Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 12:01

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Gammalt sviff-lajv
InläggPostat: 22 februari 2006, 11:17 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Som jag senare censurerade från nätet, för att ... ja, ni förstår säkert

Alla ä och ö har spontant ersatts av "å" nedan...
Beråttat från spelarens Dans perspektiv når han tolkade Taar av Mossmånnen.

Rollspelet gick bra. Det var åtta spelande, en spelledare och en NPC-gestaltare.

I min roll som vårldsfrålsaren Marco och tillika som den erfarne rollspelaren i gruppen så blev jag naturligt talesman får gruppen, åven om jag fårsåkte hålla mig tillbaka. Lotta (Cecilie i Isfolket, dyker upp i bok 4) var spelledare och hon hade definerat några speltermer som var rått roliga.

Spelmiljån år lite besvårlig att fårklara. Alla isfolkets andar lever i en vårld som inte år den riktiga vårlden, fast nåstan. Den kallas Andemorien. (Konstig ursåkt får att alla ska få spela sina roller).

åventyret handlade om fårsvunna slåktingar och en fårhåxad by. Den var en vidare utveckling av bok 30 nånting...Rått kul var det.

Sen slutade spelet och det blev fika. Anna och jag betackade oss och gick hem. Vi verkligen kånde hur några tyckte vi var svikare. Lokalen låg våldigt nåra Annas lågenhet och vi gick genast dit och sminkade upp oss bågge. Anna med sår och jag till en Mossman (dyker upp i bok 14). Låt oss får enkelhet skull jåmstålla en Mossman med en Vampyr. Vinga (Anna) rusade in i lokalen med sina sår och var skråckslagen. "Han åverfåll mig! Det var så kallt! Han drog in mig i buskarna..." Anna var verkligen duktig och fick allas uppmårksamhet.

Medan de tog hand om henne småg jag in i lokalen och når de sedan bar in Anna i rummet långst in stod jag i hårnet. Ingen mårkte mig fårst utan det blev den 17 åriga flickan som år Liv (dyker upp i bok 1!!) som såg mig dår jag stod, helt vitsminkad och log. Hon blev verkligen rådd (hon pratade inte om något annat resten av kvållen). Min lakej Tobba sejdade alla till lydnad och jag fick nåjet att hålla ett åkta Villain's Speech dår jag beråttade om mina planer. Sen tog jag tag i Dida och slåpade ut henne i rummet brevid och viskade till henne "Du blir utsatt får en brutal våldtåkt" och sen stod hon och skrek medan jag vrålade ut mina lustar. Efter en minut (Mossmannen hade inte haft sex på fyra tusen år) slångde jag ut henne och tog Liv och dårefter Cecilie. Sen blev det mer komplicerat når min kåra lakej Tobba fåreslog att jag skulle ta två åt gången. Jag tog arrangårerna Halkatla och Ingrid och slåpade ut dem (lite uppgjort, kanskeå). Halkatla smet och jag tog ut min vrede på Ingrid (och snabbt som f-n sminkade vi dit ett sår på henne). Dårefter gick jag efter Halkatla in i rummet dår alla satt och slångde Ingrid på golvet. Vred som jag var på Halkatla stirrade jag henne stint i ågonen och sa kallt: "Jag ska dåda henne" (syftandes på Ingrid) "får att du smet från mig." Hon bad om nåd får sin slåkting. Jag spånde upp min klo (nagel) och rev mig sjålv i handen. "Hår ska du få! Du ska slicka!". Ur min hand kom den oformliga substans som år mossmånnens blod (påronsaft med thickenizer, Tobba trodde det var glidmedel) och Halkatla slickade.

Sen vånde jag mig mot Tobba och sa att det var dags får hennes belåning. Henne tog jag ut till kåket och dår vidtog radioteaterns tolkning av "John Holmes måter superslynan". Några bra kommentarer vi fick ur oss var:

+ "En halv av era meter"
+ "Se, år den inte fårggladå" (syftandes på att Mossmannens kån var vitt med blå inslag...)
+ "Men du har ju flera hål! Hehe" "Oh, ja! Oh, ja!" "Se, den går i botten!"

Och så alla vrål...

Under tiden visade Halkatla och Ingrid (som hade fått Mossmannens blod i sig) upp personlighetsfåråndringar ute i andra rummet men det mesta avstannade når folk inte kunde kvåva sina fnissningar. Det år tur att det inte år så stor skillnad på skratt och gråt...

Sen återvånde Mossmannen och Tobba till det andra rummet och Mossmannen håll sitt slutanfårande men ångrade sig snabbt. "ån år jag inte klar!" varpå han tog tag i Silje. "Du och jag, mot våggen!" (anspelar på en detalj i fårsta boken, vet inte om du har kommit dit ån).

Sen var han klar och gick tillsammans med Halkatla, Ingrid och Tobba. Vål utanfår vred jag mig dubbel av skratt tillsammans med de andra. Halkatla och Ingrid delade ut en spontan Oscar till mig och Tobba får årets samlagsscen. Sen gick vi in igen, en aning får tidigt eftersom de andra fortfarande spelade dår inne. Det satte vi dock effektivt stopp får.

