Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 08:13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 april 2008, 00:12 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 15 december 2007, 15:49
Inlägg: 23
Ort: Västragötaland
Korpens vingar utan tvekan, den var såå läskig :shock: Sen finns det många som är sådär mysigt spännande. Jag tycker kanske att Dödens trädgård är lite otäck, kan inte riktigt säga varför, det är bara en känsla man får..


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 april 2008, 03:55 
Sagan om isfolket graphic novels
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 maj 2006, 17:16
Inlägg: 276
Håller med Korpens vingar är den som jag tyckte var klart otäckast.
Har för mig att den byggde på en japansk eller kinesisk spökhistoria.
Grymt bra bok i alla fall
Hej svejs
Raymond (Apollo)

_________________
http://www.goodgirlart.net


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 april 2008, 06:57 
Isfolketpoddare
Isfolketpoddare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2007, 17:37
Inlägg: 2376
Ort: Göteborg
Jag vägde mellan Korpens Vingar och Färjkarlen. Jag tycker båda är väldit läskiga och ger en kalla kårar längst ryggraden. Men det var Färjkarlen som "vann" titeln läskigast bok för mig, detta när jag inte vågade ta den ur bokhyllan i fullt solljus för att läsa den! :oops:

_________________
"You´re fivehundred years old and you cant use the phone?What are you, an immortal idiot??"

http://setsunaceras.blogspot.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 30 april 2008, 20:03 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 april 2008, 23:06
Inlägg: 30
Ort: Stockholm
Har väl inte direkt blivit skrämd av någon av dem, men ska jag välja två så får det helt klart bli Korpens Vingar och Färjkarlen :twisted:

_________________
Hon svalde och fortsatte:
- Du är så vacker, Sol. Och farliga män kan dras till dig.
- Det tycker jag låter trevligt!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Korpens Vingar
InläggPostat: 1 maj 2008, 17:48 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Blev medlem: 28 oktober 2007, 09:08
Inlägg: 38
Ort: Göteborg
Vilka mardrömmar jag fick efter ha läst den boken. Det där håret som swischar och swischar.... *ryyyyser* :shock:

Annars tycker jag nog att den delen med mannen i träsket, Kvinnan På Stranden och Färjkarlen är ganska ruskiga.

Men jag är löjligt lättskrämd och mörkrädd... he he....

_________________
* Marco 4ever *


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1 maj 2008, 20:31 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 oktober 2007, 14:07
Inlägg: 1070
Ort: Gabrielshus
Satans fotspår tyckte jag var absolut läskigast när jag läste böckerna första gången. Drömde mardrömmar flera nätter efteråt och vägrade kolla på folks fotspår!

Nu är den inte alls bland de läskigare, nu är den mest bara mysigt spännande.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 maj 2008, 11:42 
av Isfolket
av Isfolket
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 maj 2007, 14:44
Inlägg: 62
Ort: Lima
Jo Korpens vingar är lite läskig men jag tycker inte att någon av böckerna är särskilt läskiga. :shrug:

_________________
Snälla flickor kommer till himlen.
Elaka flickor går var de vill.
-ja,då kommer jag nog till himlen


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 maj 2008, 19:18 
Dalens väktare
Dalens väktare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 22 april 2007, 23:36
Inlägg: 6726
Baserat på när jag läste böckerna första gången så måste jag faktiskt säga "Den Ensamme". När kvinnovåldnaden söker sig utanför Mikaels fönster och skrapar mot rutorna med naglarna och försöker söka sig in och kommer närmare och närmare honom varje natt... huga! Hade grymma sömnsvårigheter när jag läste den boken första gången, vågade INTE titta mot sovrumsfönstret om vi så säger och hoppade fem meter upp i luften av varje litet ljud...

_________________
Be careful what you wish for 'cause you just might get it...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 maj 2008, 20:13 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 9 mars 2008, 18:07
Inlägg: 245
Ort: Demonernas fjäll
Tilii skrev:
Baserat på när jag läste böckerna första gången så måste jag faktiskt säga "Den Ensamme". När kvinnovåldnaden söker sig utanför Mikaels fönster och skrapar mot rutorna med naglarna och försöker söka sig in och kommer närmare och närmare honom varje natt... huga! Hade grymma sömnsvårigheter när jag läste den boken första gången, vågade INTE titta mot sovrumsfönstret om vi så säger och hoppade fem meter upp i luften av varje litet ljud...


Jo, nu när du säger det var det faktiskt något jag gick och tänkte på i flera dagar efteråt. Jag ryser bara jag tänker på det!

_________________
Det finns en blomma vit som snö
kan ej vissna kan ej dö
dess namn känner du nog igen
trofast vänskap heter den.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 maj 2008, 13:31 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 februari 2008, 18:46
Inlägg: 1070
Tilii skrev:
Baserat på när jag läste böckerna första gången så måste jag faktiskt säga "Den Ensamme". När kvinnovåldnaden söker sig utanför Mikaels fönster och skrapar mot rutorna med naglarna och försöker söka sig in och kommer närmare och närmare honom varje natt... huga! Hade grymma sömnsvårigheter när jag läste den boken första gången, vågade INTE titta mot sovrumsfönstret om vi så säger och hoppade fem meter upp i luften av varje litet ljud...


Det där måste jag faktiskt hålla med dig om. Själva boken är ju inte så läskig, det är just hans mardröm som är otäck.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 januari 2009, 18:37 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 11 maj 2008, 16:25
Inlägg: 180
Korpens Vingar: förödmjukande och skrämmande

Färjkarlen: otäckt

Våroffer: otäckt

_________________
Jag gillar demoner men vill inte träffa någon.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 18 januari 2009, 13:37 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 27 oktober 2008, 18:17
Inlägg: 136
Ort: Stockholm
Tycker Huset i Eldafjord är den läskigaste. Blir fortfarande rädd när jag läser den haha. :giggle:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 18 januari 2009, 13:41 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 27 oktober 2008, 18:17
Inlägg: 136
Ort: Stockholm
Just det Färjkarlen var också läskig ju, och lite Bödelns dotter när hon går genom skogen. Men det är nog de enda. Tycker inte isfolket böckerna brukar vara så läskiga annars.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 22 januari 2009, 14:00 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 8 augusti 2008, 10:16
Inlägg: 10
Ort: Edinburgh
Vinga 101 skrev:
Tycker Huset i Eldafjord är den läskigaste. Blir fortfarande rädd när jag läser den haha. :giggle:

Måste hålla med! Får panikkänslor när Eskil och den där karln (Terje?) är inne i huset och letar efter ledtrådar och så börjar de dånande stegen uppe på övervåningen. Houva. >____<


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 22 januari 2009, 14:17 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 11 december 2008, 14:04
Inlägg: 1765
Två scener är värst. Den absolut värsta är i "Huset i Eldafjord" när Jolin gömmer sig nere under marken och försöker dra ner folk genom stenarna *ryyyyys*

Den andra är i "Färjekarlen" när han sitter med i rummet men hans spegelbild syns inte. Gaah, pga den scenen brukar jag själv kika i speglar för att se om alla i rummet syns :oops:


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012