Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 11 juni 2026, 11:39

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 72 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 1 december 2008, 11:29 
Ängel med dolda horn och svarta vingar

hehe :hdance2:

InläggPostat: 1 december 2008, 16:05 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Heike skrev:
Jo, men var det inte så att hela Isfolks-familjen var ombord på ett skepp efter att ha varit på bröllop i Danmaark? Och så blev skeppet invaderat av pirater? Och så hoppade Villemo i vattnet... fast det var väl då hon hamnade hos den gamla gubben och då var hon ju redan gravid. Innan det hade hon väl klätt ut sig till man och följt med Dominic i kriget också? Äh, jag blandar ihop böckerna :pfft:

Feber i blodet är första gången TDG dyker upp i andeform. Villemo blir kidnappad till piratskeppet och kaptenen ville våldta henne. Tengel och Sol dyker upp och skrämmer skiten ur honom :giggle:

InläggPostat: 1 december 2008, 16:19 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Tula Backe av Isfolket skrev:
Drakens tänder
Bild
Sölve blir dödad? hehe är det döden som står och kollar på till vänster tro? hur kan en sån här bild på mysig egentligen, för det är den ju :lol: *pekar mot blixten, granskogen och dne lilla människosamling* awww~

Det måste ju vara Vandraren i mörkret som står vid sidan av :hdance2: Detta är en av mina favoriter :hdance2:

InläggPostat: 1 december 2008, 16:30 

ja just det ja, vandraren! :hdance2:

InläggPostat: 1 december 2008, 17:59 
Horisontblickerska
Horisontblickerska
Användarvisningsbild

Längtan
Bild
Kan det vara Cecilie och Kolgrim? Eller Ylva och Kolgrim?

Bödelns dotter
Bild
Varulven(hunden) som dom hade bundit ihop bakbenen på. Är det inte så att nån ser Varulven springa runt och snoka ovanför Gråstensholm? Uppe på åsen. Fast det var ju inte Hilde som såg det väl? :ponder2:

Blodshämnd
Bild
Villemo klippte sig inte själv i Blodshämnd. Dom klippte ju av henne håret för att håna henne och förödmjuka henne.

Feber i blodet
Bild
Villemo befriar Dominic från fängelset i Danmark. Hinner inte med samma båt som Dominic till Sverige, så hon betalar några fiskare att ta henne så nära svenska kusten som möjligt. Då klipper hon av håret för att se ut som en pojke. När hon och familjen är på väg ifrån Sverige mot Norge så blir dom bordarde av ett piratskepp. Kaptenen på piratskepper tar med sig Villemo till sitt skepp. Därifrån rymmer hon och simmar till en ö, där hon tar hand om en gammal man och en ko. ;)

InläggPostat: 2 december 2008, 13:34 

De polska Sagan om Isfolket framsidorna!!! :eek:

orkar inte kommentera nu men ag måste bara säga....lilla Heike på bok nr 19 är ju EPIC!!! :rofl2:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

InläggPostat: 2 december 2008, 14:47 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Ooooohhhh, disse polske framsidene var jo bare helt fantastiske!!!!!!! :tkiss: Likte spesielt godt Vandring i mørket, Utysket, Den onde dagen og Demonenes fjell. Men de fleste andre var også vidunderlige!! :) Og stakkars lille Heike! :cry: :comf: :tkiss:

Har ikke sansen for de russiske framsidene - for naivistiske for min smak! :(

Liker derimot ganske godt de norsk-svenske. :tkiss: Og de engelske...

De nye danske er litt for sukkersøte og har for mange feil (Tengel med blå øyne og Silje med gule :shock: :cry: ).

InläggPostat: 2 december 2008, 15:09 
Dalens väktare
Dalens väktare
Användarvisningsbild

Åh, åh åh vars hittar du allt Tula!??!??!

