Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 21:17

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 14 juli 2021, 18:59 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
I den här tråden vill jag att ni skriver upp alla likheter ni kan hitta mellan Ljusets rike och Bamse, ett ämne som kommer att återkomma i podden. Alla likheter är bra. De får vara långsökta.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 24 juli 2021, 12:26 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 21 november 2020, 10:32
Inlägg: 25
Det jag kommer på är att ingen åldras, ingen dör, och det finns fantastiska uppfinnare som löser alla problem med sina uppfinningar. Det är en liten grupp män som har huvudrollen i alla äventyr (dvs är ledare/har särskilda krafter), och det är tydliga skillnader mellan goda och onda karaktärer. Är man ond har man inga försonande drag alls.

Sedan tycker jag att Lilja blir lite av en seriefigur på omslagen till bok 14 och 15, eftersom hon har exakt samma outfit på båda.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 17 november 2021, 21:05 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Vanja Lind skrev:
Det jag kommer på är att ingen åldras, ingen dör, och det finns fantastiska uppfinnare som löser alla problem med sina uppfinningar. Det är en liten grupp män som har huvudrollen i alla äventyr (dvs är ledare/har särskilda krafter), och det är tydliga skillnader mellan goda och onda karaktärer. Är man ond har man inga försonande drag alls.

Sedan tycker jag att Lilja blir lite av en seriefigur på omslagen till bok 14 och 15, eftersom hon har exakt samma outfit på båda.


Tack! Hoppas fler svarar.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 27 december 2021, 13:55 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Jag kom på en likhet förrut. Minns inte riktigt vad det det var nu men tror jag kommenterade det på Facebook!

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 11 januari 2022, 10:03 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Blodshämnd skrev:
Jag kom på en likhet förrut. Minns inte riktigt vad det det var nu men tror jag kommenterade det på Facebook!


Försök komma ihåg den. Facebook har ju bannat mig på livstid så jag kan inte läsa där :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012