Delyn skrev:
Syntium skrev:
Hade fyra stycken jag valde mellan och kunde inte bestämma mig så jag tog hjälp av random.org
Nummer 27 blev "vinnaren".
Lycklig vinnare!
När jag nu har läst nr 18-35 i ett svep i omläsning, så är det 27, 29 och 35 som jag skummat mest i. Jag tycker så illa om Lucifer-plotten! Och hela det långa, långa stycket när hon jagar runt där i skogen och tror att "den vackraste mannen i världen" - som förfäderna i ett plötsligt anfall av dumhet tror att Saga ska falla för - är en mördare, det är helt obegripligt långt. 47 är ingen isfolksbok, det är en tramsbok där allt raseras. Vad var det för fel med att lämna Nataniel på isen? Man FÅR dö. Det hör till att vara mänskliga.
Vilka mer var det du hade på din lista?
Ja men lite så. Men det som stör med att svartänglarna hjälper honom alls är att det är "för Ellens skull", för att hon lidit. Inte för att han just räddade världen och hjälpte Lucifer med hans plan om världsherravälde.
Håller med, 29 var faktiskt rätt skum. Jag förstod inte varför Paul skulle verka så övernaturlig, vem var det som såg till det och varför? Saga tycker sexstämningen i skogen är slipprig och sliskig men när hon får veta att det är Lucifer som gör det, då är det helt okej.
De andra böckerna jag valde mellan var 32, 35 och 46