Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 23:48

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 3 juli 2022, 15:29 
Isfolketpoddare
Isfolketpoddare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2007, 17:37
Inlägg: 2368
Ort: Göteborg
Frågetråd för Från toppen och uppåt, bok 17 i Legenden om Ljusets Rike!

Vi vill ha dina åsikter på följande frågor:

*Vad tyckte du om boken?
* Vilka är dina favoritögonblick i boken?
* Vilken är din favoritkaraktär?

Inspelningsdatum är ej satt än men denna post uppdateras med datum så snart vi vet! *dd*

_________________
"You´re fivehundred years old and you cant use the phone?What are you, an immortal idiot??"

http://setsunaceras.blogspot.se/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 16 januari 2023, 18:59 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 21 november 2020, 10:32
Inlägg: 25
*Vad tyckte du om boken?
Nja. Jag tycker det är trist att läsa om maffia och gangsters, särskilt i en sån här serie som inte alls ska handla om sådant, och livet på haciendan är deprimerande att läsa om. Altea är ingen karaktär som verkligen berör mig, och under läsningen sitter jag mest och längtar efter att den delen av intrigen ska ta slut.

Tanken om att kalla samman fyra människor av olika raser… nej, bara nej. Jag förstår att Margit har goda intentioner med det, men det blir bara otroligt konstigt och obehagligt. Och att alla raser har varsitt element, det blir bara rasbiologi över alltihop. Varför kunde de inte bara ha valt ut en människa från varje kontinent? Det hade blivit en ungefär lika stor grupp, och det hade inte alls känts så otrevligt.

Joris och Sassas romans kom verkligen från ingenstans. Kunde vi inte ha fått några föraningar om den, så det var något man gick och hoppades skulle hända? Nu kände jag ingenting, blev bara förbryllad, och allt blev ännu märkligare av att de gifte sig typ fem minuter efter att de erkänt sina känslor för varandra. Jag fattar fortfarande inte vad det var som hände där, ärligt talat.

Precis som tidigare i serien stör jag mig på att Marco och de andra från Ljusets rike säger sig vara fredliga och snälla, men de låter andarna ha ihjäl fienderna på helt fruktansvärda sätt, och låtsas sedan som om de inte visste vad som skulle ske. Det hade väl varit mera renhårigt att döda på ett så humant sätt som möjligt, men bara göra det i yttersta nödfall?

* Vilka är dina favoritögonblick i boken?
Det var snyggt att Loman tog sig in på hotellet i Valdres som Pedro de Castillo, det hade jag inte väntat mig. Men det var väldigt skönt när de äntligen blev av med gubben.

* Vilken är din favoritkaraktär?
Shama, han är alltid bra.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012