Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 08:15

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 3 december 2025, 09:24 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 9 oktober 2024, 14:57
Inlägg: 136
Ort: stockholm
Är mitt i en omläsning av Isfolket och kände bara att jag behövde skriva av mig angående den svenska grenen som gör mig galen. Kan för mitt liv inte förstå hur dem resonerar. hade velat alla deras argument för varför de bara ska sitta kvar i Sverige och oroa sig men inte gör något åt det. kan verkligen inte förstå varför Ingela in te bryr sig om att Gråstensholm går förlorat. och på tal om det varför bryr sig ingen i Sverige om stackars Vinga. vad tror dem, att Vinga ska kunna ta hand om sig själv och gården. fullständigt orimligt. uh, blir så arg på den svenska grenen alltså :argh:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 26 december 2025, 08:52 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 28 december 2020, 09:16
Inlägg: 22
Haha ja vad håller de på med??


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 februari 2026, 20:36 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 20 juni 2025, 13:42
Inlägg: 55
Ja jag blir tokig på Arv och Ingela. Dom typ "A det var tre år sen vi hörde något senast, så man är ju lite orolig för flickan men vi har så mycket att göra... Vi kommer inte ifrån..." Vad är det för bullshit?! Inte det minsta Isfolkigt! Men sen när Heike och Vinga har ordnat upp allt, DÅ kommer dom gärna och firar! Så jäkla lågt! :swear: :bash:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 2 februari 2026, 09:12 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 mars 2023, 06:06
Inlägg: 51
Den svenska grenen vill ju inte ens heta "av Isfolket" så vad förväntar ni er :lol:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 2 februari 2026, 23:04 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3099
Syntium skrev:
Den svenska grenen vill ju inte ens heta "av Isfolket" så vad förväntar ni er :lol:


Det var fordi de hadde problemer med adelen mener jeg å huske. :) I Norge hadde de ikke samme problem og kunne kalle seg av Isfolket.

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 3 februari 2026, 22:48 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 20 juni 2025, 13:42
Inlägg: 55
Villemo Kalebsdotter skrev:
Syntium skrev:
Den svenska grenen vill ju inte ens heta "av Isfolket" så vad förväntar ni er :lol:


Det var fordi de hadde problemer med adelen mener jeg å huske. :) I Norge hadde de ikke samme problem og kunne kalle seg av Isfolket.


Just det!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 12 februari 2026, 06:56 
Gråfolk
Gråfolk
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 mars 2023, 06:06
Inlägg: 51
Villemo Kalebsdotter skrev:
Syntium skrev:
Den svenska grenen vill ju inte ens heta "av Isfolket" så vad förväntar ni er :lol:


Det var fordi de hadde problemer med adelen mener jeg å huske. :) I Norge hadde de ikke samme problem og kunne kalle seg av Isfolket.


Så var det ju förstås. Men minns att jag tyckte de verkade rycka på axlarna åt det lite och inte kämpade för det. Fast jag vet inte vad för problem det kunde leda till om de hade fortsatt kalla sig av Isfolket.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012