Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 05:30

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 53 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
InläggPostat: 27 oktober 2008, 12:35 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Grottorna:
1. Fåfänga och högmod. - gå på en tunn spindelväv
Högmod tror jag att jag skulle ha klarat av, men fåfänga är en annan sak :oops:

2. Andlig motståndskraft- lockar med sådant man längtar efter
Där tror jag att jag skulle ha klarat mig, men är inte riktigt säker. Något som jag verkligen längtar efter är att min pappa skulle vara i livet så skulle nog falla ordenligt.

3. Klokhet och snarrådighet.- Stenar som rullar runt som man ska parera innan man krossas.
Den här grottan hade jag nog klarat med min klokhet, jag skulle nog lista ut hur jag skulle kunna ta mig igenom. Men skulle dock åka fast på att jag inte är så smidig...

4. Sådana man medvetet sårat. -En bro som blir stundtals smal och där man möter dem man sårat som försöker hindra en från att ta sig framåt.
Den här skulle jag nog klarat bäst, tror inte att jag någonsin har sårat någon medvetet.

5. Brott, lögnaktighet, skvaller. - Gå på benflisor.
Den här är en av de grottor jag skulle klara någorlunda bra.

6. Avundsjuka, girighet och svartsjuka. Skogen som försöker hugga ihjäl en och fånga en.
Tyvär är jag ganska svartsjuk och avundsjuk så där hade nog min resa tagit slut.

7. Hatets hav - Man möter dem man hatat och avskytt och de försöker dra ner en.
Det är inte många jag hatat, men de jag har hatat skulle jag nog förmodligen komma undan. Simmar mycket bättre än dem :lol:

8. Tråkigheternas och likgiltighetens - rum Väggar som krymper rummet till minimalt.
Jag tror inte jag är varken tråkig eller likgiltig så denna skulle jag nog klara bra.

9. Kroppslig styrka och uthållighet -En stor grotta där man ska undkomma Shama som ser i mörkret.
Jag har ganska bra uthållighet och kroppslig styrka så det är nog kanske min gren.

10. De man omedvetet sårat.
Jag vet inte om jag skulle klarat det. blir så ledsen när jag har sårat någon och inte menat det.

Med andra ord, Cec och solis - jag blir en blomma i shamans trädgård :giggle: :tkiss:

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/

InläggPostat: 28 oktober 2008, 21:32 
Nummerkampens mästare
Nummerkampens mästare
Användarvisningsbild

Grottorna:

Jaha... jag skulle dö i första grottan... förr tog jag inte näsan utanför dörren utan att sminka mig... numer är jag glad om jag ens hinner göra mig i ordning någongång... Nyaste klädesplagget jag äger... hmm är nog en sommar klänning jag hittade på rean för mer än ett år sedan...
Vet inte riktigt... klurigt... vet inte vad jag verkligen längtar efter...men jag är väldigt disiplinerad så nja... kanske

3. Klokhet och snarrådighet.- Stenar som rullar runt som man ska parera innan man krossas.
Är väl inte speciellt smidig.... men har ett enormt tålamod och skulle nog klara av att sitta tills jag fann ett mönster (om det nu verkligen gällde livet...) dock gillar jag inte små trånga utrymmen så risken finns att jag snabbt skulle få panik å mosas *SPLÄTT*

4. Sådana man medvetet sårat. -En bro som blir stundtals smal och där man möter dem man sårat som försöker hindra en från att ta sig framåt.
Helt ärligt... jag tror inte jag har medvetet sårat någon... tror jag skulle klara mig rätt ok ivarjefall!

Denna grotta skulle nog oxå gå ganska bra då jag oftast konfronterar någon direkt när jag hör skvaller och ser till att jag alltid kan stå för sånt jag själv säger!

6. Avundsjuka, girighet och svartsjuka. Skogen som försöker hugga ihjäl en och fånga en.
Jag är inte girig men dock en del avundsjuk/svartsjuk ibland... :oops:

Oj... jag hatar nog inte så många... (hata är ett starkt ord) Men dom jävlar jag hatar, hatar jag intensivt!!! :twisted:

8. Tråkigheternas och likgiltighetens - rum Väggar som krymper rummet till minimalt.
Jag kan vara lite tråkig ibland... om jag känner mig ointresserad... likgiltlig... ja det är en sorts sköld jag har mot omvärlden när saker blir jobbiga... så här dör jag igen!!!

9. Kroppslig styrka och uthållighet -En stor grotta där man ska undkomma Shama som ser i mörkret.
Jag är starkare än jag vill ge mig cred för... och uthållig som fasen... men med tanke på att jag redan dött några ggr under denna färd är jag nog rätt mör när jag kommer till nionde grottan!

