Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 10:09

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 26 mars 2006, 15:34 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 11 november 2005, 18:05
Inlägg: 40
Hej och hopp i solsken, tö, snålblåst och ishala vattenpölar (ooooja, jag har sett dem ... de är kluriga och rent ut sagt livsfarliga ifall du inte lyckas balansera på rätt sätt och kan på det mest förutmjukande sett komma dig därifrån med viftande armar och sprattlande ben).

Tänkte skicka ut en allmän inbjudan till alla SvIffare och andra Isfolksintresserade på detta forum.
Har tänkt bjuda till kalas och först ut detta år är en häxfest vecka 15. För den som vill är ni välkomna redan på skärtorsdagen för en traditionell blåkullaritt (nåja, traditionell och traditionell, det var väl kanske att ta i ... vi har väl inte gjort någon än vad jag vet *skratt*).
Övernattning är en möjlighet hela helgen.

Planering så här långt:
Torsdag 13 april Blåkullaritt, dans till fullmåne, te/kaffe och smörgås, pyssel (t.ex. eget hantverkspyssel, påskpyssel, häxpyssel, festpyssel)
Fredag 14 april Isfolkets traditionella Häxfest, utklädd till den häxa/häxmästare du skulle vara om du inte var din persona (själv ska jag vara "Silje den Förskräckte"), filmvisning, resa genom minnenas värld med fotoalbum och sagostunder, traditionell bankettknytis (berätta gärna när du anmäler dig vad för gott just du tänker ta med dig).
Lördag 15 april Årsmöte 2005 (se sep. utskick) och sopplunch, större fest på kvällen a la Årsfest, dräkt, dans, uppträdande (vore kul ifall alla gjorde något (stort som litet) dit, sång, dans, jonglering, teater ... men dimensionsresor undanbedes dock.
Söndag 16 april Uppbrott och hemresa.

Kostnad 200 kronor för hela helgen och det går till frukostar, enklare luncher, samt lördagens bankett. Summan sätts in på Svenska Isfolksföreningens postgirokonto 14 77 02-5, men glöm inte att skriva vart pengarna är ämnade för. Kan ni inte stanna hela helgen så är prislistan tänkt som så här:
Frukost 10 kr
Lunch 35 kr
Bankett 100 kr

Vill ni ha något däremellan är ni välkomna att hyra in er i kylskåp/frys för en enkel summa av en kamratlig kram eller två.

Anmälan: Senast 3 april till: silje.arngrimsdotter@hotmail.com

Adress för festligheterna: Hos mig i Oxelösund (detaljerad vägbeskrivning fås vid anmälan.

Övrigt: Meddela gärna om det är någon mat ni inte äter/tål. Har hund men ska låna bort honom över helgen.

Medtag:
Mat - knytismat till fredagen, tilltugg mellan de stora måltiderna, feastgear (tallrik, bestick, mugg m.m. ifall man vill vara lite mer tidsenlig), egen dricka (vatten, mjölk till te/kaffe, saft finns).
Kläder: Dräkt (häxdräkt till häxfesten och vanlig dräkt till stora festen).
Behöver du låna dräkt så hör gärna av dig till mig.
Glöm inte bra uteskor, det finns en härlig skärgårdsnatur utanför huset att ströva omkring i. Det kan vara lite kyligt inne ibland så varma inneskor/tofflor är att rekommendera.
Möjligheter att basta finns för den som vill.
Pyssel: Ta med vad du önskar ha för händerna (symaskin, bandsåg, lädervertyg m.m. finns att låna för den som önskar).
Övernattning: Sovsäck/lakan/liggunderlag/madrass/resesäng/himmelsäng/vagga/fällar
/sovpåse/sovrulle ...
Det finns att låna: 1 gästsäng, 1 tältsäng, 2 madrasser (liten + stor) liggunderlag/sovrulle, men som alltid ... först till kvarn.
För övrigt finns både många och stora golvytor för medförd och/eller ihoppysslad säng.

Önskar er en glad fortsättning på det nya året 2006.

Många varma kramar
Silje Arngrimsdotter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 mars 2006, 15:45 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 mars 2006, 22:43
Inlägg: 3613
Ort: Midian
Det låter fantastiskt!!! Waow!!! :ljump:

Gah, om man bara hade kunnat... alltså, det kan bli problem att ta sig upp, är det någon som ska dit från Malmö, så kan man kanske samköra på något vis? :ponder:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 mars 2006, 16:48 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 6 september 2005, 09:54
Inlägg: 1644
Fantastiskt roligt!!! Jag hoppas verkligen att alla som kan kommer, så att det börjar bli lite isfolkspartyn igen!

Själv har jag gått och köpt en romantisk weekend åt flickvännen över påsken (enda helgen man kommer ifrån med det jobb som jag har) så jag kan inte komma, men jag hoppas verkligen att alla som kommer får superroligt!

Go SVIFF! Go Isfolk! Go Isfolkspartyn!

