Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 13:06

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 3 juli 2022, 15:25 
Isfolketpoddare
Isfolketpoddare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2007, 17:37
Inlägg: 2368
Ort: Göteborg
Här är frågorna inför Ond saga, bok 13 i Legenden om Ljusets Rike!

Vi vill ha dina åsikter på följande frågor:

*Vad tyckte du om boken?
* Vilka är dina favoritögonblick i boken?
* Vilken är din favoritkaraktär?

Inspelningsdatum är ej satt än men denna post uppdateras med datum så snart vi vet! *skip*

_________________
"You´re fivehundred years old and you cant use the phone?What are you, an immortal idiot??"

http://setsunaceras.blogspot.se/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 16 januari 2023, 18:54 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 21 november 2020, 10:32
Inlägg: 25
*Vad tyckte du om boken?
Det här var riktigt bra! Jag gillade både räddningen av de gamla expeditionsmedlemmarna och Nattögas vandring mot den klara källan, boken var spännande rakt igenom och var omöjlig att lägga ifrån sig. Jag gillade att vägen mot källan inte liknade Shiras vandring, men att den hade samma känsla. Det var kul att få möta Shama igen, det hade jag absolut inte väntat mig. En snygg vändning som kändes logisk, och ett bra sätt att återkoppla till Isfolket.

Utmaningarna de behövde göra för att nå fram till grottan var bra, men litegrann kände jag att det Shira och Mar gjorde med fienden inte kändes helt i linje med deras personligheter. Det kändes som något som Sol hade kunnat göra utan att blinka, men Shira? Jag fick inte riktigt ihop det.

Skönt att Tsi äntligen blev frisk i slutet! Och intressant att han gav Marco det klara vattnet… undrar vad det får för effekt? Jag gillade att Marco fuckade upp i slutet och att han blev skadad och hjälplös – för att det gjorde honom mer mänsklig. Han behöver verkligen tas ner litegrann och ha åtminstone någon svaghet.

* Vilka är dina favoritögonblick i boken?
Mötet med Shama, helt klart! Ett kärt återseende, och jag gillade särskilt hans obehag inför Främlingarna. Hoppas att det var en antydan om vad som komma skall, för Främlingarna är verkligen läskiga och jag undrar vad det egentligen är de vill uppnå.

* Vilken är din favoritkaraktär?
Shama! Men jag gillade även Nattöga mycket, det var kul att få följa honom i den här boken.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012