Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 08:11

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 januari 2006, 15:18 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 6 september 2005, 09:54
Inlägg: 1644
Ja, Sölves mamma verkar ju vinna den här tävlingen helt klart. Vad står det om henne i böckerna? ingenting?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17 februari 2006, 01:22 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12585
Det står att det var ett uppgjort äktenskap och att hon är trevlig men det finns ingen passion. Tror att det står att hon är som en möbel, typ :)

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17 februari 2006, 01:23 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12585
Skrev jag inte om det här i en annan tråd? *förvirrad*

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 september 2006, 20:32 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 7 juli 2006, 23:02
Inlägg: 720
Va heter han Örjan, Shiras bror, han är anonym. Jag tror han är Arvs pappa


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 september 2006, 20:43 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 9 september 2006, 20:24
Inlägg: 13
Ort: Göteborg
när vi pratar om fruar och sådär så kan man undra varför inte alla fruar och män står med det är för att dom är med så lite elller?
men jag undrar varför inte Ingrids man är med men Dans fru är det dom levde väll lika långa och lyckliga äktenskap båda två.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 september 2006, 21:35 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 3 september 2006, 15:30
Inlägg: 1563
Ort: Ulricehamn
JagärsomSol skrev:
Va heter han Örjan, Shiras bror, han är anonym. Jag tror han är Arvs pappa


Ja, han nämns inte mycket. :tkiss:

_________________
'Ye are Blood of my Blood, and Bone of my Bone.
I give ye my Body, that we Two might be One.
I give ye my Spirit, 'til our Life shall be Done.'

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 september 2006, 21:38 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7524
Ort: Delsbo
Dorothea Havgrimsdatter och Gerd Svensdatter är ju typ bara namn för mig

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mest anonym?
InläggPostat: 14 mars 2012, 09:34 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 8 augusti 2011, 20:53
Inlägg: 54
Låg igår och kunde inte sova och kom att fundera på vem Sölves och Ingelas mamma egentligen var. Lyckades inte hitta ett skit. Sökte upp denna tråden och insåg att hon ju egentligen inte "finns". Väldigt mysko att hon inte ens finns med i stamträdet. Definitivt mest anonym.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mest anonym?
InläggPostat: 15 mars 2012, 16:47 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 13 februari 2012, 21:46
Inlägg: 173
Ort: Isfolkets dal
Tycker att Ulf (Jons son) också känns rätt så anonym.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mest anonym?
InläggPostat: 2 maj 2012, 14:28 
Isfolketpoddare
Isfolketpoddare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2007, 17:37
Inlägg: 2376
Ort: Göteborg
Lene Paladin upplever jag som väldigt anonym med

_________________
"You´re fivehundred years old and you cant use the phone?What are you, an immortal idiot??"

http://setsunaceras.blogspot.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mest anonym?
InläggPostat: 19 juli 2012, 12:15 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 januari 2006, 03:58
Inlägg: 135
Ort: Gotland
Lene, definitivt.

Jag kände att Ulf fick lite kött på benen i Bakom Fasaden. (Lugn, trygg men med en aning besk humor kanske.)

Jag har fortfarande tänkt skriva en Tengel III/Alv fanfic. Någon gång. =x

Det man vet om Tengel III är att han måste vara en rasande duktig bonde i alla fall.

Sen finns det ju Petras lillebror som gick och dog, men ändå dök upp i Demonernas Fjäll. Kommer inte ihåg hans namn. Peter? Kanske?

_________________
____________________________

http://gottis-chan.livejournal.com


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mest anonym?
InläggPostat: 2 december 2012, 11:57 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 13 februari 2012, 21:46
Inlägg: 173
Ort: Isfolkets dal
Setsuna skrev:
Lene Paladin upplever jag som väldigt anonym med

Lene var den första som kändes väldigt anonym, innan hade ju böckerna handlat mer om alla :O


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mest anonym?
InläggPostat: 2 december 2012, 12:04 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 januari 2006, 03:58
Inlägg: 135
Ort: Gotland
Tarald kan jag känna också hamnar i skuggan av ungefär allt och alla. Jag menar, det mesta man vet om honom är att han ser bra ut och resten målas i ett negativt ljus. (Så pass att man undrar vad sjutton Yrja och Sunniva såg i honom.)

_________________
____________________________

http://gottis-chan.livejournal.com


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mest anonym?
InläggPostat: 6 juni 2013, 16:43 
Drabbad
Drabbad
Användarvisningsbild

Blev medlem: 9 maj 2013, 15:01
Inlägg: 444
Ort: Vislanda, Småland
Det där med att Christer "Havgrim" och Kajsa från Vargaby hade en son som dom fick på äldre dagar, han var väldigt anonym :ponder2:
Det enda som har stått om han i böckerna är den infon man fick av Kajsas kompis Brittas gamla barnbarn :P
Och den infon säger inte så himla mycket direkt...
Mer än att han var drabbad och dödade Kajsa i barnasängen, samt att han blev dödad själv. :cry:

_________________
~Memento te mortalem esse


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mest anonym?
InläggPostat: 15 juni 2013, 22:52 
Isfolketpoddare
Isfolketpoddare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2007, 17:37
Inlägg: 2376
Ort: Göteborg
Hade inte kvinnan på stranden, Petra dy, en bror vid namn Peter. Han är så anonym att ingen vet om honom!

_________________
"You´re fivehundred years old and you cant use the phone?What are you, an immortal idiot??"

http://setsunaceras.blogspot.se/


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012