Hmmm efter denna grotta skulle jag ta livet av mig!!! Tänk vad hemskt att möta sånna man omedvetet sårat :shock:

Ja... himla tur att det inte var mig som Isfolkets framtid vilade på :rofl2:

InläggPostat: 31 oktober 2008, 00:41 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Grottorna:
1. Fåfänga och högmod.
Det hade väl inte ens funnits någon tråd. Jag tänker typ...alltid på mitt utseende, dessvärre

2. Andlig motståndskraft.
Svårt att svara på, det kan gå åt bägge hållen hur lätt som helst. Beror helt på sinnesstämning, haha:P

3. Klokhet och snarrådighet.
Kanske, men jag har inget tålamod, så jag hade antagligen kastat mig ut för tidigt och tagit mig vatten över huvet

4. Sådana man medvetet sårat.
Oj så smalt!

5. Brott, lögnaktighet, skvaller.
Lögn och skvaller... fast det försöker jag sluta med nu. Men det hade blitt smalt, det där

6. Avundsjuka, girighet och svartsjuka.
Stendöd!

7. Hatets hav
Stendöd

8. Tråkigheternas och likgiltighetens rum
Halvdöd

9. Kroppslig styrka och uthållighet
Fast vi är inte lika bra polare som han och Shira var...:P

Säkerligen en del, och mitt hjärta hade värkt!

http://lovlilett.blogg.se

InläggPostat: 1 november 2008, 18:50 
Isfolketguru
Isfolketguru

1. Fåfänga och högmod.

- Omg, skulle vara död direkt.

- Skulle kunna gå.

- Skulle nog klara den.

- Antagligen skulle jag klara den, brukar inte såra folk medvetet.

- Oj skulle nog falla på skvaller och lögner (vita lögner haha)

- Skulle inte klara denna, skulle nog falla på alla tre xD

7. Hatets hav

- Tveksamt... Brukar inte hata folk men det har väl hänt nån gång.

- Likgiltighet skulle jag kunna falla på faktiskt, blir ganska lätt uttråkad också.

- Skulle nog gå

- Jag skulle må dåligt, men inte klandra mig själv tror jag utan mer tycka synd om dem.

Skulle knappast klara den lika bra som Shira ;)

InläggPostat: 1 augusti 2013, 19:13 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Hittade en spännande gammal tråd som jag dammar av och undersöker!

Grottorna:
Och redan här tog min resa slut, jag är både fåfäng och ibland högmodig. Motsatta källan "ödmjukhet" skulle gått lättare. :whistle:

Jag skulle klara provet- eventuellt.

nej, jag skulle ej ha tålamod att upptäcka det rätta mönstret

Här har jag en stor chans att falla, men det finns en möjlighet att överleva.

Skvallret fäller mig, annars borde jag klara mig relativt bra.

Och där dog jag igen.

Och här gör jag nog en deal med Shama, om jag ej gjort det tidigare.

Det går bra

Nej, tror jag ej jag skulle klara.

Möjligt, men eftersom jag redan skulle varit död vid det här laget- svårt att säga.

Får jag testa den andra källan istället? Nej det är nog ingen bra ide...Vill ju inte se ut som Tengel. Tur att jag ej är Shira, eller den som ska gå genom grottorna.

:oops:

InläggPostat: 7 augusti 2013, 08:40 
Trollkunnig
Trollkunnig

1. Fåfänga och högmod.
Hela nätet hade krasat ihop om jag bara tittat på det. Är ytterst medveten om mitt utseende och högmodet ska vi inte ens prata om.

Jag hade nog klarat mig hyfsat här tror jag. Hoppas jag. Kanske inte ändå. Faller ganska lätt för starka frestelser.

Jag tror nog att jag hade kunnat fixa detta. Är ganska bra på att klura ut lösningar på problem.

Hade nog inte gått. Nu för tiden är jag nog ganska snäll *host*, men när jag var yngre var jag en äkta bitch. Fast eftersom jag har kroniskt dåligt samvete hade jag nog ändå klarat mig ur den här med nöd och näppe.

Något direkt brottsligt har jag väl inte gjort. Ljuger gör man ju lite då och då när man vill krydda tillvaron lite ;). Skvallrat har jag gjort i hela mitt liv och det lär jag fortsätta med. Alltså bye bye Marion även här!

