Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 05:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 53 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 april 2006, 21:38 
Gråstensholms Härskare
Gråstensholms Härskare

Blev medlem: 4 december 2005, 17:09
Inlägg: 16430
Men hallå, grottan fanns ju inte, det var ju bara svartroten! :twisted:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 april 2006, 21:41 
Nattlig mara
Nattlig mara
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 oktober 2005, 09:02
Inlägg: 5595
Ort: Sunnanäng
Nataniel skrev:
Men hallå, grottan fanns ju inte, det var ju bara svartroten! :twisted:


:rofl2:

:ponder2: ja så kan det ju vara.. starka doningar det där...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 april 2006, 23:19 
Horisontblickerska
Horisontblickerska
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 14:55
Inlägg: 8504
Ort: Horisonten
Äh Nataniel, förstör inte mina drömmar!! Finns den inte. Konstigt, jag tyckte precis...... :ponder2:

_________________
http://www.horisontblickerska.blogspot.com/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 april 2006, 23:36 
Shamas like
Shamas like
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 december 2005, 14:13
Inlägg: 6717
Ort: Nybble
just det skulle ju göra detta :ponder2: :whistle:

_________________
// Maddis

Kärlek är grunden för allt....
__________________________
http://chosenangels.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 april 2006, 06:30 
Dalens väktare
Dalens väktare

Blev medlem: 7 februari 2006, 10:12
Inlägg: 8186
dan skrev:
Den som klarar alla tio sakerna vill jag träffa :-)


men fyyyyy vilken tråkig människa det skulle vara=D ingen dynamik alls=)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 april 2006, 06:38 
Dalens väktare
Dalens väktare

Blev medlem: 7 februari 2006, 10:12
Inlägg: 8186
1. Fåfänga och högmod.
död!
självklart gillar jag när folk uppskattar en.

2. Andlig motståndskraft.
död
Skulle nog inte märka att jag leddes på fel väg

3. Klokhet och snarrådighet.
ganska död, beroende på vad jag gjort innan och hur trött jag är.


4. Sådana man medvetet sårat.
DÖÖÖD
arg skorpion...

5. Brott, lögnaktighet, skvaller.
död.
brott klarar jag inte för myndighetsfobi(alltså på riktigt, får kräk,gråt och ångestkänslor när jag ser uniformer,skyller på min andra syster)ljuga kan jag inte, men låta bli att säga saker ibland. Skvaller livets njutning ;)


6. Avundsjuka, girighet och svartsjuka.
ganska död
sotis på vissa saker, inte mkt men nog så det skulle döda tillsammans med mina kråkögon.


7. Hatets hav
DÖÖÖÖÖD
Skorpionfan igen.

8. Tråkigheternas och likgiltighetens rum
jag vet inte...


9. Kroppslig styrka och uthållighet
LEVER!=)
Ser bra i mörker,åratals övning med kräftfiske ;)
eller död, är inte uthållig för fem öre =(

10. De man omedvetet sårat.
ja död, har kommit på att folk inte förstår vad jag säger ibland.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16 april 2006, 15:42 
Shamas like
Shamas like
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 december 2005, 14:13
Inlägg: 6717
Ort: Nybble
Grottorna:
1. Fåfänga och högmod.
hmm ja ni den skulle nog vara rätt tunn för mig för fåfäng är ja...högmod hmm vet ja inte

2. Andlig motståndskraft.
kämpa kämpa !!!! tror ja skulle klara det bra

3. Klokhet och snarrådighet.
ja e otålig så detta skulle ja nog inte klara om ja inte är förbannad då skulle det funka :lol:

4. Sådana man medvetet sårat.
ja skulle nog inte klarat det kan slänga ut mig saker omedvetet och medvetet tyvärr....

5. Brott, lögnaktighet, skvaller.
hmm brott ja tonåren hmmm :ponder2: men skvallarar gör ja dock inte mkt pratar sanningar och tar reda på saker själv lyssnar inte mkt...

