Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 14:58

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 november 2005, 01:50 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 4 oktober 2005, 13:56
Inlägg: 108
Klart att vi finns kvar när du är redo Tova med eller utan föreningen bakom ryggen så finns ju VI kvar och du ska inte ha nån press på dig att prestera en massa, det är ju liksom det som vi alla vill få bort från Sviff, tror jag.
Föreningen har lidit av ett enormt prestationskrav både bland medlemmar och lite utifrån (tv besök m.m) och det har gjort det svårt att hålla den gamla idén med kamratskap, gemensamt intresse i Isfolket och ha kul tillsammans vid liv, men har vi tur kan vi kanske komma tillbaka till det igen.
Naturligtvis menade jag inte allvar med att sålla bort såna som har familj och barn ville bara ge Marco en spark i arslet (oooppss, Halkatla fy skäms!) :wink: :lol: så han kom på att han själv hör till den kategori han tycker "gjort sitt" (om ni fattar vad jag menar) i Sviff.

Har full förståelse att man inte alltid orkar vara på topp och det är inte heller meningen. Meningen är väl att vi ska kunna vara där för varandra när det blir så att nån inte orkar och därför kanske detta med styrelse möten och annat per internet en gansaka bra lösning, eftersom det kan ge vanliga medlemmar en chans att hoppa in och hjälpa till när styrelsens, eller nån annans ork tryter, för det gör den ibland.

Strunta nu i alla krav och var bara med här på forumet för skojs skull så kan du ta det där med medlemskap i Sviff när och om det blir aktuellt.

*Skickar lite kramar fast vi inte känner varandra, men det spelar ju ingen roll vi är ju släkt liksom :wink: *


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 november 2005, 09:33 
Grundare
Grundare

Blev medlem: 4 september 2005, 18:25
Inlägg: 4535
Det låter bra. :D

*kramar tillbaka*


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 27 december 2005, 13:56 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 6 september 2005, 09:54
Inlägg: 1644
Sorry, Halkatla, såg inte den här posten förrän nu! Så går det med aktiva forum!

Jag ber om ursäkt om jag gjorde dig arg. Kanske tänkte jag alltför fritt - försökte tänka i nya banor - och trampade på ömma tår. Ber om ursäkt för det.


Numera är min bestämda uppfattning att medlemsavgifter tillhör det förra årtiondet och inte längre är nödvändiga, varpå vi slipper mycket av problematiken.

Jag tycker inte att jag har gjort mitt, vill gärna hålla mitt isfolketengagemang på samma nivå som det alltid har varit - d.v.s jag är jättegärna med på saker när jag har tid och åker supergärna iväg på roliga saker. Det här forumet är det första jag har gjort som har varit utöver det förutom att arrangera lajvet på Slangen Seter-resan.

Hmm, nu när jag läser igenom din post blir jag lite orolig. Det är en del försvar i det (och du har rätt i det du skriver för det mesta) och kanske inte så mycket nytänkande? Jag tror vi kan inse att det sätt vi har försökt rädda SVIFF de senaste fem åren inte har fungerat (utan att försöka hitta syndabockar, vilket verkligen inte har varit min åsikt) och hitta nya lösningar

Och ja, jag tror inte basen till en fungerande förening finns i människor som mig och Tova, utan i folk med mindre åtaganden i livet, kanske de 15-25 åringar som startade SVIFF, NMSS och NIFF


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012