Avundsjukan klarar jag mig nog från. Det som blir mitt fall här är helt klart svartsjukan. Den är som en frätande svulst som jag aldrig verkar komma ifrån helt. Alltså död som en gråsten. Här också.

7. Hatets hav
Hat. Hm, jag vet inte om jag verkligen hatat någon på riktigt. Tycker illa om folk gör jag men hatar? Hm, denna hade jag nog klarat mig från trots vissa kallsupar.

Hm, hade nog klarat mig rätt så bra. Hade nog blivit lite ont om luft till slut då jag i vissa fall i mina yngre år kunde uppfattas som likgiltig. Dessutom var jag fruktansvärt blyg när jag var liten och blyga människor kan ibland framstå som tråkiga.

Här hade jag nog klarat mig ganska bra. Jag vill nog säga att jag har ganska stark och uthållig.

Det är ett flertal. Då jag lider av ständigt dåligt samvete hade jag nog brutit ihop totalt efter detta rum.

Alltså hade det inte gått så värst lysande för mig med tanke på att jag inte ens hade klarat första rummet ;).

Smile a rented smile, fill someone's glass
Kiss someone's wife, kiss someone's ass
We do whatever pays the wages

InläggPostat: 10 mars 2014, 10:49 
Isfolketpoddare
Isfolketpoddare
Användarvisningsbild

Jag vill också!! (kopierar från Dan ;)

1. Fåfänga och högmod.
Ouch, den där spindelväven skulle brista vid första steget. Jag går utmed attityden att jag är kickass på allt :whistle:
Resultat: DÖD

Lockar med det jag mest av allt vill ha alltså... Hmm, jo jag hade klarat mig här faktiskt!
Resultat: Levande!

Så grottekvarn alltså.. Jag är inte den mest logiska kniven i lådan men skulle väl gissa att jag har en 60% chans att klara mig.
Resultat: Nätt och jämt vid liv eller platt som en pannkaka.

Ouch, jag är helt körd. Jag har en tendens att säga när folk beter sig som rövhattar och det straffar sig definitivt här..

Hmm, det skulle nog gå men jag skulle ha jävligt ont efteråt.
Resultat: Levande med söndriga fotsulor

Läskigaste skogen med tentakler(varför måste det alltid vara tentakler för?) Jag hade nog klarat mig hä... Nej jädrar jag var assvartsjuk när jag var yngre och i relationer. Jag är körd.

7. Hatets hav
Ha ha ha, jag hade sjunkit som en sten!

Jag är allt annat än tråkig och likgiltlig för saker. Ingen kvävningsdöd här inte!
Resultat: Levande med glans!

Aj då.. Jag har ju kondition som en döende grävling. Detta kan bli svårt men jag vinner kanske på envishet. Eller vad fasen , jag är ju inte tränad alls. Han får fatt i mig.

Ojsan, de är nog en del. Jag hade nog hållit ut men det hade varit svårt.
Resultat: Levande men typ nada vett kvar. :crazy:

Så summan av allt. Jag hade failat stenhårt!

http://setsunaceras.blogspot.se/

InläggPostat: 7 november 2024, 08:43 
Isfolketguru
Isfolketguru

Grottorna:
1. Fåfänga och högmod.
Gå på en tunn spindelväv. skulle vara stendöd. jag älskar att sminka mig och att locka, platta och fixa med mitt hår och liknade. gillar kläder och skönhet.

Lockar med sådant man längtar efter. det tror jag att jag hade klarat har rätt stark motståndskraft. men det beror på vad de skulle lock mig med såklart. hade de lockat med Taylor Swift biljetter eller en resa till Island. hade jag haft svårt att stå emot.

Stenar som rullar runt som man ska parera innan man krossas. jag hsde nog klarat den här om jag inte stressade igenom den. vilket är lättare sagt en gjort.

En bro som blir stundtals smal och där man möter dem man sårat som försöker hindra en från att ta sig framåt. häfr hade jag klarat mig. är en empatisk och snäll människa.

Gå på benflisor. hade klarat mig okej tror jag

Skogen som försöker hugga ihjäl en och fånga en. Stendöd. alla har väl varit avundsjuka någon gång.

7. Hatets hav
Man möter dem man hatat och avskytt och de försöker dra ner en. stendöd. Jag har hatat ofta och lätt men bara i mitt huvud. dock hjälper inte det mycket här.

Väggar som krymper rummet till minimalt. hade klarat mig är extremt bra på att ha roligt. i mitt tycke.

En stor grotta där man ska undkomma Shama som ser i mörkret. tror jag klarat mig.

hemskt att möta dem hade brutit ihop och garanterat dött

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 53 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme