Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 29 mars 2024, 11:59

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 7 september 2015, 06:44 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Finns på YouTube här:

https://www.youtube.com/watch?v=RixSysvSddY

Finns om mp3 här:

http://magicgatheringstrat.com/2015/09/ ... haxjakten/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 september 2015, 13:22 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 april 2008, 17:12
Inlägg: 5521
Ort: Lite här och där. Fast mest här
Just lyssnat färdigt. Ni är så j-a bra Dan och Setsuna! :hdance:

_________________
Memento mori


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 september 2015, 13:42 
Isfolketpoddare
Isfolketpoddare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2007, 17:37
Inlägg: 2368
Ort: Göteborg
Åh tack!!! :D :D :tkiss: :tkiss: :tkiss: :tkiss:

Så glad att höra att du gillar!

_________________
"You´re fivehundred years old and you cant use the phone?What are you, an immortal idiot??"

http://setsunaceras.blogspot.se/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 september 2015, 15:44 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Galgdockan skrev:
Just lyssnat färdigt. Ni är så j-a bra Dan och Setsuna! :hdance:


Tack, Galgdockan! Det är väldigt sällan man får höra att man är bra (eller dålig) när man poddar så all feedback är mer än välkommen. Att höra att man så "så j-a bra" känns ju lite extra bra också :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 9 september 2015, 11:04 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 oktober 2007, 14:07
Inlägg: 1070
Ort: Gabrielshus
Alltså jag kan bara instämma! Ni är så bra!!!
Jag tycker ni har hittat en balans mellan återberättande av boken, egna reflektioner och bara skratt som känns väldigt välavvägd och bra. Jag blir glad av att lyssna på er!

Kommer ni på alla dubbel H:n och TT:n efter hand eller är det enligt manus? ;)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 9 september 2015, 11:05 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 oktober 2007, 14:07
Inlägg: 1070
Ort: Gabrielshus
Och just det, ljudet var tipptopp nu! :applause:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 9 september 2015, 11:23 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Paladin skrev:
Och just det, ljudet var tipptopp nu! :applause:


Tack, skönt att höra. Vi har inget manus men några dubbel-bokstäver har vi kommit på i förväg. Sol själv sa ett dubbel-G som vi missade i podden! Det var en jättemiss!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 12 september 2015, 18:27 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 oktober 2007, 14:07
Inlägg: 1070
Ort: Gabrielshus
Dan skrev:
Paladin skrev:
Och just det, ljudet var tipptopp nu! :applause:


Tack, skönt att höra. Vi har inget manus men några dubbel-bokstäver har vi kommit på i förväg. Sol själv sa ett dubbel-G som vi missade i podden! Det var en jättemiss!


Åh din retsticka, nu måste jag ju lusläsa!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 18 september 2015, 14:15 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Har inte lyssnat än men ska nu när jag äntligen har ledigt och heeelg! Skriver senare :)

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 18 september 2015, 19:35 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12582
Så, nu har jag äntligen lyssnat klart! Jag har dumt nog börjat lyssna i sängen sena kvällar när tröttheten har varit övermäktig så jag har somnat ifrån podden två(!) gånger!

Ingen skugga ska falla över podden, det här avsnittet var jättebra! Fortsätt så :)

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 20 september 2015, 17:49 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Heike skrev:
Så, nu har jag äntligen lyssnat klart! Jag har dumt nog börjat lyssna i sängen sena kvällar när tröttheten har varit övermäktig så jag har somnat ifrån podden två(!) gånger!

Ingen skugga ska falla över podden, det här avsnittet var jättebra! Fortsätt så :)


Skönt att ingen skugga föll över oss, syftet var inte att hjälpa dig att somna :) Tack för att du lyssnar

Avgrunden kommer imorgon


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 29 oktober 2015, 15:19 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 11 december 2008, 14:04
Inlägg: 1765
Lyssnat på avsnitt 2 nu. Ännu bättre! Jätteskön kemi mellan er två. Jättebra blandning mellan händelser och egna tankar och reflektioner. Kändes som mer flow i detta avsnitt när ni bollar repliker.

Skrattade högt ett par gånger också. :D

Avsnittet var lika långt, men kändes inte jobbigt långt, jag kanske redan har vant mig... bra då ...

Förutom rastlöshet så är jag känd för att ha ett sjukt dåligt minne. Glömmer saker som hänt och folk jag mött och saker som folk sagt för bara någon minut sedan. Oförrätter glömmer jag dock aldrig, de ristas in på stentavlor och sparas i minnet för all framtid ;)

Men jag tror att jag har träffat Setsuna? Jag kan ha glömt både det och jag kan också ha glömt att vi kanske redan pratat om det. Var du med på musikalen i Oslo, och ngn live i en stuga i skogen i anslutning till den tiden?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 3 november 2015, 10:56 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
mammatova skrev:
Lyssnat på avsnitt 2 nu. Ännu bättre! Jätteskön kemi mellan er två. Jättebra blandning mellan händelser och egna tankar och reflektioner. Kändes som mer flow i detta avsnitt när ni bollar repliker.

Skrattade högt ett par gånger också. :D

Avsnittet var lika långt, men kändes inte jobbigt långt, jag kanske redan har vant mig... bra då ...

Förutom rastlöshet så är jag känd för att ha ett sjukt dåligt minne. Glömmer saker som hänt och folk jag mött och saker som folk sagt för bara någon minut sedan. Oförrätter glömmer jag dock aldrig, de ristas in på stentavlor och sparas i minnet för all framtid ;)

Men jag tror att jag har träffat Setsuna? Jag kan ha glömt både det och jag kan också ha glömt att vi kanske redan pratat om det. Var du med på musikalen i Oslo, och ngn live i en stuga i skogen i anslutning till den tiden?


Det är supersvårt att börja en podcast (vi funderade på att spela in första avsnittet flera gånger) eftersom man måste komma in i flödet och synka ihop sig. Tycker avsnitt 6 blev bättre än avsnitt 5 och avsnitt 5 var markant bättre i våra ögon än alla tidigare

Skönt att du har börjat vänja dig :) Och jättekul att du skrattade! Ibland känner man när man poddar typ: "Det här blir jävligt internt, det kommer bara att vara vi två som kommer att tycka det här är kul"

Ni kan ha träffats. Tror Setsuna kom in i Isfolketsvängen 2002. Var du fortfarande aktiv då utanför nätet?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 3 november 2015, 16:58 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 11 december 2008, 14:04
Inlägg: 1765
Nej, jag var nog bara aktiv 99-00 typ.... Då så, då behöver jag inte skämmas över att inte minnas det. :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 november 2015, 11:52 
Isfolketpoddare
Isfolketpoddare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2007, 17:37
Inlägg: 2368
Ort: Göteborg
Jag.... vet inte om vi har träffats Tova. Jag var med på en forumträff någonstans men då tror jag inte du var med. :ponder2:

Sjukt skumt för det känns som att vi borde ha träffats för vi har känt varandra på forumet så länge :tkiss:

_________________
"You´re fivehundred years old and you cant use the phone?What are you, an immortal idiot??"

http://setsunaceras.blogspot.se/


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012