6. Avundsjuka, girighet och svartsjuka.
skulle dött väldigt snabbt :shrug:

7. Hatets hav
Hatar inte lätt men har en del ja hatar så kan gå illa

8. Tråkigheternas och likgiltighetens rum
hmm skulle nog klara mig bra, rätt bra på att sysselsätta mig, skulle nog satt mig och dagdrömt :giggle:

9. Kroppslig styrka och uthållighet
stor chans att klara mig är rätt stark och uttålig..

10. De man omedvetet sårat.
ooohh suuuk hmm skulle nog inte klara mig så lång tyvärr....

_________________
// Maddis

Kärlek är grunden för allt....
__________________________
http://chosenangels.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16 april 2006, 15:43 
Shamas like
Shamas like
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 december 2005, 14:13
Inlägg: 6717
Ort: Nybble
:shock: hemsk ja känner mig :( :ponder2:

_________________
// Maddis

Kärlek är grunden för allt....
__________________________
http://chosenangels.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: haha!!
InläggPostat: 23 april 2006, 15:03 
Utvald
Utvald
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 april 2006, 22:36
Inlägg: 554
Ort: Retwijk (rättvik)
Man skulle ha varit me i boken som en silin (kommer inte ihåg vad dom heter men tror att dom heter så) från Häxmästaren, Dom kan ju flyga.
och den skulle ha haft spräng medel med sig :P

_________________
förlåt att ja inte vart inne på länge :*) har haft fullt upp me läxor å msn.. :*)

varför ska tiden gå så fort? det är onödigt!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 27 april 2006, 17:36 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 23 januari 2006, 20:24
Inlägg: 1126
Ort: Zürich
1. Fåfänga och högmod.
Skulle nog inte ha klarat det här. Har blivit ganska fårfäng.

2. Andlig motståndskraft.
Jag vet inte men jag skulle nog kunna klara det här

3. Klokhet och snarrådighet.
Skulle kanske kunna tänka i teorin hur jag ska göra men blir rädd och för ivrig


4. Sådana man medvetet sårat.
Jag kan vara ganske elak ibland

5. Brott, lögnaktighet, skvaller.
Jag skvallrar ganska mycket och ljuger ibland men jag håller mig på rätt sida av lagen (utom att jag plankar på tåget ibland och cyklade utan cykelhjälm innan jag var femton)


6. Avundsjuka, girighet och svartsjuka.

Är ganska avundsjuk och girig efter vissa saker


7. Hatets hav
oj, det finns ganska många jag har "hatat" men vet inte om det har varit ogillande eller äkta hat

8. Tråkigheternas och likgiltighetens rum
...


9. Kroppslig styrka och uthållighet
Är ganska uthållig och stark men skulle jag klara det här?

10. De man omedvetet sårat.
Hade jag aldrig klarat.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 27 april 2006, 18:18 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2006, 21:42
Inlägg: 5229
Ort: Mount Marilyn
Hehe, det här blir pinsamt..


1. Fåfänga och högmod.
Inte en chans i världen. Inte på någon punkt. Jag är speciellt ytterst fåfäng. Lite för satanistisk för att kunna undgå.. varför är det så fel att vilja vara vacker, god damn it..

2. Andlig motståndskraft.
Har nästan ingen karaktär jag hade nog åkt dit ganska fort om jag lockades med något jag verkligen vill ha.. fast å andra sidan vet man ju att det är falskt.. och att man dör om man åker dit.. hade nog klarat mig ändå, för jag är inte dum..

3. Klokhet och snarrådighet.
.. Eftersom jag är dum hade det nog kört sig. Eller, hade man orkat sitta där och glo hade man nog klarat sig. Men jag hade inte orkat för.. tråkigt.

4. Sådana man medvetet sårat.
Jag är nog ganska snäll innerst inne och sårar aldrig medvetet. Kan dock på efterhand förstå att det kanske inte var så smart att göra eller säga på det och det sättet men.. ibland är jag nog ltie för ärlig också. Hade nog kört sig.

5. Brott, lögnaktighet, skvaller.
Är tack och lov ganska laglydig. Förutom att jag nog "provsmakar" lösgodiset i affären lite mer än nödvändigt.. suger på att ljuga, men har nog itne kunnat låta bli ibland. Skvaller känns onödigt, jag gillar att ta tag i det själv. Snackar dock väldigt mycket skit, och det är väll samma sak.. menar dock inget illa med det, brukar mest skämta..

6. Avundsjuka, girighet och svartsjuka.
Innan jag fyllde typ 17 var jag aldrig avundsjuk. Sen kom jag på att mitt liv är piss och började avsky folk för allt de har och som jag vill ha. Jag är en dålig människa. Har dock alltid fått kämpa för allt jag velat ha, och då är det surt att se på folk som glider genom livet på räkmackor..

7. Hatets hav
Jag hatar egentligen inte. Det är ett väldigt starkt ord och jag väljer att tro det bästa om folk. Men tror jag varit ganska körd här ändå. Om någon gjort mig illa i flera år skall den fan inte komma undan omtyckt...