InläggPostat: 2 december 2008, 17:34 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

De här framsidorna var ju jätte vackra! :D

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/

InläggPostat: 2 december 2008, 18:11 

Okej här kommer mina kommentarer, bahaha! xDDDDD

Först vill jag bara säga att dom här framsidorna var jätte vackra. Speciellt MILJÖN! Sen vill jag påpeka att anledningen till att jag ofta påpekar hur vissa av kvinnorna ser östeurpeiska ut, är för att jag tycker det är jätte charmigt! jag menar hur cool är inte det att man på ett sett kan se att de är polska, framsidorna! sen vill jag dock påpeka att jag håller fast vid mina ryska (?) framsidor som nummer ett! *kramar dom* precis som de svenska, och de nya danska så tycker jag att de här är lite väl...hollywood aktiga, för malplacerat ibland, för snygga (tex. villemo naken i vattnet. ett annat exempel är tula med nakna bröst på den svenska versionen) ah ni förstår. för mycket harlekin! *kramar min avatar* måste säga att nummer 19 är min favorit också XD trollunge! :P

för er som undrar så är detta NYA framsidor, gjorde och kom ut 2008 i mars där borta. I samma veva som de nya danska antar jag (betyder detta att de norska och svenska också kommer få nya snart??? *hoppas* Innan dessa kom ut så hade de samma framsidor som oss. alla hennes andra böcker där borta i polen har också samma framsidor som oss. så nu vet ni det. ska kolla upp hur det ligger till med de jag postade först i dne här tråden, de ryska/ungerska/whatever de är ifrån.

tilli: jag har varit som en liten dektetiv där ute i cybervärlden! :lol: envis som fan! det är inte lätt heller när man inte kan språket och inte vet vad det är man ska söka på....seriöst förtjänar inte jag en speciell titel som är eran egan shipper??!!!! 8)

Trollbunden
Bild
oh vackra silje, me like! *host*öst*host* vill ha hennes cape också! :shock: men vänta ska det där föreställa tengel? vafan har han på sig? ska han på maskerad? eller är det ett kink?

Häxjakten
Bild
samma silje bild....är det husen i isfolkets dal som brinner därbak tro

Avgrunden
Bild
rödhårig sol??? whyyyy? och vad gör hon? *host*modemedvetensminkadvackerpetitryska*host*

Längtan
Bild
oh vad söt yrja var....men självfallet för söt dock för att vara fula yrja. östeuropeisk kvinna! :) hon liknar nån? :ponder2: :ponder2: kan det vara mig tro??? :giggle: iallafall....fin bild, fin yrja, fin klänning, gillar inte att han ser ut som en sliskig italienare från långt håll dock :rofl2:

Dödssynden
Bild
alltså, det är säkert bara jag som är för snuskig för mitt eget bästa.....men var det bara jag som tänkte på att kanonen är lite fallos aktig??? :rofl2: :rofl2: och med tanke på vad boken tar upp för ämnen finner jag detta mycket lustigt.

Det onda arvet
Bild
vem? var? varför blond? whyyyyyyyyyyy??

Spösklottet
Bild
där är dne igen, spökslottet med fullmånen! *gömmer mig under filt och dricker varm choklad*

Bödelns dotter
Bild
YAY för hennes hår! tummen ner för den fina klänningen dock! inte passande för en bödels dotter! men väldigt fin bild....och ja gillar håret. svenska flicka sockerdricka!

Den ensamme
Bild
bahahaha mikael i lila fjäder hatt och senapsgul creaktion med spetskrage från dolce and gabbana. du behöver styling tips från alexander, mikael!!!

Vinterstorm
Bild

Blodshämnd
Bild
Jag älskar den här bilden på villemo.....hennes hår! :hdance2: :hdance2: :hdance2:

Feber i blodet
Bild
baby girl got back, yo! Shake that money maker villemo! lite för likt den svenska framsidan, lite för "snygg" för min smak dock...men ja menar....snygg bild! snygg ass!

Satans fotspår
Bild
kolla mamma! *pekar* Ulvedins fotspår! :lol:

Den siste riddaren
Bild

Vinden från öster
Bild
vendel ute på äventyr

Galgdockan
Bild
alltså seriöst....försöker att inte stirra på den nutida klädseln ingrid har på sig och hennes alruna. bläddrar snabbt förbi*

Dödens trädgård
Bild
wth??? vilka är det och varför spatserar dom som herrskapsfolk i en trädgård?

Bakom fasaden
Bild

Drakens tänder
Bild
Alltså jag älskar den här framsidan! Lilla fula trollunge Heike for fuck sake! xDDDDD så jävla bra!

Korpens vingar
Bild
onda Korpar, spring! :shock: Furstinnans slott.....precis så som jag hade tänkt mig det

Vargtimmen
Bild
gunilla!