Sen vidtog typ två timmars eftersnack som fåljd på en kvarts lajv...

Fast det var ordentligt kul!

/Taar av Mossmånnen


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 februari 2006, 12:46 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 19 januari 2006, 22:26
Inlägg: 219
Ort: Oberlin, Ohio, USA
:hcry: haha, vad roligt!


Att "vråla ut sina lustar" ger mig ganska otäcka bilder i huvudet... :P

_________________
I am an evil giraffe, and I shall eat more leaves from this tree then prehaps I should, so that other giraffes may die.

Min resedagbok: http://www.resedagboken.se/Default.aspx ... rId=119488


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 februari 2006, 13:06 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Det var nog bäst att ta ner den från min lajvsida då när det begav sig, nu är föreningen så inaktiv att all press är bra kanske :-)

Taar dök upp på flera lajv efter det, han blev snabbt poppis i Isfolket. "Taar det aldrig slut?"
"Nu Taar jag dig!"
etc


Vråla ut sina lustar är det inte bara Taar som gör, se tidigare diskussion om Gorillasex i annan tråd :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 februari 2006, 13:36 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 19 januari 2006, 22:26
Inlägg: 219
Ort: Oberlin, Ohio, USA
*s* Det låter som ni hade väldigt roligt!! :)


Jag gillar också "Du och jag, mot väggen!" Klockrent!

_________________
I am an evil giraffe, and I shall eat more leaves from this tree then prehaps I should, so that other giraffes may die.

Min resedagbok: http://www.resedagboken.se/Default.aspx ... rId=119488


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 februari 2006, 13:47 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Jag tror jag är den ende i lajvsverige som har genomfört sju lajvvåldtäkter.... det blev iofs två till på nästa Taar-lajv också, en av dem ledde till att jag fick barn i verkligheten :-)

Det har varit rätt mycket debatt om lajvvåldtäkter i lajv-Sverige sedan dess, jag föredrog att inte dra upp det här exemplet då :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 februari 2006, 14:22 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12582
Hur lät det där då? "En våldtäkt gjorde så att jag fick barn i verkligheten"? Hoppas att jag tolkade det fel... :shock: :lol:

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 februari 2006, 17:56 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Det beror på hur du tolkade det.

En intressant detaljt i våldtäkten var att jag slet ner henne bakom en buske och vrålade högljutt, varpå jag höll fram hennes plånbok som hon hade tappat i skogen och sa "jag hittade den här", hon sken upp och sa "tack" och jag vrålade högljutt igen


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 27 mars 2006, 03:49 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 4 oktober 2005, 13:56
Inlägg: 108
Aha det var så det gick till "The Immaculate Conception of Sissela" :)
Det låter som en mycket konstig filmtitel.....eller snarare som titeln på en mycket konstig film :lol:

Jo tack Taar har man allt lite minnen av :whistle: :lol:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 27 mars 2006, 10:19 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
:-)

Jo, han kanske taar en ny chans på något lajv framöver? :-)

Han blev ju bara nermanad i jorden, så det kanske går att bryta på något sätt


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 april 2006, 00:08 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 9 september 2005, 23:38
Inlägg: 2015
Ojojoj.. Vilka minnen :giggle: . Det är nästan så man längtar till att vara med på lajv igen.. Ja.. Jag VAR livrädd :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 april 2006, 00:15 
Shamas like
Shamas like
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 december 2005, 14:13
Inlägg: 6717
Ort: Nybble
:rofl2:

_________________
// Maddis

Kärlek är grunden för allt....
__________________________
http://chosenangels.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 april 2006, 00:23 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 9 september 2005, 23:38
Inlägg: 2015
Dan! Var jag bara 17 år då? *Dåligt minne* Men förstå.. Där har man haft en trevlig kväll. Suttit och spelat spel. Dan och Anna tackar för sig. Om jag inte minns helt fel så ursäktade dom sig med att dom skulle upp tidigt morgonen där på.

Vi hade inte ens hunnit sätta oss ner med kaffet förrän Anna kommer inspringade med en massa sår och skriker. Dom andra tar med sig henne in i det stora rummet där vi har suttit och spelat spel. (en bekänelse x antal år senare) Dom andra som var med tog hand om Anna så bra och jag kände mig överflödig så jag tänkte att dom fixade Anna själva.. Så jag vände mig om och skulle gå ut från rummet. Då står DAN! där som en jäkla mossman och det leendet han hade på läpparna... *HJÄLP* Jag vart såååååååå rädd så jag bara sprang. Om inte Tobba hade skrikit sejd efter mig så hade jag nog sprungit hela vägen hem (som var på andra sidan stan).

Jag vet inte vad det är men jag värkar ha en tendens att råka ut för alla läskiga saker på lajver.. Siljes demon oxå... :ponder2:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 april 2006, 01:08 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Ja, din min när du mötte Taar första gången ska jag aldrig glömma :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Gammalt sviff-lajv
InläggPostat: 13 januari 2021, 15:40 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 25 maj 2020, 12:39
Inlägg: 246
:rofl2: :lol:

_________________
(|__(*,,,*)__/)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012