8. Tråkigheternas och likgiltighetens rum
Tror de flesta som känner mig tycker att jag är rätt så kul, men ofta är jag väldigt tråkig. Tycker om att stänga in mig på rummet och se sur ut, i veckor gärna om ingen hindrar mig! Men är ganska underhållande -med- folk och är verkligen itne likgiltig.

9. Kroppslig styrka och uthållighet
Kanske inte så jättestark, men lite uthållig och över medel är jag nog ändå.. en liten chans att klara mig. Hade nog tyvärr slagit följe med Shama när jag mött honom. Han hade gillat mig hårt, det vet jag! :lol:

10. De man omedvetet sårat.
För många för att räkna på två händer och två fötter men... jag har ganska lite samvete när det gäller sådant. Tyvärr...


Jag hade varit ganska körd.. kan bero på att mina egna värderingar skiljer sig en hel del ifrån vad dessa går efter.. :roll:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 27 april 2006, 18:47 
Utvald
Utvald
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 april 2006, 03:30
Inlägg: 577
Ort: Dalarna
1. Fåfänga och högmod.
Det kanske jag hade klarat.. är ganska fåfäng..

2. Andlig motståndskraft.
Det hade jag klarat.. tror jag

3. Klokhet och snarrådighet.
Jag bli väldigt utråkad snabbt.. så det vet jag faktiskt inte om jag hade klarat ..

4. Sådana man medvetet sårat.
Jag vet inte om jag sårat någon medvetet... inte vad jag kan komma ihåg iaf..

5. Brott, lögnaktighet, skvaller.
Jag har inte gjort så mkt brott tror jag, men därimot har jag ljugit ganska mkt.. , och skvallrar gör jag! så då skulle jag vara DÖD

]6. Avundsjuka, girighet och svartsjuka.
Jag brukar inte vara så svartsjuk och avensjuk.. det kan vell vara nån gång när någon har mikt pangar och jag också skulle vilja ha det..

7. Hatets hav
Jag har hatat vissa personer som gjort mej arg lr ledsen.. annars brukar jag tro det bästa om folk.. men jag nog inte tagit mig igenom.

8. Tråkigheternas och likgiltighetens rum
jag kanske skulle klara det.. jag skulle vell kunna hitta på något tror jag.. är ganska påhittig av mig så ..kanske

9. Kroppslig styrka och uthållighet
hehe.. här skulle jag DÖTT direkt.. jag är så klen i rygg och arm musklerna, man jag har ganska bra utållighet

10. De man omedvetet sårat.
Det vet jag inte heller om jag har sårat.. gud vad jobbigt att se alla man omedvetet sårat.. jag skulle inte klara av det...

Man jag skulle nog DÖ.. :shrug:

_________________
'Älskar, älskar inte Hur kan en blomma veta?'


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1 maj 2006, 13:13 
Trollkunnig
Trollkunnig
Användarvisningsbild

Blev medlem: 28 april 2006, 20:53
Inlägg: 251
Ort: Järpen
Grottorna:

1. Fåfänga och högmod.
Gå på en tunn spindelväv.
Stendöd. Visserligen tar spegeln bara några minuter, men det är spegeln som räknas.


2. Andlig motståndskraft.
Lockar med sådant man längtar efter.
Ujj vad död jag är

3. Klokhet och snarrådighet.
Stenar som rullar runt som man ska parera innan man krossas.
50/50 skulle jag säga.

4. Sådana man medvetet sårat.
En bro som blir stundtals smal och där man möter dem man sårat som försöker hindra en från att ta sig framåt.
jag skulle möta en människa där, och jag är för stark för honom så här klarar jag mig galant (men det spelar ingen roll för jag är redan död i rum 1)

5. Brott, lögnaktighet, skvaller.
Gå på benflisor.
DÖD!!!!! brottslighet och lögnaktighet i ungdomens glada dagar. men skvaller skulle jag klara.

6. Avundsjuka, girighet och svartsjuka.
Skogen som försöker hugga ihjäl en och fånga en.
Här klarar jag mig bra.

7. Hatets hav
Man möter dem man hatat och avskytt och de försöker dra ner en.
Klarar mig nog med en marginal på 70%. Slåss med Britney Spears och Carola hade varit roligt.

8. Tråkigheternas och likgiltighetens rum
Väggar som krymper rummet till minimalt.
Skulle nog stappla ut halvt medvetslös.

9. Kroppslig styrka och uthållighet
En stor grotta där man ska undkomma Shama som ser i mörkret.
Ser till att gardera mig med bricanyl innan jag kliver in i detta rummet. så jag kommer att klara mig hyffsat.


