilken fin naturbild!! och dom håller hand *myser* kan två av dom vara ellen och nataniel?
En glimt av ömhet

ja just det ja, dom åkte väl ganska mycket bil i den boken har ja för mig...? va e det för mysko skepnad som kliver in?
Den onda dagen

vems häst? underbar bild, det gröna, åskan i de mörka molnen...kan nästan känna lukten
Legenden om Marco

Marco?
var?
Det svarta vattnet

Helt underbar bild
ser ju nästan ut som ett foto
Är det någon där ute?

Åh gud jag dör vad gulligt. En tecknad margit!
För det ska väl föreställa det va? Om det är det så är det ju bara för sött!