Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 11:56

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 22 juni 2006, 19:34 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Är den det konstigaste ni någonsin har läst? Är det trovärdigt? Vad tycker ni? Om hela kärlekshistorien, alltså från Svärdsspel fram till slutet av bok 3

Och ja, den kommer att fortsätta i bok 4 :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 juni 2006, 19:37 
Korrläsare
Korrläsare

Blev medlem: 3 februari 2006, 01:32
Inlägg: 2152
Ort: Borås
Den är inte så konstig tycker jag. visst man höjer lite på ögonbrynen, men har sett liknande skumma saker i bok 8 i indigo-serien av Louise Cooper. Eller varför inte referera till den gamla Star Wars-serien med kärleksstoryn mellan Zeltronen Dani och Nagaien Kniv...

/Ulfgeir

_________________
I have not lost my mind, it's backed up somewhere on disc...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 juni 2006, 19:38 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Damn! Jag som trodde jag var nyskapande!

har inte läst dem, kan du återberätta dem kort?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 juni 2006, 19:54 
Korrläsare
Korrläsare

Blev medlem: 3 februari 2006, 01:32
Inlägg: 2152
Ort: Borås
I Star Wars-sagan så hade Dani förälskat sig i en vattenlevande individ som hette Kiro (har jag för mig. Mina tidningar är utlånade). Galaxen blev invaderad av Nagaier (vi snackar efter imperiets fall). Dani och Luke Skywalker blev vittne till hur både Kiro och Kniv hamnade i vatten. Strid uppstod, där massa blod flöt upp till ytan. Kniv dök senare upp, men ingen Kiro. Kiro har tyvärr fallit för Dani som egentligen helst vill döda honom men kan inte göra det utan de är ihoplänkade. Hon som tillhör en ras som är kända för att älska allt och alla har tappat förmågan att känna kärlek.

I indigo-serien så är huvudpersonen en prinsessa som gör dumheten att slöppa lös ett gäng demoner. De dödar hela hennes familj och tar hennes älskade. Hon försöker begås självmord, men ett sändebud från gudinnan talar om för henne att hon inte har rätt att dö. Hon måste ställa allt tillrätta. Det går 50 år under vilken tid hon inte åldras. I bok åtta är hon hemme igen och det visar sig att att den sista demonen är hennes älskare, som nu kommer för att ta makten i det kungarike hennes familj en gång styrde. Om hon väljer hans sida så kommer de vara tillsammans för evigt. Slutar med att hon tar död på honom då han är ren demon. Hon har funnit sin frid igen.

/Ulfgeir

_________________
I have not lost my mind, it's backed up somewhere on disc...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7 maj 2007, 16:54 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Bump


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012