Nästa punkt på agendan blir vår forumträff i Maj! Mer detaljer kommer efter onsdag men innan slutet på veckan!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 27 mars 2006, 13:47 
Nattlig mara
Nattlig mara
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 oktober 2005, 09:02
Inlägg: 5595
Ort: Sunnanäng
:( lite för kort om tid för att jag ska ha råd att köpa flygbiljett...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10 april 2006, 22:51 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Hur mycket folk blev det? Det kanske var lite kort varsel, ska vi lägg upp samtliga fester senare i år redan nu så folk har möjlighet att boka in dem?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 april 2006, 01:45 
Shamas like
Shamas like
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 december 2005, 14:13
Inlägg: 6717
Ort: Nybble
Kan inte då

_________________
// Maddis

Kärlek är grunden för allt....
__________________________
http://chosenangels.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 april 2006, 10:09 
Nattlig mara
Nattlig mara
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 oktober 2005, 09:02
Inlägg: 5595
Ort: Sunnanäng
som jag nämt nånstans så kan jag inte pga att jag fick veta försent.. jag behöver mycket tid innar för att fixa med jobbet, resor, föreningsivet och övriga aktiviteter...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 april 2006, 13:41 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Därför tycker jag det är dags att utannonsera de andra festerna i år redan nu! Silje?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 april 2006, 00:05 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 11 november 2005, 18:05
Inlägg: 40
dan skrev:
Silje?


Jag har redan sagt dig att jag kommer med mer information, men som arrangör vill jag gärna göra det i min egen takt. Brukar vilja ha både utskick och närmare kunskaper om lokal, mat, festligheter m.m. någorlunda klart först.
Så fort denna första fest på mycket länge är avklarad och jag vet vart SvIff står som aktiv förening så kommer jag med närmare besked om de andra festerna.

SvIff-are har redan fått både datum och lite lätt information angående de andra festligheterna i år och de kan alla vara lugna, för mer besked kommer i nästa utskick.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 april 2006, 02:25 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Ok på det :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 april 2006, 12:21 
Nattlig mara
Nattlig mara
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 oktober 2005, 09:02
Inlägg: 5595
Ort: Sunnanäng
Silje Arngrimsdotter skrev:
dan skrev:
Silje?
SvIff-are har redan fått både datum och lite lätt information angående de andra festligheterna i år och de kan alla vara lugna, för mer besked kommer i nästa utskick.


Jag är med i SvIff.. har aldrig fått nått utskik.. när får man det?
men jag gick med i Januari i år och kanse inte hunnit komma med i medlemslistan än...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 april 2006, 23:31 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 30 oktober 2005, 01:49
Inlägg: 127
Ort: Gävle
Jodå Sol, du har varit med i medlemslistan sedan 14 januari! Tror inte att det har kommit något utskick...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 april 2006, 13:30 
Nattlig mara
Nattlig mara
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 oktober 2005, 09:02
Inlägg: 5595
Ort: Sunnanäng
Silje Arngrimsdotter skrev:
dan skrev:
Silje?


Jag har redan sagt dig att jag kommer med mer information, men som arrangör vill jag gärna göra det i min egen takt. Brukar vilja ha både utskick och närmare kunskaper om lokal, mat, festligheter m.m. någorlunda klart först.
Så fort denna första fest på mycket länge är avklarad och jag vet vart SvIff står som aktiv förening så kommer jag med närmare besked om de andra festerna.

SvIff-are har redan fått både datum och lite lätt information angående de andra festligheterna i år och de kan alla vara lugna, för mer besked kommer i nästa utskick.


Detta tolkar jag som att det skickats ut information till SvIff-are.. har jag fel?
Men nu får ja info om att det inte gåt ut nån info.. men varför då skriva att SvIff-are fått info? :boggle:
Som SvIff-are utan att fått nån info så blir jag ju arg igår då jag läst detta... men nu har jag bara myror i huvudet...och fattar ingenting... Har det eller har det inte gått ut info till medlemarna? :ponder2:
I vilket fall så vill jag ha info minst en månad före det datum då en träff ska ske.. så jag kan planera in det och skaffa biljetter...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 april 2006, 14:59 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 30 oktober 2005, 01:49
Inlägg: 127
Ort: Gävle
[quote="Sol]Men nu får ja info om att det inte gåt ut nån info.. men varför då skriva att SvIff-are fått info? :boggle:
Som SvIff-are utan att fått nån info så blir jag ju arg igår då jag läst detta... men nu har jag bara myror i huvudet...och fattar ingenting... Har det eller har det inte gått ut info till medlemarna? :ponder2:
[/quote]

Just nu är du inte ensam om att ha myror i huvudet och inte fatta någonting. Jag har inte heller fått något utskick... :ponder2:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 april 2006, 19:52 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 11 november 2005, 18:05
Inlägg: 40
Tiili skrev:
[quote="Sol]Men nu får ja info om att det inte gåt ut nån info.. men varför då skriva att SvIff-are fått info? :boggle:
Som SvIff-are utan att fått nån info så blir jag ju arg igår då jag läst detta... men nu har jag bara myror i huvudet...och fattar ingenting... Har det eller har det inte gått ut info till medlemarna? :ponder2:


Just nu är du inte ensam om att ha myror i huvudet och inte fatta någonting. Jag har inte heller fått något utskick... :ponder2:[/quote]


Sol - du har inte fått utskick via snigelposten p.g.a. att jag inte hade ditt namn eller din adress

Tiili - du fick utskicket i handen då vi sågs på styrelsemötet.

Alla andra SvIffare - de jag har fått information om som varit medlemmar senast 1 mars har fått utskick sända till dem via snigelposten.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012