Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 10:50

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: 2 december 2015, 08:02 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
mammatova skrev:
Håller på och lyssnar nu också. Lämnar en mittuppialltkommentar :)

Funderar också på det här med uttalet av namn. Är det med vilje ni uttalar olika (för att tillfredsställa olika lyssnare) eller har det blivit så bara? Jag hajar till vid uttalen av Brand, Cecilie och Kolgrim. Jag vet inte vad som är det korrekta uttalet men man har ju en egen uppfattning. Undrar mest om ni medvetet säger olika eller om ni bara inte pratat ihop er? :)


Det blir nog en följetong av våra uttal. Silje A har ju försökt hjälpa oss men vi har ofta olika uppfattningar verkar det som :) Så svaret är vi har blivit tillsagda, vi har pratat ihop oss OCH ändå uttalar vi namnen olika ibland. Vi behöver förmodligen lägga mer energi på det


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 2 december 2015, 08:02 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
mammatova skrev:
Älskar när ni verkligen genuint garvar, så smittande! :D

Jag håller med Heike och uppskattade verkligen deras sexscen, men er beskrivning av scenen är så sjukt underhållande och jag ser ju verkligen hur löjligt det är, skrattar högt flera gånger! Men jag gillar det ändå, även om det är löjligt :lol:



Tyst! Säg ingenting! :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 2 december 2015, 08:03 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Dan skrev:
mammatova skrev:
Älskar när ni verkligen genuint garvar, så smittande! :D

Jag håller med Heike och uppskattade verkligen deras sexscen, men er beskrivning av scenen är så sjukt underhållande och jag ser ju verkligen hur löjligt det är, skrattar högt flera gånger! Men jag gillar det ändå, även om det är löjligt :lol:



Tyst! Säg ingenting! :)


Jobbar på att det citatet ska bli en isfolketklassiker i nivå med "Var så snäll" och "våt som ett slipprigt skogsdike" (som mitt ex alltid brukade säga)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 augusti 2020, 18:15 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 7 augusti 2020, 18:01
Inlägg: 2
Sjuuukt sen på bollen som börjar lyssna 5 år senare... lyssnade på denna i lurar inne på en affär och skrattade högt åt er när ni diskuterade C och A:s sexdebut... men i mitt tycke är den scenen sjukt erotisk och bland det mest upphetsande i serien...så fattar eg inte hur man kan se den så komisk.....men beror kanske på vad man har för kinks i övrigt :-P

Vad rör homosexualiteten (och frågan om att ”bota” den) så tror jag Sverige officiellt slutade klassa det som en sjukdom/ psykisk störning 1979 så att en bok från 82 och som dessutom utspelar sig i en helt annan tid har den approachen är kanske inte särskilt märkligt...


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012