Tula Backe av Isfolket skrev:
Bödelns dotter

Gillar håret på bödelns dotter. Gillar inte hus detaljen på vänster sida, det va ju inte riktigt så dom levde kanske....and whats up with the wolf? nått ja glömt bort?

Det är varulven! Fogden lurade ju i hela byn att en varulv härjade bland folket, men i själva verket var det bara en schäferhund.
Feber i blodet

Villemo? På ett skepp?

hmm fast vänta nu var det inte i dne boken hon klippte sig? and whats up with the dress bahaha!
Jo, men var det inte så att hela Isfolks-familjen var ombord på ett skepp efter att ha varit på bröllop i Danmaark? Och så blev skeppet invaderat av pirater? Och så hoppade Villemo i vattnet... fast det var väl då hon hamnade hos den gamla gubben och då var hon ju redan gravid. Innan det hade hon väl klätt ut sig till man och följt med Dominic i kriget också? Äh, jag blandar ihop böckerna
Det är väl Marina, kanske? Hon fick ju bo hos Tristan på Gabrielshus. Innan det så bodde de på danska slottet, så det är nog det som syns i bakgrunden.
Ängel med dolda horn

TULA! och hon är inte blond! *lika lycklig som jag var med shira* faktiskt så var ju tula mörk blond när hon var äldre! Me like! Men vad är det för grejer hon sitter med? och var sitter hon, i en grotta? när jag ser dom där grejerna så tänker jag automatiskt på de där grejerna hittar på slutet, som hjälper dme i kampen mot tengel den onde, de där grejern afrån hans gena tiden som legat gömda. eller är jag helt ute och cyklar nu, hittar dom dem i den boken?

Det ser helt klart ut som de sakerna, men de hittas inte förrän i nästa bok. En liten miss, kanske?
Huset I eldafjord

hmm vem/vad e detta nu igen

Är det inte Eskil och spöket Jolin?
Is och eld

e det belinda? isåfall varför ser hon ut som ett spöke?
Tja, det kan väl kanske vara Marta? Hon som störtade nedför ett stup och dog och som spökade för Viljar i den här boken.
Människadjuret

baha marco eller ulvar som står i lindallen? lol åt hans hår xD gillar vargarna bakom

hmm boken....det va nått om nån bok va? eller va det ulvar som lärde sig läsa eller nått med marcos hjälp?
Ja, Marco lärde Ulvar att läsa ovetandes om att Ulvar bara var ute efter att läsa släktkrönikorna.
Kvinnan på stranden

ÅHH!! först så gillade jag den här framsidan jätte mycket, för jag missuppfattade och trodde att det var vega på framsidan, ni vet kvinnan nere vid sjön? Och jag tänkte men åh vad fint, men sne kom ja på att det var kvinnan nere vid stranden, och nu vette fan vem det är på framsidan? Bahah alrunan ser iallfall snofsig ut xDDD
Kan det ha något med legenden om Vargaby att göra? Den handlade ju om storlommar och personen kanske ska vara Havgrim eller någon?
Stad i skräck

Mysig hamn *shrugs* men vem e tjejen med hunden? Vinnie?
Både Vinnie och den andra damen hade hundar, så någon av dem är det... Antagligen är det den andra som jag inte minns namnet på, för hon hade väl röd hatt
Det svarta vattnet

Hehehe tilli!!! Naken tilli! I eld lågor!!whyyy? xD gillar naken tilli i alla fall ^^
Ska det inte föreställa Det stora svalget? Tiili stod väl i ett rött sken där?