Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 11:17

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 7 december 2009, 14:22 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Funderar jag på att ge ut en specialutgåva av Ljusets och Drömmens vandrare på Vulkan och kalla den någonting annat, typ "Ljuset och Drömmen".

Neogames måste givetvis ge mig tillåtelse att göra det, men det är en tanke jag har, för att kunna nå ut till de mest entusiastiska fansen, medan Neogames bredare kundkrets får vänta på deras utgivning

Kommer att bestämma mig under nästa år och vill inte vänta hela 2010 ut.

Utgivningen av Lasermannen på Vulkan var ingen jättehit direkt, men jag måste skala ner den boken om folk ska vilja köpa den. Vem köper en pocket för 219:- liksom :-) Får minska typsnittet rejält, eller nåt :-)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 14 januari 2010, 10:06 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 11 december 2008, 14:04
Inlägg: 1765
Vad ser du för för- och nackdelar med Print on demand?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 14 januari 2010, 10:07 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 11 december 2008, 14:04
Inlägg: 1765
Då menar jag alltså att du låter trycka upp boken själv så du kan sälja den till ett rimligt pris. Marknadsföring av den borde väl vara din grej?

Typ detta: http://papertalk.se/bokorder/index.html


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 februari 2010, 14:08 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Det är just marknadsföringen jag har förlaget till, har ingen som helst tid för det tyvärr. Kan leva med att korrläsa själv, editera själv, formgiva själv etc men gränsen går vid marknadsföring, vill gärna att typ minst en tredjedel av jobbet ska vara att faktiskt skriva boken :-)

Tyvärr verkar priserna för print-on-demand böcker bli groteska, min bok Lasermannen på Vulkan kostar ju över 200 kr i Pocketversion (den säljer inte så bra :-) ) och då har jag 0 kr i provision


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 februari 2010, 14:36 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
Men hur ser det egentligen ut med neogames?

(lasermannen förrästen, vågar jag fråga vad den är om? :giggle: )

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 februari 2010, 16:12 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 11 december 2008, 14:04
Inlägg: 1765
Men Vulkan är ett ganska dåligt alternativ till Print on Demand har jag förstått...

Det finns andra alternativ där styckpriset inte blir närmelsevis så högt. Just nu ska jag förmodligen medverka i en PoD-antologi och då blir en bok på 300 sidor på 71 kr styck om man beställer från bokhandel. Överkomligt pris för den som vill köpa. Paketet kostar 3100 för att få ISBN, tio ex av boken, tryckning etc. Har förstått att det finns ännu bättre alternativ för den som letar djupare. Jag kan pipa till om jag hör mer :)

Du kanske inte har tid att marknadsföra, men du har många kontakter, eller hur? Det räcker med att sprida ordet och lita på att några i kretsen är bra marknadsförare för att komma ganska långt i fantasysverige? Med tanke på att du redan har fans? Tror du inte? Men vad vet jag, jag är bara ett blåbär inom området :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 3 februari 2010, 09:14 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Oj, Tova, det lät ju mycket bättre. Vart tycker du jag borde vända mig om jag skulle gå för print-on-demand?

Jag har några kontakter men inga superbra direkt, det är ju Neogames som har skött allt. Har ju inga mailinglistor för fansen (förutom det här forumet) så jag har svårt att nå ut, utan att det ska gå ut över mitt tämligen krävande vardagsarbete

Neogames mår för övrigt bra och har startat spelbutik på Gotland (Skuggspel.nu), men hittills har framgångarna bara märkts på rollspelssidan och inte på romansidan tyvärr.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 3 februari 2010, 09:30 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 11 december 2008, 14:04
Inlägg: 1765
Det bästa jag vet hittills är Papertalk, men det ska finnas ännu bättre. Jag ska gräva lite djupare i det när det är dags för antologin, så jag återkommer om det.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 5 februari 2010, 16:00 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Ok, stort tack


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 5 februari 2010, 20:43 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Hvor fri står du i henhold til å bytte forlag da, Dan? Er det kun Svenske som er aktuelle?

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 10 februari 2010, 15:57 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Jag skulle gärna bli utgiven av ett utländskt förlag, det skulle nog t.o.m. vara lite lättare, eftersom de inte konkurrerar direkt med Neogames


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 10 februari 2010, 20:14 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Ok, Ok. Vet ikke helt hvilket jeg skulle anbefale deg. Er denne boken utgitt før eller er den helt fersk?

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 16 februari 2010, 09:28 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
På ett utländskt förlag skulle jag nog kunna ge ut alla mina publicerade böcker också, med lite förhandling med Neogames.

Alltså
Svärdsspel
Stormens vandrare
Nemea

+ Ljusets vandrare & Drömmens vandrare som är klara och bundna till Neogames

Jag har även
Dackefejden
Lasermannen

Det är väl främst Dackefejden jag letar efter ett förlag till, åtminstone i Sverige. Den har nog ganska lite appeal i utlandet också, den är rätt svensk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 17 februari 2010, 02:09 
Korrläsare
Korrläsare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 maj 2006, 19:53
Inlägg: 3875
Ort: Borås
Dan skrev:
Jag har även
Dackefejden
Lasermannen

Det är väl främst Dackefejden jag letar efter ett förlag till, åtminstone i Sverige. Den har nog ganska lite appeal i utlandet också, den är rätt svensk


Men du kan väl döpa den till "The dick fight" :oops:

_________________
I will not yield to evil, unless she's cute.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 24 februari 2010, 16:28 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Det känns som att the Dick Fight skulle vara lite missvisande, men vem skulle inte läsa en bok där huvudpersonen var frihetskämpen Nils Dick?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012