Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 07:48

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 991 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 februari 2006, 23:00 
Trollkunnig
Trollkunnig
Användarvisningsbild

Blev medlem: 22 februari 2006, 00:35
Inlägg: 292
Ort: karlstad
Marco skrev:
Får du surfa från butiken? Soft!!!

Jag vill säga att Ulvar är den finaste, underbaraste och mest finkänsliga bror man kan ha - han är en gullgosse

Får och får....=)

Bara det inte stör mitt arbete så är det ingen fara.får ju kolla Tv och måste även kolla film ibland :D
I´m a very hardworking woman... :lol:

_________________
Jag gör det sen.....


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 mars 2006, 13:34 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 5 mars 2006, 13:20
Inlägg: 11
Jag är på bok nr. 37, Stad i skräck. Rickard letar efter den smittade Agnes. Den är ganska bra, lite seg tycker jag faktiskt.. :wink:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 mars 2006, 13:46 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3099
Den aller siste jeg leste var bok 47 fordi jeg ville finne ut litt om den var så dårlig som jeg huska, noe den var.)

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 mars 2006, 22:39 
Trollkunnig
Trollkunnig
Användarvisningsbild

Blev medlem: 22 februari 2006, 00:35
Inlägg: 292
Ort: karlstad
Nu har böckerna som jag beställde,äntligen kommit!
Så nu har jag börjat på nr 31,Färjkarlen. :D

_________________
Jag gör det sen.....


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 mars 2006, 11:18 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11297
Ort: Svarta Salarna
Sunniva skrev:
Jag är på bok nr. 37, Stad i skräck. Rickard letar efter den smittade Agnes. Den är ganska bra, lite seg tycker jag faktiskt.. :wink:


Ja, verkligen inte någon av mina favoriter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 mars 2006, 11:35 
Grundare
Grundare

Blev medlem: 4 september 2005, 18:25
Inlägg: 4535
Jag har för mig att jag tyckte ganska bra om Stad i skräck, men jag är ju en deckarperson också som gillar det sökandet och omringandet. Får väl se vad jag tycker nu när jag kommer till den boken efter många om och men...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 mars 2006, 13:28 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11297
Ort: Svarta Salarna
Ja, det ska bli spännande att se dina och Heikes reflektioner över den när det blir dags


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 mars 2006, 15:28 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 6 mars 2006, 13:32
Inlägg: 3
Ort: Uppsala
jag läste precis klart...hrm..Människadjuret.
Som alla andra isfolketböcker är den bra. Svartänglar<3

_________________
När Brustna Hjärtan Blöder.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: 33
InläggPostat: 6 mars 2006, 19:18 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 6 mars 2006, 12:40
Inlägg: 11
Ort: umeå
Jag har läst alla men håller nu på för 8 gången på att läsa nr 33 Nattens demon, den totalt underbaraste boken av alla. :D Ingen av böckerna kan slå denna bok


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6 mars 2006, 19:27 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12585
Den är favorit hos många :D

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7 mars 2006, 10:25 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11297
Ort: Svarta Salarna
Ja, Nattens Demon är nog en kandidat till top tre! Om man tittar på röstningen i alla fall


Senast redigerad av Dan 7 mars 2006, 23:36, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7 mars 2006, 23:26 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 23 januari 2006, 20:24
Inlägg: 1126
Ort: Zürich
Ja tyckte att nattens demon var sådär... Nu är jag nästan klar med Kvinnan på stranden, jätte spännande speciellt när man inte visste någonting om Christers barn och barnbarn o.s.v.

En sak som jag tycker är konstig är att i Vargtimmen (tror jag) står det att de aldrig fick upp spåret efter Christer men det stämmer ju inte :P

Något som tyvärr gjorde att boken blev mindre spännande är att i släktträdet i kvinnan på standen står det: Christer Grip (Havgrim) så man visste ju från början att Havgrim var Christer...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8 mars 2006, 00:39 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12585
Ja, det där med släktträdet är en stor miss som förstör hela spänningen.

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8 mars 2006, 01:38 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 8 mars 2006, 01:29
Inlägg: 199
Jag läste precis klart Demonernas fjäll, bok 41 Älskar den här boken.. men tycker särskilt bra om avslöjandet om Dida etc.... har sumpat bok 42 så jag gick och beställde den på bokhandeln iförrgår... och vill inte hoppa över den trots att jag läst den förut.. händer ju så mycket på slutet.

Men jag har läst hela serien minst 8 gånger.. :lol: snabbläser denna gång för att kunna läsa Häxmästaren och Ljusets rike igen med färskt minne..


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8 mars 2006, 12:43 
Nattlig mara
Nattlig mara
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 oktober 2005, 09:02
Inlägg: 5595
Ort: Sunnanäng
:shock: 8 gånger...

WoW! :worship2:


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 991 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012