10. De man omedvetet sårat.

Tror detta ska gå bra. skulle ha ett brustet hjärta, men jag skulle klara det rummet.

_________________
Det är inte farten som dödar! det är smällen!
It's not the fart that kills! It's the smell!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1 maj 2006, 15:40 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 april 2006, 23:30
Inlägg: 28
Ort: Göteborg
1. Fåfänga och högmod.
Jag skulle nog inte klara mig så bra som jag ville. Har visserligen inga problem att gå ner till affären och handla utan smink, men tycker om att "pyssla om" migsjälv.. hålla händer, fötter och naglar snygga. Är noggran med hyn och mitt hår..
Så jag hade säkert brakat igenom!

2. Andlig motståndskraft.
Här tror jag faktiskt att jag hade kunnat stå emot. Antar att jag är lite av en självplågare.. ;)

3. Klokhet och snarrådighet.
Jag är inte världsberömd för mitt tålamod direkt, så det hade nog blivit mitt fall.

4. Sådana man medvetet sårat.
Jag hade inte mött speciellt många på den bron.

5. Brott, lögnaktighet, skvaller.
Brott och lögner håller jag mig långt bort ifrån!
Tycker det finns 2 sorters skvaller.. osant/elakt svaller och sant/snällt skvaller. Jag brukar hålla mig till det sistnämnda och betacka mig för att andra försöker tota i mig elakt skvaller.
Att berätta något roligt som hänt någon, sanningsenligt och kanske spåna i vad detta kan leda till tycker jag är helt ok. :)
(Men det hade väl säkert skurit upp mina fötter iaf.. :roll: )

6. Avundsjuka, girighet och svartsjuka.
Lost case! :oops: Avund och svartsjuka finns och har alltid funnits i mig. Girigheten har jag dock lämnat långt bakom mig.

7. Hatets hav
Hade sjunkit som en sten! Jag har inte hatat många, men de jag hatat har jag hatat i ordets renaste bemärkelse..

8. Tråkigheternas och likgiltighetens rum
Hade legat illa till även här.. Är nog för empatisk och lättpåverkad för den stämningen..

9. Kroppslig styrka och uthållighet
Envisare än synden är jag.. så han hade fått en tuff match! :twisted:

10. De man omedvetet sårat.
Jag hade definitivt klandrat migsjälv! (se svar 8.)

_________________
~Ars Amandi Altus - Konsten att Älska Högre ~


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 augusti 2006, 19:53 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 30 juni 2006, 01:14
Inlägg: 1037
Ort: Mariefred
Grottorna:
1. Fåfänga och högmod.

Okej, ja, jag är väldigt fåfäng även om jag försöher att låta bli. Jag var VÄLDIGT full av högmod när jag var liten och ibland kan jag komma på mig själv med det fortfarande. Stendöd.


2. Andlig motståndskraft.
Det beror väll på vad som bjuds ;)

3. Klokhet och snarrådighet.
Nja, jag har inget tålamod så jag skulle kasta mig in i det och försöka lösa det därifrån.Stendöd.

4. Sådana man medvetet sårat.
He, jag är ibland riktigt elak och har vart ännu elakare. Stendöd.

5. Brott, lögnaktighet, skvaller.
Ja, ni som har läst mina barndomsberrättelser förstår. Stendöd pga lögner.



6. Avundsjuka, girighet och svartsjuka.
Skogen som försöker hugga ihjäl en och fånga en.

Hehe, än en gång faller jag på min barndom speciellt, girighet, plus att jag är allt för missnöjd med hur jag ser ut för att klara av avundsjuka. Stendöd.

7. Hatets hav
Man möter dem man hatat och avskytt och de försöker dra ner en.

Jag har nog hatat en del och avskytt ja. Stendöd.

8. Tråkigheternas och likgiltighetens rum
Väggar som krymper rummet till minimalt.

Jag kan vara alltför likgiltig när jag är på dåligt humör men inte så tråkig. Stendöd.

9. Kroppslig styrka och uthållighet
En stor grotta där man ska undkomma Shama som ser i mörkret.

Jag har bra kondition och uthållighet så det skulle jag nog klara.


10. De man omedvetet sårat.
Jag skulle inte klandra mig själv alls tror jag..

Hehe.. Jag skulle dö i minst 7 grottor.. Tur för isfolket kan man väll säga :giggle: Jag är en alltför dålig person... :shock: :lol:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 53 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012