Demonen och jungfrun
Bild
en till östeuropeisk kvinna! xD rätt ansikte på vinga, enligt mig, fel hår dock. och kolla på heike! först var jag typ av denna åsikt "men giud vad fånigt" men nu efter att ha tittat en stund...och faktiskt tänkt efter hur margit beskriver honom....han är ju mycket bättre än på andra framsidor iallafall! han ser liksom inte ut som en människa, och är inte snygg.... *bra* jag hade iallafall blivit skraj om ja hade sett honom ute på stan :)

Våroffer
Bild
*vet inte var jag ska kolla, på lilla spröda eteriska vinga, den vackra miljön bakom henne eller the epic house i bakgrunden* Gråstensholm??!!! :0 jag vet att gråstensholm faktiskt inte var av sten (eller hur det nu var...dumma margit som luras) men det där är MITT gråstensholm!!! xD

Djupt i jorden
Bild
skolfröken anna maria spatserar bland blommor

Ängel med dolda horn
Bild
*stirrar på luggen* öst hår! :lol:

Huset i eldafjord
Bild
så vill jag bo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Synden har lång svans
Bild
oooh va fiiiint, får samma mysiga känsla som med en av de ryska framsidorna, när de var i den transylvanska byn :D *får en impuls att dricka glögg*:P

Is och eld
Bild

Lucifers kärlek
Bild
haha so wrong. Pudel!saga och...*pekar på lucifers hår och kläder, fnissar*

Människadjuret
Bild
människadjuret, spring! :shock: mmmm~~ solen bakom skogen...

Färgkarlen
Bild
obligatorisk blixt! gillar sånt :lol: spööööööööööööööööök

Hunger
Bild
sjuka marit är ute och spatserar i ett vinter landskap? :lol:

Nattens demon
Bild
bahaha jag är sån sucker för sånna miljöer....och kläderna vanja har på sig är ju pure smex! jag vill också ha en sån outfit! xD

Kvinnan på stranden
Bild
jätte fin natur, jätte fin klänning, jätte sött hus i bakgrunden...men vem ska det föreställa...knappast mali eller petra

Vandring i mörkret
Bild
aaaaaaawwww vetle och vandraren! så sööött! OTP for fuck sake! xD så jävla bra bild~

Trollmåne
Bild
christa och lindelou

Stad i skräck
Bild
oooh vilken fin norsk naturbild!

Små män kastar långa skuggor
Bild
koncentrationslägret?

Rop av stumma röster
Bild
ännu en östeuropeiska :lol: en blond ellen?

Fångad av tiden
Bild

Demonernas fjäll
Bild
så jävla cool! kolla in ansiktet i berget! :D

Lugnet före stormen
Bild
vilken fin naturbild!! och dom håller hand *myser* kan två av dom vara ellen och nataniel?

En glimt av ömhet
Bild
ja just det ja, dom åkte väl ganska mycket bil i den boken har ja för mig...? va e det för mysko skepnad som kliver in? :shock:

Den onda dagen
Bild
vems häst? underbar bild, det gröna, åskan i de mörka molnen...kan nästan känna lukten

Legenden om Marco
Bild
Marco? :ponder2: var?

Det svarta vattnet
Bild
Helt underbar bild :shock: ser ju nästan ut som ett foto

Är det någon där ute?
Bild
Åh gud jag dör vad gulligt. En tecknad margit! :lshower: För det ska väl föreställa det va? Om det är det så är det ju bara för sött!

InläggPostat: 2 december 2008, 18:17 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Dina komentarer är alltid roliga att läsa :giggle: och allt du säger stämmer :tkiss:

Måste bara säga det igen, dessa framsidor är otrolgit vackra! :D

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/

InläggPostat: 2 december 2008, 19:01 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Åh, vad dessa framsidor var fina. Men jag håller nog med dig om att de ryska är finast, mycket mera Isfolket än dessa.

Det onda arvet- Det är lille Mattias i båten efter att storebror Kolgrim skickat ut honom ensam på sjön. Han blev ju sur när inte han fick skatten :P

InläggPostat: 2 december 2008, 20:09 

åh herregud jag är så jävla snurrig nu :boggle: har hittat polska ljusets rike framsidor, ungerska de svarta riddarna och den där nya serien vad heter den, trollrunor :boggle: och sen massa från sandemo serien och jag vet varken in eller ut och nu blev ja jätte förrvirrad :rofl2:

InläggPostat: 2 december 2008, 20:19 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Kan du lägga in dem här? :)

InläggPostat: 3 december 2008, 13:30 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Tula om du vill ha en sån cape kan jag ju sy en åt dig! Det är typ världens enklaste mönster

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 72 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme