Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 18:00

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 7 maj 2007, 16:53 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Ja, då var det dags då :-) Jag bumpar lite gamla bok 3- trådar


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 maj 2007, 03:40 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Baten gav mig precis ett infall att lägga in Azradeus ankomst som en epilog längst bak (i bästa Nemea-stil), efter bilder på mig, reklam för Neogames etc. Jag blev lite nöjd över det

I så fall börjar bok 3 med att Nekkma sitter och fiser och tänker på att Azradeus har kommit (efter den jättekryptiska och superkorta prologen), vilket känns ganska rätt


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 juni 2007, 09:28 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Apropå deadline för bok 3 så kan den inte inträffa INNAN bok 2 har kommit ut, alltså sista september är ganska positivt tänkt. Men ju mer korrar som kommer in, desto bättre kommer jag att jobba :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 juni 2007, 11:21 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12582
Jag har semester de första 3 veckorna i augusti och då kommer jag att korra järnet :)

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 juni 2007, 18:18 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Right on!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 juni 2007, 19:01 
Korrläsare
Korrläsare

Blev medlem: 3 februari 2006, 01:32
Inlägg: 2152
Ort: Borås
Om jag förstod dig rätt på forumfesten så var den fil jag har fått nu av bok 3 samma som jag redan har korrat en gång. Så fort du har en fil där du gjort ändringar så kan jag ju blåsa igenom den.

/Ulfgeir

_________________
I have not lost my mind, it's backed up somewhere on disc...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 juni 2007, 08:11 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Det är inte 100% samma, men den är väldigt lik. Du kan nog tjäna på att vänta lite. Nu kommer iofs noll(0) korrekturer in, så just nu verkar det inte hända så mycket.

En sak som kommer att hända med texten är att jag ger mig på den, iofs, och då kommer ju vissa luckor och frågetecken att fyllas in (hela listan av funderingar i början av boken typ)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 augusti 2007, 08:19 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Följande gick just ut på korrekturläsarlinan:

* Jag har haft förmånen att lära känna Ray Husac, en tecknare som bland annat ligger bakom mästerverket Kejsarkrönikorna (www.callistobooks.com ). Han och jag leker med tanken på att göra något av Stormens vandrare (främst historien om Thorbak och Manuari). Jag bifogar ett smakprov
* Ljusets vandrare har fastnat i den sedvanliga Neogames-delayen. Jag vet inte när den kommer ut. Nuvarande bud är December inför julruschen.
* Arbetet med Drömmens vandrare har skjutits upp till efter att Ljusets har kommit ut. Bara en (1) korrläsare hade kommit igång, så ingen större skada är skedd. Jag tar dock fortfarande gärna emot korrekturer om ni har börjat på dem, räkna dock inte med så mycket gensvar från mig förrän nästa år
* Jag kommer att närvara på bokmässan och en fantasykongress i Gävle i slutet av oktober ser det ut som. Mer info om bokmässan kommer snart - den är sista helgen i september.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17 januari 2008, 15:08 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Jag väntar till efter bokmässan (slutet av september 2008) innan jag tar tag i Drömmens igen. Även OMM Neogames skulle få ut Ljusets till april så ger det oss tillräckligt med tid

Några saker jag kom på när jag lyssnade på Stormens vandrare på ipoden idag:

* Nattens vandrare måste förankras tydligare
* Kshathra måste ges en större och tydligare roll, det var han som ledde tirakerna i kriget under förra Mörkret (och nu är han bara en pajas i en scen i Drömmens)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012